330e je oznaka serije 3 v izvedbi priključnega hibrida, ki ga je BMW nedavno dodal svoji vse širši paleti modelov s tovrstnim pogonom.
BMW 330e:
Zunanjost:
- razlike v primerjavi s klasično različico:
- loputa za polnjenje
- oznaka 330e
- ostalih posebnosti (prej posebne oznake in obrobe) ni več
Prtljažnik:
- baterija pod zadnjimi sedeži
- rezervoar za gorivo nad zadnjo osjo
- skupaj 375 l prtljažnika (navadna limuzina 480 l)
Pogonska paleta:
- 2,0-litrski štiricilindrski TwinPower turbobencinski motor (135 kW/184 KM) + elektromotor (v običajnem načinu 50 kW/68 KM, v načinu XtraBoost pa 83 kW/113 KM)
- menjalnik serijski 8-stopenjski
- največja skupna moč: 215 kW/292 KM
- končna hitrost: 230 km/h
- emisije CO2: 31-42 g/km
- primeren za ekosubvencijo
Baterija:
- prenovljena
- vrsta: litij-ionska
- kapaciteta: 12 kWh
- XtraBoost: nova funkcija (dodatni pritisk na gumb sport doda 40 dodatnih “konjev” za 10 sekund)
- funkcija Battery control: nastavimo vrednosti med 30 in 100 % (med vožnjo z bencinskim motorjem polnimo baterijo, če je prazna – do vrednosti, ki jo nastavimo – primerno za mestna središča, ki so dostopna le z električnim vozilom)
Doseg:
- v realnosti med 40 in 50 km zgolj na elektriko
- v načinu “eco-pro” gre tudi prek 50 km
- 3 gumbi za načine vožnje (sport, hybrid in electric):
- hybrid (do 110 km/h le na elektriko)
- electric (do 140 km/h le na elektriko)
- pametno razporejanje električne energije (nastavimo cilj v navigacijo, avtomobil pa sam nastavi razmerja vožnje z bencinskim in elektromotorjem, da na cilj pridemo z 0 % električnega dosega)
- novost predstavlja tudi prilagodljiva rekuperacija, ki poveča moč rekuperacije, ko spustimo pedal za plin (glede na pametno predvidevanje s pomočjo kamere in radarja)
Polnjenje:
- največja moč: 3,7 kW (2,5 h do 80%)
Posebnosti dodatne opreme:
- vlečna kljuka z največjo obremenitvijo 750 kg
Vožnja:
- 280 kg težji v primerjavi s 320i
- vsa oprema na voljo: lahko izberete M zavore ali športno podvozje
Cena: od 50.750 evrov
Dodatne različice:
- sledi tudi karavanska različica priključnega hibrida
Fokus 1:
BMW je ob predstavitvi novega 330e poudaril tudi svoje sodelovanje s podjetjem Lumar. Druži ju skrb za udobje uporabnika, estetiko ter učinkovitost. Predstavniki podjetja Lumar so nam zaupali, da uporabnik njihove hiše na leto porabi zgolj med 600 in 700 evri na leto za električno energijo. Sončna elektrarna, ki se nahaja na strehi objekta namreč poskrbi za proizvodnjo zaloge 9.000 kWh letno, potreba uporabnika pa naj bi obsegala približno 6.000 kWh. Dodali so še, da se zavest kupcev na področju bivanja in mobilnosti hitro spreminja. Opažajo, da kupci po hišah, ki niso nizkoenergetske, niti ne povprašujejo več.
Fokus 2:
BMW bo v prihodnjem obdobju nadaljeval s svojo “ofenzivo” elektrificiranih vozil. Že do konca letošnjega leta si pri bavarskem gigantu želijo na cestah imeti pol milijona elektrificiranih vozil, število pa se bi v prihodnjih letih utegnilo še krepko povečati. Leta 2020 na trg prihajata električni Mini in električna različica modela X3, do 2021 še štirje popolnoma električni modeli, do konca 2023 pa želi BMW v svoji paleti ponujati že vsaj 12 električnih modelov.
Več o vozilu boste lahko na našem portalu prebrali, ko zaključimo s testom. Za vsa dodatna vprašanja o vozilu smo na voljo na Facebook profilu @Avtoportret.si in Instagram profilih @Avtoportret.si in @LukaGregoric, vabljeni pa tudi h komentiranju prispevka. 😉