Leta 1959, pred 60 leti, so s proizvodnega traku v tovarni Mladá Boleslav zapeljali prvi primerki Octavie. Model so sredi 90. let prejšnjega stoletja nasledile prve Octavie nove generacije. Od začetka njene proizvodnje leta 1959 je češki avtomobilski proizvajalec izdelal več kot 6,5 milijona primerkov.
V preteklih letih je tretja generacija velikega kompaktnega modela z okoli 400.000 prodanimi primerki po vsem svetu predstavljala okoli tretjino celotne prodaje znamke Škoda. Trenutno je Octavia na splošno najbolje prodajano vozilo na Češkem, v Avstriji, Švici, na Finskem, Madžarskem, Poljskem, v Srbiji in Belorusiji.
Pri teh uspešnih številkah ima glavno vlogo Octavia Combi – skoraj dve tretjini prodanih modelov Škode Octavie je izdelanih v tej karoserijski obliki. Octavia je najbolje prodajani karavanski model v Evropi in najbolj priljubljen uvoženi avtomobil v Nemčiji. Zato bo Škoda Auto najnovejšo generacijo svoje prodajne uspešnice na trgih najprej predstavila s karavansko različico, limuzinska pa bo sledila nekaj tednov kasneje.
Octavia je pridobila pri merah
Optične poudarke pri Škodi Octavii predstavljajo nov spodnji del sprednjega odbijača in novi žarometi.
S 4.689 milimetri je Škoda Octavia Combi četrte generacije od svoje predhodnice daljša za 22 milimetrov, v širino se je povečala za 15 milimetrov na 1.829 milimetrov (limuzina se je v dolžino podaljšala za 19 milimetrov na 4.689 milimetrov, v širino pa za 15 milimetrov na 1.829 milimetrov). Medosna razdalja znaša 2.686 milimetrov.
Prva Octavia s celostnimi matričnimi LED-žarometi
Nižji sprednji žarometi in zadnje luči uporabljajo LED-tehnologijo. Najboljša različica Octavie se ponaša s sistemom matričnih LED-žarometov. Ta ustvari svetlobni snop, sestavljen iz več segmentov, ki jih je mogoče ločeno krmiliti. Tako so pri vožnji lahko vedno vključene dolge luči, ki pa ne slepijo drugih udeležencev v prometu. Tehnologija s kamero na vetrobranskem steklu zaznava vozila, ki vozijo nasproti oz. pred vozilom, ter osebe in predmete, ki odbijajo svetlobo. Poleg tega voznika pozdravijo z animirano funkcijo Coming/Leaving Home. V animacijo so vključene tudi zadnje luči s celostno LED-tehnologijo, ki so poleg tega – prvič pri Škodi Octavii – opremljene z dinamičnimi smerniki.
Nov koncept notranjosti
Običajno impresivna prostornost je v novi Škodi Octavii še povečana. Potniki na zadnjih sedežih imajo z 78 milimetri še več prostora za kolena kot doslej. Prostornina največjega prtljažnika v razredu je pri različici Combi narasla na 640 litrov, pri limuzini pa na 600 litrov.
Škodini oblikovalci so notranjost Octavie zasnovali popolnoma na novo. Novi volan ima sedaj le dva kraka, krasi pa ga kromirana letev. Pri večfunkcijski različici je s tipkami in novimi vrtljivimi gumbi v videzu kroma skupno mogoče izvesti 14 različnih funkcij.
Preoblikovani so bili tudi sredinska konzola, vratne obloge in armaturna plošča. Prvič so na voljo sedeži, ki poleg ogrevanja po želji nudijo tudi masažno funkcijo in hladno prezračevanje. Opcijski športni sedeži so odeti v prevleke iz tkanine ThermoFlux. Po želji je v novi Octavii na voljo tudi 3-conska klimatska naprava Climatronic.
Nova Octavia bo ob prihodu na trg na voljo v izvedbah opreme Active, Ambition in Style. Tekom prihajajočega leta bosta ponudbo dopolnili še robustna Octavia Scout in športna Octavia RS.
Novost: projicirni sistem in dva 10-palčna zaslona
Octavia kot prvi Škodin model nudi projicirni sistem, ki informacije, kot so hitrost ali navigacijski napotki, projicira na vetrobransko steklo.
Zaslon najnovejše generacije digitalnega in individualno prilagodljivega kombiniranega instrumenta ima diagonalo 10 palcev. Voznik lahko izbira med štirimi različnimi osnovnimi prikazi.
Menjalnik DSG s tehnologijo shift-by-wire
Nova Octavia kot prva Škoda za upravljanje menjalnika DSG uporablja tehnologijo shift-by-wire. Pri tem se voznikova izbira vozne stopnje menjalniku prenese elektronsko in ne mehansko. Namesto poznane izbirne ročice menjalnika DSG je na sredinski konzoli Octavie zato nov upravljalni modul z majhno tipko za izbiro voznih programov R (vzvratno), N (nevtralni položaj) in D/S (program za vožnjo/športni program), nad njo pa je še tipka za parkirni način P.
Premierno: asistenčni sistemi, kot sta asistenca za ovire in opozorilo ob izstopanju
Nova asistenca za ovire v primeru nevarnosti trčenja s pešcem, kolesarjem ali drugim vozilom z aktivnim ojačanjem navora volana vozniku pomaga, da v idealnem primeru z nadzorovanim izogibom prepreči trčenje. Opozorilo ob izstopanju vozniku pred odpiranjem vrat prikaže, če se od zadaj približuje drugo vozilo ali kolesar. Z zaznavanjem rok vozilo preverja, ali se voznik redno dotika volana ali morda zaradi kritičnega zdravstvenega stanja nima več nadzora nad vozilom. Če pride do takšne kritične situacije, lahko sistem Emergency Assist zaustavi vozilo.
Premiera za blago hibridno tehnologijo
Dizelski in bencinski motorji bodo dopolnjeni še s pogonom na zemeljski plin (CNG), s priključnohibridnimi različicami in prvič v Škodini zgodovini tudi z motorji z blago hibridno tehnologijo.
Pri trivaljniku 1.0 TSI z močjo 81 kW (110 KM) in štirivaljniku 1.5 TSI z močjo 110 kW (150 KM) sta pri opremi s 7-stopenjskim menjalnikom DSG uporabljena 48-voltni jermenski zagonski alternator in 48-voltna litij-ionska baterija. S tem so omogočeni ‘jadranje’ s popolnoma izključenim motorjem, regeneracija energije pri zaviranju in podpora motorju z električno funkcijo ‘boost’. Hkrati je motor ob zagonu tišji in manj vibrira.
Oba motorja sta na voljo tudi s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom brez blage hibridne tehnologije. Menjalnik pri motorju 1.5 TSI je bil na novo razvit za motorje z visokim navorom in je uporabljen tudi pri vseh Octaviinih dizelskih pogonskih agregatih. Motor 2.0 TSI z močjo 140 kW (190 KM) pa je ekskluzivno na voljo s štirikolesnim pogonom in 7-stopenjskim menjalnikom DSG. Vsi motorji TSI so opremljeni s filtrom za trdne delce za bencinske motorje.
Priključnohibridni pogon v dveh različno močnih izvedbah
Po Škodi Superb iV – prvem Škodinem modelu s priključnohibridnim pogonom – češka znamka sedaj tudi za novo Octavio ponuja bencinski motor 1.4 TSI – pri Octavii iV v kombinaciji z elektromotorjem – in to celo v dveh različno močnih izvedbah. Poleg različice s sistemsko močjo 150 kW (204 KM) je predvidena še različica z močjo 180 kW (245 KM). Obe bosta opremljeni s 6-stopenjskim menjalnikom DSG.
Dizelski motorji nove generacije EVO z do 80 odstotkov nižjimi emisijami dušikovih oksidov
Skupno trije novi dizelski motorji pri Octavii pokrivajo razpon moči od 85 kW (115 KM) do 147 kW (200 KM). Pogonski agregati TDI imajo gibno prostornino 2,0 litra in prihajajo iz novo razvite generacije motorjev EVO, ki so hkrati prožni, varčni in izjemno čisti. Poleg z dizelskim filtrom za trdne delce so motorji opremljeni tudi z novo evolucijsko stopnjo naknadne obdelave izpušnih plinov s selektivno katalitično redukcijo (SCR). V tako imenovanem postopku twin dosing se aditiv AdBlue načrtno vbrizgava pred dva zaporedno nameščena katalizatorja SCR. S to metodo in z dodatnim drugim katalizatorjem so emisije dušikovih oksidov (NOx) v primerjavi s predhodno generacijo ustreznih pogonskih agregatov manjše za okoli 80 odstotkov. Motorji EVO so tako opremljeni s tehničnimi pogoji, da bodo izpolnjevali prihodnji emisijski standard Euro 6d. Različice z močjo 110 kW (150 KM) in 147 kW (200 KM) so po želji na voljo s štirikolesnim pogonom.
G-TEC: različica s pogonom na zemeljski plin
Družba Škoda Auto tudi četrto generacijo Octavie ponovno ponuja kot različico G-TEC s pogonom na zemeljski plin. Emisije CO2 so pri pogonu na plin še za okoli 25 odstotkov nižje kot pri bencinskem pogonu, poleg tega je nižja tudi vrednost dušikovih oksidov (NOx), saj pa sploh ni. Motor 1.5 TSI razvije moč 96 kW (130 KM) in je prilagojen za delovanje na CNG. Prostornina treh rezervoarjev za CNG skupno znaša 17,7 kilogramov. Po potrebi je na voljo 9-litrski rezervoar za bencin. Pri obeh karoserijskih različicah Octavie G-TEC je na voljo 6-stopenjski ročni menjalnik ali 7-stopenjski menjalnik DSG.
Tri različice podvozja in dinamično uravnavanje podvozja (DCC)
Poleg serijskega podvozja sta za Octavio na voljo še dve podvozji: 15 milimetrov nižje športno podvozje in podvozje za slabše terene s 15 milimetrov večjim odmikom od tal. Po želji je na voljo dinamično uravnavanje podvozja (DCC), ki nenehno prilagaja vzmetenje in blaženje ter v izbiri voznega profila Driving Mode Select omogoča različne vozne načine. Pri priključnohibridnih modelih odmik od tal pri sistemu DCC ostane nespremenjen, vsa ostala vozila pa so spuščena za 10 milimetrov.
Simply Clever: paket elementov za spanje, komfortna odprtina za dolivanje aditiva AdBlue, USB-priključek tipa C na stropni konzoli
Skladno s Škodinim načelom ‘simply clever’ nova Octavia nudi najvišjo mero funkcionalnosti. Vozniku in sovozniku vsakdanjik poenostavljajo številne ‘simply clever’ rešitve, značilne za znamko. Prvič je v Octavii opcijsko na voljo paket elementov za spanje, ki za zadnjo sedežno klop vključuje dva udobna, večja vzglavnika in odejo. Pri Octavii Combi sta nova tudi izboljšan paket mrež v prtljažniku za udobno uporabo in prtljažni rolo z avtomatskim odpenjanjem. Dodaten odlagalni prostor nudi tudi večfunkcijski žep pod prekrivalom prtljažnika. Otroška blokada za zadnja vrata ima električno upravljanje, potniki na zadnjih sedežih pa lahko uporabljajo dva žepa za shranjevanje pametnih telefonov na hrbtni strani sprednjih sedežev. Na voljo sta dva USB-priključka tipa C spredaj, po želji pa tudi zadaj. Popolna novost je dodaten opcijski USB-priključek tipa C v stropni konzoli nad vzvratnim ogledalom. Klasika pri Škodi je dežnik v predalu voznikovih vrat, v njem pa je sedaj dovolj prostora tudi za ročno metlico, ki je na voljo v programu Škodinih originalnih delov. Tudi pri Octavii je sedaj vključen integriran lij v pokrovu posode za tekočino za čiščenje stekel, opcijsko vlečno kljuko pa je mogoče električno odkleniti s pritiskom na ustrezno tipko v prtljažniku. Novost predstavlja komfortna odprtina za dolivanje aditiva AdBlue, ki omogoča tudi polnjenje z ročkami za točenje v tovorna vozila.