Pred 25 leti je Toyota z modelom RAV4 ustvarila trg SUV-jev. Štiri leta nazaj so vstopili v segment C-SUV z modelom CH-R, danes pa vstopajo tudi v segment B-SUV. Predstvljajo novi model Toyota Yaris Cross.
Poudarki novega modela, ki bi moral biti predstavljen že na ženevskem avtomobilskem salonu, se kažejo na področjih prostornosti, praktičnosti, evropskemu dizajnu, hibridni tehnologiji in štirikolesnem pogonu.
Začetek prodaje je načrtovan za leto 2021. Cene še niso znane.
Nino Kuduzović, vodja prodaje Toyota Slovenija: »Z modelom Yaris Cross Toyota vstopa na najhitreje rastoči B segment SUV-jev tako v Evropi kot tudi v Sloveniji. Na prodaj bo v drugi polovici prihodnjega leta, zato prodajo v prvem polletju ocenjujemo na približno 200 vozil, v letu pa 2022 pa smo prepričani, da jo bomo podvojili.«
Toyota Yaris Cross | novosti:
Mere:
- medosna razdalja: 2560 mm (podobno kot Yaris)
- dolžina 240 mm večja kot pri Yarisu (4180 mm)
- 30 mm večja oddaljenost od tal kot pri Yarisu
- 90 mm višji od Yarisa (1560 mm)
- 20 mm širši od Yarisa (1765 mm)
Zunanjost:
- dizajn prilagojen željam evropskih kupcev
- sledi že utečenim Toyotinim smernicam
- velikost platišč: do 18 palcev
Prtljažnik:
- ravno dno
- električno odpiranje prtljažnih vrat
- prostoročno odpiranje z “brco” pod odbijač zadaj
- možnost pričvrstitve predmetov
- zlaganje zadnje klopi v razmerju 40:20:40
Pogonska paleta:
- Hibridni pogon:
- 4. generacija Toyotinega hibridnega pogona (enako kot Yaris)
- novi 1,5-litrski trivaljnik
- elektromotor z 59 kW moči
- litij-ionska baterija
- skupna moč: 85 kW/116 KM
- na voljo štirikolesni pogon AWD-i
- manj kot 90 g/km emisij CO2 (različice s prednjim pogonom)
- manj kot 100 g/km emisij CO2 (različice s štirikolesnim pogonom AWD-i)
Ena temeljnih značilnosti je pametni štirikolesni pogon, ki je v kombinaciji s hibridnim pogonskim sklopom unikaten v tem avtomobilskem razredu. Elektronski sistem je bolj kompakten in lažji kot mehanski štirikolesni pogon. Sistem pri speljevanju in pospeševanju navor usmerja na zadnjo os. Pri normalni vožnji pa avtomobil poganja sprednji pogon. V trenutku, ko sistem zazna slabši oprijem, se samodejno vklopi štirikolesni pogon.
Varnost in asistenčni sistemi:
- varnostni sistem Toyota Safety Sense (funkcije aktivne varnosti in asistenčnih sistemov)
- sistemi skrbijo za preprečevanje trkov, pri tem pa uporabljajo različna zvočna in vidna opozorila ter samodejno zaviranje, po potrebi pa tudi prevzem nadzora nad volanom
Vožnja:
- višja pozicija sedenja kot pri klasičnem Yarisu
- večja oddaljenost od tal kot pri klasičnem Yarisu (za 30 mm)
Prodajni cilj globalno:
- vsaj 150.000 vozil letno (to bi pomenilo 8-odstotni tržni delež v segmentu B-SUV)
Lokacija proizvodnje:
- Valenciennes, Francija (enako kot Yaris)
Več o vozilu boste lahko na našem portalu prebrali, ko zaključimo s testom. Za vsa dodatna vprašanja o vozilu smo na voljo na Facebook profilu @Avtoportret.si in Instagram profilih @Avtoportret.si in @LukaGregoric, vabljeni pa tudi h komentiranju prispevka. 😉