Datum dirke: 30. avgust-1. september
Ta vikend bo ponovno rezerviran za eno najodmevnejših domačih avtošportnih poslastic. Edina slovenska avtomobilska dirka, ki šteje za prvenstvo najvišje ravni, bo tudi letos potekala na tradicionalni tekmovalni progi od Ilirske Bistrice proti Šembijam.
Na seznamu prijav za letošnjo izvedbo dirke najdemo 214 tekmovalcev, kar je zavidljiva številka – razmeroma blizu rekordni (232), ki je bila dosežena lani.

Glavnega favorita letošnje dirke predstavlja aktualni evropski prvak, Italijan Christian Merli (Osella FA30). Ta bo na ilirskobistriški dirki branil tudi dve zaporedni zmagi, ki ju je dosegel lani in predlani. Njegov glavni konkurent bo vsekakor Francoz Geoffrey Schatz (Nova NP01) – trenutno vodilni v točkovanju evropskega prvenstva in (če si na zadnjih dveh dirkah ne bo privoščil odstopa) tudi pravzaprav edini kandidat za naslov prvaka – zaradi Merlijeve “ničle”, ki jo je zabeležil na Češkem
Morda lahko letos Merli in Schatz ogrozita tudi aktualni rekord tekmovalne proge (veljaven od zadnje spremembe konfiguracije v sezoni 2020), ki ga ima za zdaj še v lasti najuspešnejši tekmovalec v Ilirski Bistrici – Simone Faggioli. Faggiolija, ki ima na “VN Slovenije” kar 9 skupnih zmag, letos ponovno ne bo na startu.

Ob prototipih in formulah bo na startu tudi množica ekstremno hitrih turnih dirkalnikov. Za prvega favorita med njimi velja Avstrijec Karl Schagerl (VW Golf) – prav tako rekorder proge v svoji kategoriji.
Vse aktualne rekorde lahko preverite v nadaljevanju prispevka.

Dirka v Ilirski Bistrici bo poleg evropskega gorskega prvenstva štela tudi za točke slovenskega, hrvaškega in avstrijskega državnega prvenstva.

- Rezultati
- Lista prijav
- Hillclimb Slovenia by Avtoportret.si (uradna Facebook stran)
- Uradna spletna stran dirke
- Dokumenti dirke
Tehnični podatki proge:
- Dolžina steze: 5.010 metrov
- Nadmorska višina starta: 401 m
- Nadmorska višina cilja: 607 m
- Višinska razlika: 206 m
- Povprečni naklon: 4,2 %

Rekordi tekmovalne proge (različica od 2020)
Absolutno: Simone Faggioli (ITA), Norma M20 FC – 2:04,011 (2021)
Turni avtomobili (skupno): Karl Schagerl (AUT), Volkswagen Golf Rallye – 2:16,491 (2021)
Slovensko državno prvenstvo
Slo. DP gen.: Matej Grudnik (SLO), Renault Clio – 2:27,291 (2024)
Slo. DP PF 1: Matej Grudnik (SLO), Renault Clio – 2:27,291 (2024)
Slo. DP PF 2: Milan Bubnič (SLO), Lancia Delta HF Integrale – 2:27,575 (2023)
Slo. DP PF 3: Anže Dovjak (SLO), Hyundai i30 TCR – 2:30,923 (2024)
Slo. DP PF 4: Patrik Ruzzier (SLO), Fiat Punto Kit Car Evo – 2:39,980 (2024)
Slo. DP PF 5a: Aleš Prek (SLO), Honda Civic Type R – 2:46,016 (2023)
Slo. DP PF 5b: Nejc Trček (SLO), MG ZR 105 – 3:01,605 (2023)
Slo. PP div. 1: Patrik Zajelšnik (SLO), Norma M20 FC – 2:12,772 (2021)
Slo. PP div. 2: Miha Fabijan (SLO), Renault Twingo – 3:34,266 (2023)
Slo. DP div. 3: Domen Popek (SLO), Fiat X1/9 – 3:06,577 (2023)
Nacionalni rekordi
ITA: Simone Faggioli (ITA), Norma M20 FC – 2:04,011 (2021)
FRA: Geoffrey Schatz (FRA), Nova NP01 – 2:08,655 (2024)
CZE: Petr Trnka (CZE), Norma M20 FC – 2:09,025 (2023)
ESP: Joseba Iraola Lanzagorta (ESP), Nova NP01 – 2:09,173 (2023)
BEL: Corentin Starck (BEL), Nova NP01-2 – 2:11,074 (2023)
AUT: Cristoph Lampert (AUT), Nova NP01 – 2:12,455 (2023)
SLO: Patrik Zajelšnik (SLO), Norma M20 FC – 2:12,772 (2021)
GER: Alexander Hin (GER), Osella FA30 – 2:12,806 (2022)
CRO: Laszlo Szasz (CRO), Reynard F3000 – 2:22,549 (2022)
SUI: Ronnie Bratschi (SUI), Mitsubishi Lancer EVO VIII – 2:24,022 (2021)
POL: “Dubai” (POL), Mitsubishi Lancer EVO – 2:24,665 (2021)
SRB: Milovan Vesnić (SRB), Audi RS3 LMS TCR – 2:29,273 (2024)
MKD: Igor Stefanovski (MKD), Hyundai i30 TCR – 2:29,697 (2023)
MNE: Vasilije Jakšić (MNE), Mitsubishi Lancer EVO IX – 2:37,646 (2022)
KOS: Valdet Kaçandolli (KOS), Suzuki Swift Sport R-N5 – 2:38,527 (2024)
SVK: Peter Ambruz (SVK), Mitsubishi Lancer EVO IX – 2:41,940 (2021)
HUN: Norbert Nagy (HUN), BMW E46 330Ci – 2:45,253 (2024)
Dosedanji zmagovalci
- 1995 – Stojan Pirjevec (SVN), BMW M3
- 1996 – Hermann Waldy (AUT), F2
- 1997 – Josef Krečmer (CZE), Lucchini
- 1998 – (dirka prekinjena)
- 1999 – Walter Leitgeb (AUT), Reynard F3000
- 2000 – Franz Tschager (ITA), Osella PA20S
- 2001 – Franz Tschager (ITA), Osella PA20S
- 2002 – Lazslo Szasz (HUN), Reynard F3000
- 2003 – Lazslo Szasz (HUN), Reynard F3000
- 2004 – Ander Vilarino (ESP), Reynard F3000
- 2005 – Ander Vilarino (ESP), Reynard F3000
- 2006 – Lionel Regal (FRA), Reynard 01L
- 2007 – Lionel Regal (FRA), Reynard 01L
- 2008 – Lionel Regal (FRA), Reynard 01L
- 2009 – Simone Faggioli (ITA), Osella FA30
- 2010 – Jaroslav Krajči (SVK), Lola F3000
- 2011 – Simone Faggioli (ITA), Osella FA30
- 2012 – Miloš Beneš (CZE), Osella FA30
- 2013 – Miloš Beneš (CZE), Osella FA 30
- 2014 – Simone Faggioli (ITA), Norma M20 FC
- 2015 – Simone Faggioli (ITA), Norma M20 FC
- 2016 – Simone Faggioli (ITA), Osella FA30
- 2017 – Simone Faggioli (ITA), Norma M20 FC
- 2018 – Simone Faggioli (ITA), Norma M20 FC
- 2019 – Simone Faggioli (ITA), Norma M20 FC
- 2020 – Sebastien Petit (FRA), Nova NP01
- 2021 – Simone Faggioli (ITA), Norma M20 FC
- 2022 – Christian Merli (ITA), Osella FA30
- 2023 – Christian Merli (ITA), Osella FA30
- 2024 – Christian Merli (ITA), Osella FA30

Najuspešnejši dirkači
- Simone Faggioli (ITA) – 9 zmag
- Lionel Regal (FRA) – 3 zmage
- Christian Merli (ITA) – 3 zmage
- Franz Tschager (ITA) – 2 zmagi
- Laszlo Szasz (HUN) – 2 zmagi
- Ander Vilarino (ESP) – 2 zmagi
- Miloš Beneš (CZE) – 2 zmagi
- Stojan Pirjevec (SLO) – 1 zmaga
- Hermann Waldy (AUT) – 1 zmaga
- Josef Krečmer (CZE) – 1 zmaga
- Walter Leitgeb (AUT) – 1 zmaga
- Jaroslav Krajči (SVK) – 1 zmaga
- Sebastien Petit (FRA) – 1 zmaga
Zmagovalci po državah
- Italija – 14 zmag
- Francija – 4 zmage
- Češka – 3 zmage
- Madžarska – 2 zmagi
- Španija – 2 zmagi
- Avstrija – 2 zmagi
- Slovenija – 1 zmaga
- Slovaška – 1 zmaga
