Kljub vsem “koronatežavam” se tradicija gorskohitrostne dirke v Ilirski Bistrici nadaljuje tudi v letu 2020. Po odpovedih GHD Gorjanci in GHD Lučine je bila to edina preostala gorska dirka v letošnji sezoni na slovenskih tleh.
A vse organizacijske omejitve povezane z novim koronavirusom morda celo ne bodo glavna okoliščina, po kateri si bomo zapomnili letošnjo izvedbo. Pravzaprav je tisto peščico ljudi, ki so letošnji dirki prisostvovali v živo, pričakala zares vremensko muhasta nedelja.
Tipanje na prvem treningu
Že na prvem treningu se je pokazalo, da so razmere zelo zahtevne – predvsem za voznike zares zmogljivih dirkalnikov – prototipov in formul. Nekateri izmed njih niti niso nastopili. Najboljši čas je tako dosegel avstrijski predstavnik Stefan Promok z Mitsubishijem, za njim pa sta se zvrstila njegova rojaka Andreas Marko in Reinhold Taus.
Promok je bil na prvem treningu edini dirkač, ki se je spustil pod mejo treh minut, kar je tedaj pomenilo rekord nekoliko spremenjene tekmovalne proge v Ilirski Bistrici. Ta ima odslej dodatno šikano, saj hiter začetni del odslej “seka” novo krožišče.
Najbolje izmed slovenskih predstavnikov je na svoji domači dirki začel Milan Bubnič z Lancio, ki je bil najhitrejši kljub težavam na startu. Že takoj na začetku je nase opozoril tudi mladi Mark Škulj, ki je bil med Slovenci celo drugi.
Petit brez taktiziranja na drugem treningu
Na drugem treningu so imeli najhitrejši nekoliko boljše pogoje kot na prvem. Tako je stvari na svoje mesto postavil odlični francoski voznik Sebastien Petit s prototipom Nova NP01. Na drugem mestu je nase ponovno opozoril Avstrijec Promok.
V konkurenci slovenskega državnega prvenstva je imel ponovno težave Milan Bubnič, a pri manjšem trku v krožišču svojega dirkalnika ni preveč poškodoval. Tako se je na vrh zavithel Janko Čebron z Mitubishijem.
Za Čebronom sta se v razvrstitvi po treningih zvrstila Matej Grudnik in Milan Bubnič. V državnem prvenstvu divizije 1 je s trening vožnjami najbolje zaključil Gašper Klemenc, v diviziji 2 pa Mark Škulj.
Pričetek dirke in apokaliptično deževje
Dirkači in njihove ekipe so dirko pričakovali z mešanimi občutki, saj so bili vremenski pogoji zelo zahtevni. A v prvi tekmovalni vožnji, če ne štejemo dirkačev, ki niso startali, ni bilo niti enega odstopa.
Najhitreje je s prvo polovico dirke opravil Sebastien Petit, ki si je privozil dobri dve sekundi prednosti pred Patrikom Zajelšnikom in dobre tri pred Federicom Liberjem. Petit, ki je lani izboljšal tudi rekord GHD Lučine, je stari znanec dirke v Ilirski Bistrici. A tu ob številnih vrhunskih uvrstitvah zmage še ni imel. Letos je iz Norme presedlal v nov dirkalnik proizvajalca Nove, ki ga žene turbo motor. Vsekakor mu je na spolzkem asfaltu koristil tudi štirikolesni pogon, ki ga velika večina tovrstnih dirkalnikov nima.
No, štirikolesni pogon seveda ima Bubničeva Lancia, ki jo je Pivčan v prvi tekmovalni vožnji pričakovano ponovno pripeljal na vrh državnega prvenstva. Če je rezultat Bubniča pričakovan pa to nikakor ne velja za Marka Škulja in Alojza Udovča, ki sta z manj zmogljivima dirkalnikoma zasedla drugo in tretje mesto.
To je bila torej prva polovica dirke, a vreme je drugo že kar takoj postavilo pod vprašaj. Pred začetkom druge tekmovalne vožnje se je namreč nad Ilirsko Bistrico razbesnelo močno neurje, ki je prizorišče dobesedno poplavilo. A uradno osebje je progo vseeno uspelo spraviti v red.
Preobrati v drugi vožnji
Še več, pogoji v drugi vožnji so bili celo precej boljši kot v vsej poprej. To se je poznalo tudi na boljših časih dirkačev.
Najprej smo bili priča razpletu v divizijah slovenskega državnega prvenstva. V diviziji 1 je slavil Erik Maglica s Škodo, ki je vodil že po prvi vožnji. Do sprememb pa je prišlo na drugem in tretjem mestu, saj sta Gašper Klemenc in Klemen Trček, ki sta ju zasedala po prvi vožnji, v drugo odstopila. Trček je odstopil zgolj kilometer pred ciljem zaradi tehnične okvare, Klemenca pa je tehnika izdala ob ponovljenem startu zaradi odstopa Trčka, ko njegov dirkalnik ni hotel vžgati. Tako je na drugo mesto napredoval Asja Plesničar, tretje pa je naposled zasedel Martin Česnik.
V diviziji 2 je po prvi vožnji povedel Mark Škulj, a je imel pred drugouvrščenim Alojzem Udovčem le dobro stotinko prednosti. Tretje mesto je zasedal Marko Grossi. Vsi trije so svoja mesta zadržali tudi po drugi vožnji, v kateri je bil sicer daleč najhitrejši Matevž Čuden. A za aktualnega prvaka te divizije je bil zaostanek skoraj 15 sekund iz prve vožnje prevelik in naposled se ni uspel zavihteti na zmagovalni oder.
V pokalnih prvenstvih divizij 3, 4 in 5 so slavili Patrik Zajelšnik, Urban Jelovčan in Matjaž Korošec. Najbolj zanimivo dogajanje smo spremljali v diviziji 4 – med Twingi, kjer so v razplet prve vožnje nekoliko posegle tudi vremenske razmere, saj so imeli najhitrejši s treningov močnejši dež. Tako je po prvi vožnji vodil Gregor Bovha pred Davidom Stuškom in Urbanom Jelovčanom. No, v drugo se je vrstni red premešal. Bovha in Stušek sta izgubila zelo veliko, s tem pa so se na zmagovalni oder prebili zmagovalec Jelovčan ter poleg njega še Nik Štefančič ter Domen Svet.
V generalni razvrstitvi je Bubnič ohranil svojo prednost in vnovič zmagal, sta pa na drugo in tretje mesto napredovala Janko Čebron in Matic Kogej – oba v Mitsubishijih.
GHD Ilirska Bistrica 2020 je imela v državnem prvenstvu posebno težo. Prav lahko se namreč zgodi, da je celo že okronala nove državne prvake. Zakaj? Ob vseh odpovedih, prepovedih in karantenah se utegne zgoditi, da bo to letos edina dirka za DP. In s posebnim odlokom AŠ 2005 (zaradi “višje sile) bi lahko bilo prvenstvo kljub le eni izpeljani dirki veljavno.
In kdo so bili najhitrejši v generalni razvrstitvi dirke? Prvič je na zmagovalno stopničko v Ilirski Bistrici stopil Francoz Sebastien Petit, ki je zmago potrdil z najboljšim časom vikenda – 2:23,222, ki je obenem nov rekord posodobljene tekmovalne proge.
Petitu se je še najbolj približal Federico Liber, ki je z zelo dobro drugo vožnjo v končni razvrstitvi prehitel tudi Patrika Zajelšnika. Slovenski as je na koncu zasedel tretje mesto.
Med turnimi avtomobili je bil tokrat daleč najhitrejši Avstrijec Stefan Promok, za njim pa na razpredelnici najdemo njegovega rojaka Reinholda Tausa ter Milana Bubniča. Promok bo vsaj do prihodnje sezone držal tudi rekord za turne avtomobile, ki znaša 2:39,695.
Spominjamo se dveh prepoznavnih dirkačev
Izjemno težkim in nepredvidljivim pogojem navkljub je letošnja dirka v Ilirski Bistrici v veliko zadovoljstvo vseh minila brez težje nesreče. In to je še toliko bolj pomembno, saj se je nedavno smrtno ponesrečil stari znanec dirke v Ilirski Bistrici, Čeh Jiri Los. In za nameček je včeraj pretresla še novica o smrti Madžara Istvana Kavecza, ljubiteljem avtošporta prav tako dobro poznanega gorskega dirkača, ki je izgubil bitko z boleznijo.
Vse rezultate, rekorde in ostale zanimivosti lahko preverite na spletnem portalu ter družbenih omrežjih Avtoportret.si.