Septembra bosta Novo Gorico in okolico zaznamovala dva največja Slovenska rallyja, Mahle 5. Eco Rally, ki predstavlja največje tekmovanje z vozili na alternativna pogonska goriva pri nas ter Mahle 10. Rally Nova Gorica. Prireditvi bosta po nekaj letih ponovno potekali v ločenih terminih, saj bodo tekmovalci v okviru Eco rallyja nastopali 2. in 3. septembra, klasični rally pa bo potekal nekoliko pozneje kot običajno, med 22. in 25. septembrom 2022.
Avto-moto društvo Gorica v letošnjem letu praznuje svojo 75. obletnico delovanja in že vsa leta predstavlja pomembnega deležnika tako na področju izobraževanja voznikov in voznic v cestnem prometu, kar je bila sprva primarna naloga društva, kot tudi z delovanjem na področju avtošporta. Če je bilo društvo v prejšnjih desetletjih prisotno v večini panog avtomobilističnega in motociklističnega športa, so trenutno vse moči usmerjene v večino disciplin, ki potekajo pod okvirom Zveze za avtošport Slovenije, AŠ 2005.
Mahle 5. Eco Rally se bo odvijal prvi vikend v septembru. Organizatorji so pripravili popolnoma novo traso tekmovanja, ki jo bodo tekmovalci prevozili v dveh delih. Dirka se bo pričela v petek ob 11.00 uri s štartom rallyja v središču Nove Gorice, kjer bo tudi sedež vodstva rallyja, tehnični pregled in polnjenje vozil ter ceremonialni start, trasa pa bo tekmovalce vodila do Ljubljane, kjer bodo napolnili svoja vozila in prenočili. Naslednji dan se bodo vrnili v Novo Gorico, kjer se bo ob 16.00 uri na Delpinovi ulici tekmovanje zaključilo s ciljem rallyja in podelitvijo nagrad najboljšim. Organizatorji tekmovanja iz sekcije za avtošport domačega društva AMD Gorica na tekmovanju pričakujejo okrog 25 domačih in tujih posadk, tekmovanje pa bo sestavljalo 11 točnostnih preizkušenj. 5 jih bodo tekmovalci prevozili v petek, preostalih 6 v soboto, skupna dolžina rallyja pa bo dobrih 413 km.
Vrhunec sezone za domače društvo predstavlja prav domači Rally Nova Gorica, ki je s klasičnim rallyjem prevzel vlogo naslednika našega nekdaj največjega rallyja Saturnus. Ob deseti izvedbi prireditve so organizatorji pripravili štiridnevno tekmovanje, ki se bo začelo v četrtek, 22. septembra, ko bodo posadke začele z administrativnimi pregledi in ogledom proge, nadaljevalo pa v petek v jutranjih urah, ko bodo pred trgovskim središčem Mercator center v Kromberku potekali tehnični pregledi dirkalnikov, kjer bo tudi servisna cona.
Program se bo nadaljeval z ogrevanjem za tekmovalce, shakedown testom, ki mu bo ob 18.00 uri sledila uradna otvoritev tekmovanja, ceremonialni štart v središču Nove Gorice.
Gledalci bodo na svoj račun prišli že v petek zvečer ob 20.30, saj bo po mestnih ulicah Nove Gorice potekal superspecial. Tekmovalci bodo z dirko nadaljevali v soboto zjutraj, ko bodo morali prevoziti dve novi hitrostni preizkušnji, Nozno in Ročinj. Ta dan bodo nastopili tudi na dveh že znanih preizkušnjah, Morsko in GEN-I, ki je bila v preteklih letih znana pod imenom Kromberk.
Nedeljski tekmovalni del se bo pričel s srcem rallyja, hitrostno preizkušnjo Banjšice. Prav ta preizkušnja je predstavljala osnovo za nadaljnji razvoj tekmovanja vse do danes, ko je na pragu vstopa v elitno družbo rallyjev za evropsko prvenstvo. Tekmovalci bodo z dirkalniki nastopili še na dveh že znanih preizkušnjah, Ravnica in Renče.
Rally bo tako sestavljen iz 15 hitrostnih preizkušenj v skupni dolžini 151 kilometrov, skupna dolžina tekmovanja pa bo dobrih 525 kilometrov. Tekmovanje se bo zaključilo v nedeljo ob 15.15 v centru Nove Gorice, ko bodo na ciljni rampi pozdravili najhitrejše posadke. Novogoriški rally je zaenkrat še neosvojen za domače dirkače, saj zmaga v skupni razvrstitvi v vseh dosedanjih izvedbah še ni pripadla slovenski posadki. Organizatorji pričakujejo okrog 100 posadk iz Slovenije in tujine.