Prvo letošnje gostovanje slovenskega državnega prvenstva, Rally Ina Delta, je postreglo z nepredvidljivimi razpleti v skupni razvrstitvi in razvrstitvah slovenskega državnega prvenstva. Skupno zmago sta osvojila Rok Turk in Blanka Kacin (Hyundai i20 R5) in postala prva Slovenca s tovrstnim dosežkom po 31 letih.

Kazalo je na zmago Čehov, a sledil je preobrat

Leta 1988 sta si zmago privozila Brane Küzmič in Janez Banič, tedaj z dirkalnikom Renault 5 GT Turbo. Čeprav sta bila Turk in Kacinova pred pričetkom med favoriti, pa tekom rallyja ni kazalo, da bi letos lahko ponovila njun dosežek. Vodstvo sta namreč do 8. HP (od 10) trdno držala Čeha Ondrej Bisaha in Petr Tešinsky (Ford Fiesta R5). A rally se je za njiju na tej hitrostni preizkušnji zaključil z izletom s ceste, tako pa sta vodstvo prevzela Turk in Kacinova, ki sta tedaj zaostajala za 54,3 sekunde in imela 10,7 sekunde naskoka pred Krisztianom Hidegom in Istvanom Kerekom (Škoda Fabia R5).

Novo vodstvo sta uspela do konca rallyja celo potrojiti in na koncu zanesljivo slavila z 32,2 sekunde naskoka. Tretje mesto sta zasedla Madžara Antal Kovacs in Gergo Istovics (Ford Fiesta R5).

Najboljši dosežek Zrinskega in Vidmarja

Turk in Kacinova sta zmagi v skupni razvrstitvi kajpak dodala tudi zmago v slovenskem državnem prvenstvu, ki je zaradi večje dolžine rallyja točkovno ovrednotena s faktorjem 1,5. Tako sta v svoj zbir vpisala kar 37,5 nove točke. Drugo mesto v generalni razvrstitvi sta prvič osvojila Aleš Zrinski in Rok Vidmar (Peugeot 208 R5), skupno 5. na rallyju, najnižjo stopničko pa sta ujela Darko Peljhan in Matej Čar (VW Polo RN4), na rallyju skupno na 6. mestu.

Številni preobrati v divizijah in tri premierne zmage

Divizija 1 je bila do konca 7. HP popolnoma v domeni Roka Jerkiča in Marka Stoparja (MG ZR 105), ki v letošnji sezoni še nista poznala poraza. A vodečo posadko je na 8. HP izdala tehnika in morala je odstopiti. Za zmago so se tako udarili trije zasledovalci. Na ciljno rampo sta kot najhitrejša pripeljala Rok Bodlaj in Boštjan Sušnik (Škoda Fabia), za katera je to prva zmaga v slovenskem državnem prvenstvu. Za dobrih 5 sekund sta ugnala Bojana Velkavrha in Nino Velkavrh Gorenc (VW Polo) ter za dodatnih 13 še Jureta Jereba in Boštjana Vidmarja (VW Polo). Velkavrh in Velkavrh-Gorenčeva sta zdaj za 1 točko prevzela vodstvo v diviziji 1, kjer se v nadaljevanju sezone obeta zelo ogorčen boj.

Tudi divizija 2 je bila odločena v samem finišu rallyja. Vse skupaj se je začelo s težjo nesrečo posadke Jernej Fakin-Gregor Fakin (Peugeot 208 R2), ki je po izletu s steze potrebovala celo nekaj zdravniške pomoči, že na uvodni HP pa je tehnika iz boja izločila tudi Grego Premrla in Vilija Ošlaja (Toyota GT86 R3). Slednja sta se s pomočjo pravila “super rally” naslednji dan vrnila, a sta zaradi izleta s ceste iz boja izpadla še Jan Medved in Lucijan Vovk (Peugeot 208 R2) ter zaradi okvare Viliam Prodan in Zoran Raštegorac (Renault Clio R3).

Na začetku druge polovice dirke je po odstopu Prodana in Raštegorca kazalo na novo zanesljivo zmago Tima Novaka in Uroša Ocvirka (Opel Adam R2), ki sta sta v svojem ritmu celo mešala štrene najhitrejši peterici na rallyju v precej zmogljivejših dirkalnikih. A prav na zadnji, 10. hitrostni preizkušnji je Novaku in Ocvirku ponagajala tehnika. Izguba časa je bila prevelika in zmago sta morala prepustiti Marku Grossiju in Davidu Kavčiču (Citroen C2 R2), za katera je to prvo slavje v diviziji 2 slovenskega DP. Novak in Ocvirk sta kljub temu obdržala drugo mesto, tretje pa sta zasedla Martin Štucin in Gregor Maver (Renault Clio R3).

Da bi bila mera polna, so bili gledalci priča tudi zapletom v dirki divizije 3, pa čeprav so se v njej tokrat pomerile le tri posadke. Odlično na poti sta bila Mišel Zupančič in Damijan Andrejka, ki sta v skupni razvrstitvi rallyja držala celo mesto na robu najboljše deseterice. Na 8. HP je posadka v BMW-ju M3 doživela hudo nesrečo in končala v gobeli ob cesti, kar je to HP prekinilo in kajpak povzročilo etapo. K sreči sta jo voznik in sovoznik odnesla brez poškodb. Vodstvo sta tako prevzela Domen Agnič in Anja Verbič, a le za kratko, saj so tudi njunega BMW-ja M3 pestile tehnične težave. Naposled sta se zmage veselila Miha Mušič in Črtomir Bergant (Fiat Punto S1600), Agnič in Verbičeva pa sta vseeno uspela dirko zaključiti in tako osvojiti lepo zalogo točk.

Osveženo točkovanje slovenskega državnega prvenstva lahko preverite TUKAJ, vso zanimivo statistiko pa TUKAJ.

Naslednji rally za slovensko državno prvenstvo sledi zadnji junijski vikend v Železnikih.

PUSTITE KOMENTAR

Prosim vnesite svoj komentar!
Prosimo, vnesite svoje ime tukaj