Po letih čakanja naj bi Formula E končno predstavila svoj sistem za polnjenje dirkalnikov kar med samo dirko. Ta bo predvidoma omogočal moč polnjenja s kar 600 kW, kar je precej več od serijskih avtomobilov.
Odgovorni so razmišljali tudi o menjavi baterije, a bi bilo to preveč kompleksno – predvsem z vidika zagotovitve primerne infrastrukture z začasnimi objekti namenjenimi dirkam, ki povečini potekajo v središčih velikih mest široma sveta.
Dirkalnik Formule E tretje generacije že ima kar 600 kW zmogljivost regenerativnega zaviranja, zato želijo odgovorni temu dodati še 600 kW polnjenje med dirko. Implementacija tovrstnega sistema je bila predvidena že za leto 2023, a se je urnik že nekajkrat podaljšal. Glavni izzivi so zajemali izgradnjo polnilnega sistema v začasnih objektih, obenem pa zagotoviti varnost sistema.
A po zimskem testiranju pred letošnjo sezono pri Formuli E pravijo, da je zdaj sistem pripravljen. Imenoval se bo “Pit Boost”, prvič pa naj bi ga dočakali že na dirki v Džidi, v Savdski Arabiji – 14. in 15. februarja.
Odgovorni menijo, da bodo z uvedbo 600 kW polnjenja dokazali, da je torsten sistem možen in smiseln tudi za uporabo pri serijskih avtomobilih v vsakdanjem prometu. Z enim postankom bodo namreč baterijo dirkalnika napolnili z 4 kWh električne energije, kar pomeni 10 odstotkov napolnjenosti baterije.
Foto: Cupra