Čeprav so onkraj Atlantika navajeni še precej večjih poltovornjakov, kot je na primer njegov večji “brat” F-150, Ranger na evropskih cestah s svojo velikostjo zagotovo izstopa in moramo priznati, da je vizualni paket s črno barvo našega testnega avtomobila zelo lepo zaokrožil njegovo impozantno podobo.
To je sicer druga generacija Rangerja, ki je od leta 2019 v enaki obliki na voljo na vseh trgih – to je bilo prej namreč drugače. V zadnji generaciji je Ranger tudi tesen sorodnik Volkswagnovega Amaroka, s katerim si delita skorajda vso tehniko.

Izkušnja vožnje kot pri SUV-ju
Že takoj po prvih odpeljanih kilometrih smo začeli “ustvarjati” do konca testa potrjen sklep, da zna dati Ranger – kljub svoji gospodarski zasnovi – svoj gospodarski karakter “na stran”. Vožnja v njem je namreč prej podobna vožnji v kakšnem večjem SUV-ju kot pa vožnji v delovnem gospodarskem vozilu, le da je položaj sedenja znatno višji in da mase skoraj dve toni in pol ter dolžine več kot pet metrov pač ni mogoče spregledati.
K temu občutku botruje tudi kakovostna izdelava kabine, ki je prej udobna kot robustna in terenska. V njej najdemo kar nekaj usnja in 12-palčni pokončni zaslon na dotik, za katerim stoji Fordov zadnji operacijski sistem SYNC 4. Ta je zasnovan intuitivno in nudi odzivno delovanje. Za razliko od nekaterih Fordovih najnovejših modelov se Ranger še vedno ponaša z nekaj fizičnimi stikali, res pa so ta omejena na upravljanje klimatske naprave, dočim moramo gretje sedežev že vključiti s tapkanjem po zaslonu.

Odlagalnih površin je veliko, nekaj jih je tudi očem skritih. Prav tako nismo čutili manjka prostora, ki ga je upoštevajoč obliki avtomobila dovolj tudi v drugi vrsti.

Pripravljen na obremenitve
Poltovornjak seveda ni namenjen vsakemu, temveč odgovarja na specifične potrebe njegovih uporabnikov – kljub vsakodnevni znosnosti gre seveda za gospodarsko – tudi tovorno vozilo. Tako morate ob vožnji vzeti v obzir specifike, ki jih prinašajo listnate vzmeti in toga prema, katerih cilj ni udobje, temveč zagotavljanje večjih obremenitev. Wildtrack lahko na keson sprejme več kot 1.000 kilogramov, širina zagotavlja dovolj prostora za eno evropaleto, na kljuko pa lahko pripnemo 3,5-tonsko prikolico.
Ranger pa je seveda še naprej zelo zmogljiv terenec, saj nudi učinkovit 4-kolesni pogon, ki ga pri novi generaciji upravljamo s tipkami na vrtljivem stikalu za izbiro voznih programov. Izbiramo lahko med dvokolesnim (2H), stalnim (4H) in samodejnim (4A) pogonom, za težje terenske izzive pa lahko pritisnemo tipko 4L, ob katerem se aktivira tudi zapora zadnjega diferenciala (to lahko sicer voznik stori tudi ročno).

Razmeroma učinkovit, a glasen pogonski sklop
V testnem primerku z 10-stopenjskim samodejnim menjalnikom sodeluje najšibkejši motor v ponudbi – 2-litrski dizelski prisilno polnjen štirivaljnik, ki zagotavlja 151 kW (205 KM) in 500 Nm navora.
Primanjkljaj moči ob manjših obremenitvah vozila zagotovo ne bo občuten, v primeru pogostejše večje obremenitve in vleki prikolice, pa bi bil morda smiseln premislek o šestvaljnem motorju, ki je na voljo za dobrih šest tisočakov več.
Sodelovanje motorja s samodejnim menjalnikom je uglajeno, a predvsem ob speljevanju in pospeševanju v kabino pride nekaj hrupa. Ob mešani vožnji smo na testu dosegali porabo goriva 9 l/100 km, kar je za nas, upoštevajoč zasnovo vozila, povsem znosno, če ne celo presenetljivo varčno.
Ford Ranger Wildtrack 2.0 EcoBlue
- Cena vstopnega modela (hibrid): 47.110 evrov
- Cena testnega modela z dodatno opremo: 57.480 evrov
- Cenik
- Motor: 1.996 ccm, dizelski, štirivaljni
- Moč: 151 (205 KM)
- Največji navor: 500 Nm (1.750 vrt./min)
- Pogon: štirikolesni z možnostjo zadnje zapore diferenciala
- Menjalnik: samodejni, 10-stopenjski
- Pospešek do 100 km/h: 10,5 s
- Najvišja hitrost: 180 km/h
- Dovoljena masa prikolice z zavoro: 3.500 kg
- Dolžina vozila: 5.370 mm
- Širina vozila: 2.015 mm
- Višina vozila: 1.884 mm
- Medosna razdalja: 3.270 mm
- Posoda za gorivo: 80 l
- Masa vozila: 2.388 kg
Za vsa dodatna vprašanja o vozilu smo na voljo na Facebook profilu @Avtoportret.si ter Instagram profilih @Avtoportret.si, @LukaGregoric in @zan_osim. Vabljeni tudi h komentiranju prispevka.





















