Santa Fe je Hyundaijev veliki SUV. Tega so pri korejskem proizvajalcu prenovili že dve leti po prvi predstavitvi modela, a to je povsem logično, saj so v vmesnem času tudi v nižjerangirane modele uvedli kar nekaj pomembnih novosti. Te smo – na čelu s hibridnim pogonom – preizkusili v tokratnem testu.

Osvežitve zunanje podobe so najbolj opazne na maski.

Santa Fe je družinski prostornež. Prostorsko radodarna je že potniška kabina – posebej velja omeniti vzdolžno pomično zadnjo klop, ki omogoča zares veliko prostora za noge potnikov, razmeroma zajeten pa je tudi prtljažnik. Če klop pomaknemo naprej imamo prek 800 litrov uporabne prostornine.

Sedeži našega testnega vozila (spredaj ali zadaj), ki predstavljajo vrh ponudbe, ponujajo vrhunsko udobje.

Glavna novost v notranjosti vozila je nov digitalni zaslon pred voznikom, ki zdaj omogoča prikazovanje slike dveh kamer. Slednji sta nameščeni na vzvratnih ogledalih in pokrivata mrtvi kot. Novost je v teoriji zelo koristna, saj rabimo še manj pogledovanja vstran, v praksi pa imamo v naši ekipi nekoliko mešane občutke.

Zaslon pred voznikom nam tako prikazuje sliko kamer, ki pokrivata mrtva kota. Pogled se aktivira, ko vklopimo smerokaz.

Pogledovanje na zaslon pred voznikom namreč zahteva nekaj privajanja. Poleg tega slika kamere ne ponuja enakovrednega pogleda prostemu očesu. Pri vzvratni vožnji “na kamero” še nekako gre, ker so manevri počasnejši in ponavadi začnemo z mesta, nadzor mrtvega kota pa za popolno zaupanje zahteva zares prepričljivo sliko, ker poteka pri večjih hitrostih. Skratka, čas bo pokazal, kako se bodo tovrstne novosti obdržale v vozilih, je pa potrebno dodati, da gre v Hyundaijevem primeru zgolj za dobrodošel dodatek, ne pa za popolno nadomestilo npr. vzvratnih ogledal, kot je bil to primer pri Audiju.

Množica fizičnih tipk na sredinski konzoli deluje celo nekoliko retro, a nam je njihova logika zelo všeč.

Zanimivo je, da Santa Fe za razliko od mnogih novih avtomobilov še vedno ponuja množico fizičnih tipk, izmed katerih se še vedno velika večina nahaja na sredinski konzoli. No, tipk je pravzaprav celo več kot pred prenovo.

Na voljo so po trije vozni programi za vsakdanjo in terensko vožnjo.

Tudi klasično prestavno ročico so zdaj namreč zamenjali izbirni gumbi, poleg njih pa je vrtljivi gumb za izbiro voznih programov. Santa Fe nikakor ni tako vozniški SUV kot na tem področju zelo presenetljivi Tucson, a vozni programi ponujajo zelo dobre kompromise za različne vozniške želje, za nameček pa imamo na voljo tudi različne terenske programe, če bo pot zavila izven ustaljenih smeri. Santa Fe se medtem seveda najbolje odreže pri umirjeni vožnji, saj ponuja zajetno mero udobja. Slednje je zasluga mehko nastavljenega podvozja, dobre zvočne zatesnitve in resnično udobnih sedežev, ki so kot kakšni dragi fotelji iz dnevne sobe.

Hibridni pogonski sklop prepriča s svojo zmogljivostjo in obenem z uglajenostjo delovanja.

V paleti pogonov največjo novost prestavlja uvedba (klasičnega) hibridnega pogona, ki smo ga preizkusili tokrat. V tem primeru 1,6-litrski turbobencinski štirivaljnik sodeluje z elektromotorjem, ki energijo črpa iz baterije s kapaciteto 1,49 kWh. Največja skupna moč hibridnega pogona je 169 kW, hibridni Santa Fe pa je lahko gnan na dve ali vsa štiri kolesa (kot v primeru našega testnega avtomobila).

Nenazadnje pa je hibridni sklop za vozilo tovrstnih mer tudi varčen.

Hibridni pogon novega Hyundaija Santa Fe je lahko zelo dober nadomestek za dizelski pogon (ta je sicer še naprej del ponudbe), saj zagotavlja zelo znosno, oziroma celo varčno, porabo goriva.

Poraba goriva je za skoraj dva litra nižja kot pri primerljivem dizlu.

Na našem testnem krogu smo zabeležili 6,7 litra porabljenega goriva na sto prevoženih kilometrov, kar je za terenca tovrstnih dimenzij zelo dober podatek, prihranki pa bodo zaradi narave hibridnega pogona največji v urbanem okolju (manj na avtocesti). Rezultat je obenem tudi za skoraj dva litra manjši od različice z dizelskim pogonom (2,2 CRDi) – predvsem ponovno po zaslugi mestne vožnje, katere delež pri vsakdanji mobilnosti bo tudi odločilno vplival na morebitno odločitev med dvema pogonoma.

Pametna tehnologija je nadgrajena.

Izboljšana je tudi pametna tehnologija – pametni prilagodljivi tempomat zdaj bere podatke iz navigacije in tako samodejno prilagaja hitrost, avto pa lahko odslej s pomočjo ključa tudi premikamo naprej in nazaj na parkirišče na daljavo, kar se je tekom testa v resnici izkazalo za zelo uporabno – predvsem, ko vozilo tovrstnih dimenzij parkiramo v tesno parkirišče.

Kosa se lahko s premijskimi tekmeci.

Cena primerljivo opremljenega modela Santa Fe z različico z našega testa znaša okoli 60 tisočakov, začetna cena hibrida pa je 42.500 evrov. Morda se to na prvo žogo sliši veliko, a v resnici se lahko tako bogato opreljem SUV brez težav kosa s tekmeci premijskega segmenta, za nameček pa bo praviloma ponudil tudi nekaj več prostorske svobode.

Avtoportretove ocene (1 = slabo, 5 = odlično):

Počutje v potniški kabini: 5
Intuitivnost infozabavnih sistemov: 4,5
Prostornost: 4,5
Varčnost: 4
Delovanje in naprednost asistenčnih sistemov: 4
Zvočna zatesnitev: 4
Udobje pri vsakdanji vožnji: 4,5
Užitek pri dinamični vožnji: 2

Skupna ocena: 4,1

Zakaj kupiti: Dovršena potniška kabina in varčen hibridni pogon

Se z našimi ocenami ne strinjate? Je vaša izkušnja drugačna?

Zapišite svoje mnenje v komentar ali nam pišite na Avtoportretovih družbenih omrežjih. Se že veselimo debate. 😉👍

Hyundai Santa Fe hibrid, 1.6 T-GDI AWD Impression

  • Cena vstopnega hibrida po ceniku: 42.500 evrov
  • Cena testnega modela brez dodatne opreme: 57.500 evrov
  • Doplačilo za štirikolesni pogon: 2.000 evrov
  • CENIK
  • Bencinski motor: 1.598 ccm, turbobencinski, štirivaljni
  • Največja moč bencinskega motorja: 132,2 kW/180 KM (5.500 vrt./min)
  • Največji navor bencinskega motorja: 265 Nm (1.500-4.500 vrt./min)
  • Elektromotor: 3-fazni sinhroni
  • Največja moč elektromotorja: 44,2 kW/60 KM
  • Največji navor elektromotorja: 264 Nm
  • Največja sistemska moč: 169 kW/230 KM (5.500 vrt./min)
  • Največji sistemski navor: 350 Nm (1.500-4.500 vrt./min)
  • Baterija: litij-ionska
  • Kapaciteta baterije: 1,49 kWh
  • Delovna napetost: 270 V
  • Pogon: štirikolesni stalni
  • Menjalnik: samodejni, 6-stopenjski
  • Največja hitrost: 187 km/h
  • Pospešek do 100 km/h: 9,1 s
  • Izmerjena poraba na testu pri mešanem ciklu: 6,7 l/100 km
  • Zavore: 4-kanalni hidravlični ABS; spredaj: kolutne (prisilno hlajene), zadaj: kolutne
  • Emisije CO2 (po WLTP): 157-172 g/km
  • Emisijska stopnja: Euro 6d
  • Število sedežev: 5
  • Prostornina prtljažnika: 634/1704 l
  • Dolžina vozila: 4.785 mm
  • Širina vozila: 1.900 mm
  • Višina vozila: 1.685-1.710 mm
  • Medosna razdalja: 2.765 mm
  • Oddaljenost od tal: 176 mm
  • Vstopni kot: 17,9°
  • Izstopni kot: 19,3°-20,8°
  • Prestopni kot: 15,4°
  • Posoda za gorivo: 67 l
  • Masa vozila: 1.809 kg
  • Maksimalna vlečna obremenitev: 1.650 kg (z zavoro), 750 kg (brez zavore)

Vse rezultate meritev porabe goriva na Avtoportretovem testnem krogu lahko preverite TUKAJ.

Za vsa dodatna vprašanja o vozilu smo na voljo na Facebook profilu @Avtoportret.si ter Instagram profilih @Avtoportret.si in @LukaGregoric. Vabljeni tudi h komentiranju prispevka.

PUSTITE KOMENTAR

Prosim vnesite svoj komentar!
Prosimo, vnesite svoje ime tukaj