Pogosto pri testih “električarjev” pridemo do ugotovitve, da avtomobilom s to vrsto pogona nekoliko primanjkuje karakterja. No, tokrat smo našli svetlo izjemo. Novi Fiat 500, ki bo odslej na voljo le še kot električni avto, je stilski, vozniško dinamičen in tehnološko nadpovprečno napreden.

Mestne ulice so mu pisane na kožo.

Že tedaj, ko odpeljemo z mesta, zaslišimo prijetno melodijo. Pri Fiatu so se namreč odločili, da bodo za opozarjanje pešcev pri nizkih hitrostih uporabili prav poseben zvok:

Gre za variacijo prijetne italijanske skladbe:

No, kakorkoli, če se vam zdi novinec podoben pretekli (torej bencinski) generaciji, vam povemo, da je ta avtomobil zasnovan povsem na novo. Pri Fiatu pravijo, da gre za različico 3.0 – torej tretjo generacijo reinkarnacije legendarnega ljudskega malčka.

Elektrifikacija pogona modela 500 je povsem logična.

Elektrifikacija modela 500 je povsem logična, saj so prav mestni avtomobili tisti, ki so takšen pogon že pred nekaj časa sprejeli z najmanj porodnimi težavami. Naš testni primerek je bil opremljen z večjo izmed dveh razpoložljivih baterij, ki ima bruto kapaciteto 42 kWh in neto (uporabno) kapaciteto 37,2 kWh.

Kapaciteta baterije je najbolj po meri mestne uporabe.

Mi smo na testu pri mešanem ciklu beležili povprečno porabo 16 kWh/100 km, kar pomeni, da je 500 nekje v zlati sredini med primerljivimi avtomobili, ko govorimo o varčnosti. Številka pa pomeni tudi to, da bomo z enim polnjenjem prevozili približno 240 kilometrov.

Pri zares ekonomični vožnji je mogoče preseči 300 kilometrov z enim polnjenjem.

Seveda bo številka ob izključno mestni vožnji (roko na srce, te bo verjetno s tem avtomobilom tudi največ) nekoliko večja. Pri Fiatu pravijo, da se da doseči tudi 400 kilometrov z enim polnjenjem, za kar bi morala povprečna poraba znašati 9,3 kWh/100 km. No, mi jim odgovarjamo, da je ta številka pretirana, vsekakor pa je mogoče z res ekonomično vožnjo preseči številko 300.

Izbirati je mogoče med tremi električnimi režimi.

Največ kilometrov bomo prevozili v voznem načinu “sherpa”. Pri fiatu pravijo, da vas bo ta vozni program kot šerpa na odpravi v Himalajo vodil proti končni destinaciji in za vas “razmislil” poznavalski del poti. No, v praksi vam bo ta način predvsem omejil najvišjo hitrost in izklopil klimatsko napravo.

Center pozornosti ob pogledu na armaturo predstavljata dva digitalna zaslona.

Sicer pa je potniška kabina sedaj povsem nova in bogato digitalizirana. Tu sta dva nova zaslona. Predvsem osrednji ponuja zares vrhunsko uporabniško izkušnjo. Je izjemno grafično dodelan, bliskovito odziven in ponuja zares bogat nabor informacij ter možnosti.

Analogni merilniki so se tudi tu poslovili.

Zaslon pred voznikom je nekoliko bolj osnoven in v skladu s primerljivimi avtomobili ponuja predvsem uporabne podatke potovalnega računalnika, navigacijske napotke in multimedijske informacije.

Volanski obroč zaznava voznikovi dlani.

Odličen je tudi sam volanski obroč, ki je odslej kapacitiven. To pomeni, da zaznava voznikovi dlani in tako ohranja delovanje sistema za zadrževanje vozila na sredini voznega pasu brez nujnih drobnih zasukov.

Prestavno ročico so zamenjali štirje gumbi.

In novost je še toliko bolj dobrodošla, saj je novi 500 zares darežljiv, ko govorimo o asistenčnih sistemih. Najboljša sta prav omenjeni sistem “lane centering” in adaptivni tempomat. Skupaj s prepoznavanjem prometnih znakov sistema delujeta brezhibno in sta v resnično veliko mero pomoči vozniku.

Na mestnih ulicah okreten, v zavojih na regionalki pa precej dinamičen.

Sama vozna dinamika je nadpovprečna, ko govorimo o tem segmentu električnih vozil. 500 je lepo “prilepljen” v zavoj, krmiljenje nudi povsem dovolj kakovostno povratno informacijo, da smo pri dinamični vožnji lahko suvereni. Skratka, vožnja v zavojih predstavlja veselje in užitek.

Preizkušali smo tudi vožnjo štirih potnikov, a sedenje zadaj je kajpak bolj zasilne narave.

Potniki zadaj so v primerjavi s predhodnikom sicer pridobili nekaj prostora za noge in ramena, prtljažnik pa ostaja enak. No, kljub temu bo vožnja štirih potnikov v tem avtomobilu na daljše poti seveda neudobna, zasilno – v mestu – pa gre popolnoma brez težav. Najbolj bosta s tem avtomobilom kajpak uživala dva.

Stranska varnostna utripalka ima zelo lično obliko.

Novi 500 je poleg običajne različice na voljo tudi kot kabriolet. No, za tiste, ki si tudi danes želijo klasično gnano, pa tudi cenejšo alternativo, pa bo Fiat še nekaj časa izdeloval tudi bencinskega, oziroma blago hibridnega fiata 500 prejšnje generacije.

Uporabniška izkušnja že v marsikaterem pogledu predstavlja prvo stopničko sveta premijskih avtomobilov.

Začetna cena novega 500 z večjo baterijo znaša 29 tisoč evrov z vštetimi trenutnimi popusti, tej pa lahko odštejete še trenutno mero ekosubvencije.

Avtoportretove ocene (1 = slabo, 5 = odlično):

Počutje v potniški kabini: 4,5
Intuitivnost infozabavnih sistemov: 4,5
Prostornost: 2
Varčnost: 3
Delovanje in naprednost asistenčnih sistemov: 4
Zvočna zatesnitev: 3
Udobje pri vsakdanji vožnji: 3
Užitek pri dinamični vožnji: 4

Skupna ocena: 3,5

Zakaj kupiti: Unikatna vozniška izkušnja in moderne tehnologije

Se z našimi ocenami ne strinjate? Je vaša izkušnja drugačna?

Zapišite svoje mnenje v komentar ali nam pišite na Avtoportretovih družbenih omrežjih. Se že veselimo debate. 😉👍

Fiat 500

  • Cena vstopnega modela z manjšo baterijo z vštetim popustom: 25.247 evrov
  • Cena vstopnega modela z večjo baterijo z vštetim popustom: 28.990 evrov
  • CENIK
  • Največja moč elektromotorja: 87 kW/118 KM
  • Največji navor bencinskega motorja: 220 Nm
  • Pogon: dvokolesni, na prednji par
  • Menjalnik: 1-stopenjski
  • Največja hitrost: 150 km/h
  • Pospešek do 100 km/h: 9,0 s
  • Skupna kapaciteta baterije: 42 kWh
  • Uporabna kapaciteta baterije: 37,2 kWh
  • Napetost: 400 V
  • Teža baterije: 294,3 kg
  • Izmerjena poraba na testu pri mešanem ciklu: 16 kWh/100 km
  • Čas polnjenja z največjo zmogljivostjo na izmeničnem toku (11 kW): 4 h 15 min
  • Čas polnjenja z največjo zmogljivostjo na enosmernem toku (85 kW): 35 min
  • Zavore: diski spredaj, bobnaste zavore zadaj
  • Prostornina prtljažnika: 185/550 l
  • Dolžina vozila: 3.632 mm
  • Širina vozila: 1.683 mm
  • Višina vozila: 1.527 mm
  • Medosna razdalja: 2.322 mm
  • Obračalni krog: 9,7 m
  • Masa vozila: 1.365 kg

Vse rezultate meritev porabe goriva na Avtoportretovem testnem krogu lahko preverite TUKAJ.

Za vsa dodatna vprašanja o vozilu smo na voljo na Facebook profilu @Avtoportret.si ter Instagram profilih @Avtoportret.si in @LukaGregoric. Vabljeni tudi h komentiranju prispevka.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here