Vitara je stalnica na slovenskih cestah. V aktualni generaciji je na trgu že šest let, a jo pri Suzukiju konstatno osvežujejo.

Z zadnjo posodobitvijo je prejela tudi hibridno tehnologijo, ki jo na zunaj označuje napis “Hybrid”. Da ne bo zmede – ne gre za klasičnega ali nemara priključnega hibrida. Gre “le” za blago hibridno tehnologijo.

“Blagi hibrid” pomeni, da je takšna Vitara opremljena z majhno baterijo, ki se nahaja pod sovoznikovim sedežem in elektromotorjem, ki opravlja tudi funkcijo zaganjalnika. Ta tehnologija Vitari prinaša večjo mero uglajenosti, pa tudi nekoliko izboljšano varčnost.

Ko se bencinski motor ugaša ob delovanju sistema start-stop, elektromotor poskrbi, da se ob ponovnem speljevanju ponovno zažene precej tišje kot s klasičnim zaganjalnikom. Voznik in potniki za nameček ne bodo občutili nikakršnega tresljaja, in če boste malce glasneje “navili” glasbo, praktično ne boste zaznali razlike med prižganim ali ugasnjenim motorjem.

Elektromotor je zaslužen tudi za nekoliko manjšo porabo goriva. V prostem teku namreč pomaga poganjati bencinski motor in tako včasih niti ni potrebe za ugašanje slednjega. Na našem testnem krogu smo pri mešanem ciklu zabeležili porabo goriva 6,3 litra na 100 prevoženih kilometrov, kar je približno liter bencina manj v primerjavi z istim motorjem brez blage hibridne tehnologije. No, še kakšen deciliter bo poraba manjša, če boste namesto samodejnega izbrali ročni menjalnik (6,0 l/100 km), a sami se za to ne bi odločili.

Še najmanj opazna in pomembna je asistenca elektromotorja ob sami vožnji. 1,4-litrski turbobencinski motor je bil tudi že prej eden najbolj poskočnih in odzivnih. Dodajmo, da je Vitara odslej na voljo le še s tem motorjem. Litrski trivaljnik se je namreč poslovil.

A kljub novostim Vitara ohranja svoj značilen karakter. Čeprav bo večino kilometrov kajpak preživela na asfaltnih (mestnih) cestah, gre še naprej za enega najbolj terenskih mestnih avtomobilov.

Tudi danes pomemben adut Vitare ostaja pogon 4×4, ki je njena posebnost. Tako se je še vedno v užitek podati na pot izven asfaltnih cestišč. Štirikolesni pogon je namreč zelo odločen, ko ga potrebujemo, vsekakor pa bo najbolj koristen pozimi.

Tako je ta avtomobil še naprej namenjen tistim, ki iščejo prvenstveno funckcionalen in uporaben avto. A ne moremo si kaj, da ne bi dodali, da je Vitara kar darežljiva tudi tedaj, ko govorimo o vozniški zabavi.

Avtoportretove ocene (1 = slabo, 5 = odlično):

Počutje v potniški kabini: 3,5
Intuitivnost infozabavnih sistemov: 2
Prostornost: 3
Varčnost: 4
Delovanje in naprednost asistenčnih sistemov: 2,5
Zvočna zatesnitev: 2,5
Udobje pri vsakdanji vožnji: 4
Užitek pri dinamični vožnji: 4,5

Skupna ocena: 3,25

Zakaj kupiti: Vozne lastnosti in štirikolesni pogon

Se z našimi ocenami ne strinjate? Je vaša izkušnja drugačna?

Zapišite svoje mnenje v komentar ali nam pišite na Avtoportretovih družbenih omrežjih. Se že veselimo debate. 😉👍

Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet Hibrid Allgrip Elegance Top, samodejni menjalnik

  • Cena vstopnega modela: 17.475 evrov
  • Cena testnega modela: 24.370 evrov
  • Doplačilo za samodejni menjalnik: 1.820 evrov
  • CENIK
  • Motor: 1.373 ccm, turbobencinski, štirivaljni, 16V
  • Največja moč: 95 kW/129 KM (5.500 vrt./min)
  • Največji navor: 235 Nm (2.000-3.000 vrt./min)
  • Kompresijsko razmerje: 10,9
  • Pogon: stalni štirikolesni
  • Menjalnik: samodejni, 6-stopenjski
  • Največja hitrost: 190 km/h
  • Pospešek do 100 km/h: 10,2 s
  • Izmerjena poraba na testu pri mešanem ciklu: 6,3 l/100 km
  • Zavore: diski (spredaj hlajeni)
  • Emisijski razred: Euro 6d
  • Emisije CO2 (po WLTP): 141 g/km
  • Število sedežev: 5
  • Prostornina prtljažnika: 375/710/1.120 l
  • Dolžina vozila: 4.175 mm
  • Širina vozila: 1.775 mm
  • Višina vozila: 1.610 mm
  • Medosna razdalja: 2.500 mm
  • Oddaljenost od tal: 185 mm
  • Obračalni krog: 5,2 m
  • Posoda za gorivo: 47 l
  • Masa vozila: 1.270 kg
  • Maksimalna vlečna obremenitev: 1500 kg (z zavoro), 600 kg (brez zavore)

Vse rezultate meritev porabe goriva na Avtoportretovem testnem krogu lahko preverite TUKAJ.

Za vsa dodatna vprašanja o vozilu smo na voljo na Facebook profilu @Avtoportret.si ter Instagram profilih @Avtoportret.si in @LukaGregoric. Vabljeni tudi h komentiranju prispevka.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here