Pri Volvu zatrjujejo, da voznika razumejo, varujejo, kar je zanj pomembno pri načrtovanju vozil trudijo, da bi se sleherni uporabnik Volva počuti, kot da je nekaj posebnega. Če naj bi bil V90 eden izmed paradnih konjev znamke, upravičeno pričakujemo, da bo te kriterije najmanj dosegel …
V90 spada v razred, kjer primat trdno držijo “nemci”. Od avtomobilov tega razreda je najdaljši, najširši in najnižji (daljšo medosno razdaljo ima le BMW serije 5). To se pri vožnji in videzu avtomobila na cesti tudi pozna.
Njegov dizajn je robusten, deloma agresiven, a obenem zelo uglajen in prefinjen.
Glede dizajna večjega števila besed nima smisla pisati, saj je ta prejel kar nekaj nagrad, ki mu objektivno govorijo v prid. Prednja maska je izjemno lepo, skladno oblikovana in bogata z zanimivimi detaji. Podobno velja za zadek, ki od mimoidočih žanje več odobravanja, kot smo temu običajno priča pri njegovem limuzinskem bratu oznako S90 – dasiravno mi je slednji prav tako zelo všeč. S svojo deloma ekstravagantno obliko avtomobil izgleda še za odtenek bolj “premium” od svojih nemških konkurentov.
V90 je na voljo z nivoji opreme Momentum, Iscription, Kinetic, R-Design in Ocean Race. Naš testni avtomobil je bil v osnovi opremljen s paketom Inscription, kateremu je bila dodana še zajetna zaloga dodatne opreme. Skupna cena vozila je tako znašala kar 87.736 evrov. Če vzamemo v obzir, da je začetna cena V90 s tem nivojem opreme 62.387 evrov, lahko hitro zaključimo, da je dodatna oprema draga. A tako pač stvari stojijo v tem razredu vozil.
O notranjosti lahko govorimo večinoma v presežnikih.
Gre za pravo “premium” vozilo. Svetla barva notranjosti ustvarja izjemno prijeten ambient, a na tesnem avtomobilu je bilo hitro moč videti sledove uporabe, predvsem v obliki madežev na svetlo oblazinjenih sedežih. V potniški kabini prevladujejo izredno kvalitetni materiali. Vse deluje kompaktno in optimalno razporejeno. Stikal ni veliko, zato so linije zelo čiste. Veliko pozornost so pri Volvu ponovno namenili detajlom.
Posebej bi želel pohvaliti zaslon infotainmenta, ki je po mojem mnenju izmed tistih na dotik (tu izločimo Mercedes-Benz in BMW) najboljši (pustimo futuristično Teslo ob robu). Zaslon je izjemno hitro odziven in pregleden. Dobrodošle so tudi številne možnosti prilagodljivosti bližnjic.
Edino področje, kjer o presežkih ne moremo govoriti, je prostornina prtljažnega prostora. 520 litrov je pač številka, ki jo zlahka prekosita že na primer Peugeot 308 SW ali pa Honda Civic Tourer. Ko podremo zadnjo klop, dobimo 1.526 litrov prostornine.
Od vseh elementov modela V90 je najpomembnejša tehnologija. Volvo se v zadnjem obdobju v največji meri trži s svojo inovativnostjo. Ena Volvovih inovativnih tehnologij je t. i. Drive-e powerpulse, ki je na voljo pri motorju z oznako D5. Poenostavljeno: gre za skrito jeklenko za zrak. Tam se zrak shranjuje in s svojim delovanjem delno blaži učinek turbo luknje pri pospeševanju.
Pri V90 je na voljo tudi pet “dizlov”, z ročnim ali samodejnim menjalnikom, njihova moč pa varira od 150 do 235 konjskih moči. Testni primerek je bil opremljen z najmočnejšim štirivaljnikom – tistim z 235 konjskimi močmi. Slednji zagotavlja zelo sofisticirano izkušnjo v vožnji. Manj kot to bi lahko trdil, da je motor športno ustrojen. 235 “konjev” se ne čuti, kot bi lahko sodili po sami številki. V90 je pač le zelo težak avtomobil, pa tudi celotna izkušnja vožnje ni najbolj športna.
V večini novinarskih testov lahko zasledimo kritike na račun porabe goriva. Sam se bi jim do določene mere pridružil, saj je poraba ob dinamičnejši vožnji lahko že zelo visoka (okoli 9 litrov na 100 prevoženih kilometrov). Na našem testnem krogu smo zabeležili porabo 6,8 l/100 km, kar je na drugi strani zelo zadovoljiv podatek, a je tu potrebno vedeti, da mora biti voznik na porabo za tak dosežek vseskozi pozoren. Težko bi rekli, da takšno pričakovanje upravičimo v primeru kupcev Volva V90.
Sofisticirano izkušnjo v vožnji zagotavljajo zagotavljajo dvojna prečna vodila in t. i. four-c zračno vzmetenje zadaj. Vse skupaj zagotavlja kontrolirano in umirjeno obnašanje vozila, odpravljeno je tudi diagonalno nagibanje. To vozniku nudi dokaj dobre povratne informacije na volanu, dobro izolacijo šumov iz podvozja ter visok nivo osebnih nastavitev. Potniki v V90 lahko uživajo v udobni in tihi vožnji, kar je tudi največja kakovost tega vozila.
Avtomobil sem preizkusil tudi izven urejenih asfaltnih cestišč – v danih razmerah na snegu. Štirikolesni pogon, s katerim je bil opremljen deluje izvrstno. Tudi oddaljenost od tal ni prenizka, da se ne bi bilo mogoče samozavestno lotiti takšne vožnje. Volvo V90 se je s snežnim izzivom odlično spoprijel in s tega vidika ponudil nezahtevno izkušnjo. Še za kaj več pa je na voljo tudi različica Cross Country.
Avtomobil krasijo številne napredne tehnologije. Za varnost tako poskrbi Volvov paket varnostne opreme Intellisafe, ki serijsko vsebuje sisem polavtonomne vožnje “Pilot Assist” (deluje do 130 km/h), radarski tempomat, opozorilo pred naletom, “lane keeping”, branje prometnih znakov … Pomemben je tudi program “City safety”, ki opozarja na pešce, kolesarje, vozila in večje živali. Deluje prek zvočnih in svetlobnih signalov ter samodejnega zaviranja.
Tudi v primeru trka je Volvo izredno varen avtomobil. “Run-off road protection” vklučuje pripravo voznika na udarec, tako da struktura prednjih sedežev absorbira energijo in s tem ublaži sile ob trku na hrbtenico. Avtomobil je opremljen tudi z “varnostno kletko”, ki jo v 35 odstotkih tvori borovo jeklo. Za dodatno varnost poskrbijo še napredni varnostni pasovi in blazine.
Volvo V90 je torej zelo varen in udoben avtomobil, ki postreže tudi z globoko zajemalko “juhe” prefinjenosti in prestiža. Nedvomno je avto postal predmet poželenja številnih voznikov in obenem pomagal tudi pripeljati znamko na pot naglega dvigovanja ugleda med avtomobilistično javnostjo. Da, v Volvu V90 se voznik in potniki počutimo “nekaj posebnega”, saj Volvo z modelom V90 zelo uspešno uresničuje svojo vizijo izboljšati kakovost življenja svojih uporabnikom. Mogoče namig za kakšno vladno subvencijo pri spodbujanju daljšanja naše življenjske dobe? 🙂
Ključni podatki: Volvo V90 (D5 Inscription AWD AT)
Cenik
Motor: 1.969 ccm, turbodizelski, štirivaljni
Moč: 173 kW/235 KMNavor: 480 Nm (1.750-2.250 rpm)
Menjalnik: 8-stopenjski samodejni
Pogon: Štirikolesni
Končna hitrost: 240 km/h, elektronsko omejena
Pospešek 0-100 km/h: 7,2 s
Izmerjena poraba na testu pri mešanem ciklu: 6,8 l/100 kmProstornina prtljažnika: 560 l/1.526 l