Medtem ko so včasih morali vozniki nad določeno hitrostjo pri sporazumevanju krepko povzdigniti glas, so avtomobili danes vse bolj umirjene oaze, v katerih slišimo tudi tih pogovor ali glasbo.

Fordova ‘strategija šepeta’ prinaša majhne izboljšave pri zmanjšanju hrupa v vozilu, da so potovanja udobnejša in manj utrujajoča tako za voznike kot za potnike.

Strategija šepeta

Pri razvoju novega športnega terenca Kuga so pri Fordu raziskali različne elemente, ki predstavljajo izvor hrupa – od vzmetenja do tesnil vrat.

Perforiranje usnjenega oblazinjenja sedežev je zmanjšalo skupno površino ravnih ploskev v kabini, to pa pomaga, da se hrup ne odbija, ampak se vpija.

Aerodnimačno uglašene zvočne zaščite so nameščene pod karoserijo vozila in pomagajo omejiti prenos hrupa s ceste in zaradi zračnega upora v notranjost vozila.

Fordovi inženirji so na različnih podlagah – od gladkega asfalta do grobega betona in makadama – več kot tri leta testirali 45 različnih pnevmatik v suhih in mokrih pogojih ter v širokem razponu hitrosti, da bi odkrili natančno specifikacijo za kar najmanjši hrup na cesti in obenem za najvišjo raven udobja in oprijema.

Kanali za zadnjimi ploskvami, ki omogočajo skrito napeljavo in prehod komponent iz enega na drugo območje, so manjši in ožji, da omejijo tok zraka znotraj karoserije.

Generacijska ločnica

Fordov preizkus je pokazal, da potniki v novi Ford Kugi zaznavajo samo četrtino ravni hrupa, ki je spremljal njihove stare starše v modelu Ford Anglia iz leta 1966.

Ko se glasnost med enim in drugim zvokom poveča za približno 10 decibelov, večina ljudi to razliko zazna kot dvakrat glasnejši zvok.

Najvišje vrednosti hrupa pri hitrosti približno 50 km/h in v tretji prestavi (pri modelih z ročnim menjalnikom):

ModelNajv. decibelov dB(A)
1966 Ford Anglia89 (89,4)
1970 Ford Cortina81 (80,9)
1977 Ford Granada83 (82,5)
1982 Ford Cortina79 (78,5)
2000 Ford Mondeo77 (77,3)
2020 Ford Kuga Plug-In Hybrid69 (69,3)

NAPIŠITE KOMENTAR

Prosim vnesite svoj komentar!
Prosimo, vnesite svoje ime tukaj