Danes mineva točno 6 let od začetkov souporabe 100 % električnih vozil v Sloveniji. Tako imenovani “car sharing” se je v Ljubljani, takrat Zeleni prestolnici Evrope, začel s storitvijo Avant2Go. Kar je v začetku marsikomu delovalo kot futurističen koncept (rezervacija, odklepanje in aktivacija vozil preko aplikacije na pametnem telefonu, 24/7 razpoložljivost v realnem času, plačilo glede na uporabo), je odtlej v Sloveniji postalo realnost mobilnostnega vsakdana mnogih uporabnikov.

Kako se je razvil “car sharing” v slovenskih mestih v šestih letih?

  • Začetki segajo v leto 2016, ko je bil Avant2Go car sharing na voljo kot pilotni projekt v Ljubljani, takrat s 30 vozili na 12 lokacijah.
  • Ta sistem car sharinga je danes na voljo v petih slovenskih mestih – v Ljubljani (in na Letališču Ljubljana), Mariboru, Kranju, Novem mestu in Murski Soboti.
  • V sistem je vključenih več kot 400 električnih vozil petih različnih proizvajalcev (Smart, Renault, Fiat, BMW, Volkswagen).
  • Uporabniki lahko prevzamejo in vrnejo vozila na več kot 140 različnih lokacijah v Sloveniji (število konstantno raste).
  • Ena izmed lokacij se nahaja tudi na Letališču Jožeta Pučnika in tako omogoča hitro, preprosto in ugodno povezavo s prestolnico.
  • Več kot polovica od 25.000 registriranih uporabnikov Avant2Go car sharing uporablja vsak mesec, skupaj pa so prevozili že več milijonov brezemisijskih kilometrov.
  • Slovenci smo storitev car sharinga sprejeli, ker se plačuje le za dejansko uporabo, v nasprotju z lastništvom vozila, ki stoji neuporabljeno več kot 90 % časa, pri tem pa ves čas povzroča stroške.
  • V slovenskih gospodinjstvih se car sharing čedalje bolj kaže kot alternativa drugemu vozilu (pri nekaterih celo prvemu), sploh pri tistih, ki imajo prevzemno-vračilno lokacijo v bližini doma.
  • V dobi naraščajočih stroškov goriva se car sharing električnih vozil izkaže z vnaprej znano ceno in vključenimi vsemi stroški, tudi električno energijo.
  • Redni uporabniki s pomočjo car sharinga lahko prihranijo tudi med 200 in 400 evri na mesec, s tem prihrankom pa si lahko povečajo kakovost življenja (izobraževanje, zdrava prehrana, izlet).
  • Storitev car sharinga je primerna za dopolnjevanje mobilnosti podjetij, zato ne čudi, da se tega načina mobilnosti poslužujejo številna slovenska podjetja in druge organizacije.
  • S souporabo električnih vozil se ljudje hitro in brez tveganj seznanijo z električno mobilnostjo, s čimer souporaba pripomore tudi k hitrejšemu zelenemu prehodu.
  • Pogoja za uporabo sta le minimalna starost 21 let in veljaven vozniški izpit.
Uporabniški krog zaradi preproste uporabe sega od starosti 21, pa celo do 90 let.

Avant2Go tako danes beleži že 25.000 registriranih uporabnikov

“Naš najstarejši uporabnik šteje kar devetdeset let in menim, da že ta podatek zelo zgovorno priča o intuitivnosti uporabe,” o enostavnosti sistema za uporabnika prične razlagati prokurist podjetja Avant car (ponudnika storitve Avant2Go) Matej Čer. “Pri razvoju storitve smo namreč želeli, da Avant2Go razbremeni svoje uporabnike, predvsem časovno in finančno. Povprečni strošek lastništva vozila v Evropski uniji namreč že presega šeststo evrov mesečno, aktualne podražitve goriv pa situacijo še dodatno otežujejo,” še dodaja.

Aplikacija za souporabo Avant2Go je intuitivna in primerna tudi za tehnološko manj izkušene.

Kako torej prihraniti 200-400 evrov mesečno?

S ‘car sharingom’ za avtomobil plačate le takrat, ko ga dejansko uporabljate.

  • V ceno je vključen tudi celoten strošek energije, ki jo porabite za vožnjo.
  • Izognete se strošku nakupa in vzdrževanja lastnega vozila: Vemo, da tudi cene (novih in rabljenih) vozil na trgu skokovito rastejo.
  • V ceno so vključeni stroški registracije, tehničnega pregleda, zavarovanja, nakupa in menjave pnevmatik, rednih servisov in popravil ter letna vinjeta.
  • Izognete se izgubljanju vrednosti lastniškega vozila.
  • Izognete se najemu parkirišča ali garaže ob večstanovanjskih objektih.
  • S pomočjo rezerviranih parkirišč na Avant2Go lokacijah se izognete plačilu parkirnin.
V sistem Avant2Go so vključena le sodobna električna vozila, ki zadoščajo najstrožjim varnostnim zahtevam.

Avant2Go uporabniki se radi vozijo

Souporaba vozil po svetu seveda domuje v urbanih središčih, saj so vozila večinoma namenjena kratkoročnim najemom. Kljub temu pa so v Avant2Go floti tudi električna vozila, ki omogočajo nadpovprečen električni doseg z enim polnjenjem (npr. Renault ZOE z baterijo kapacitete 52 kWh celo do preko 300 kilometrov), pa tudi samo polnjenje na javnih polnilnicah je danes postalo popolnoma preprosto. Tako se uporabniki radi podajo tudi na daljše izlete, slednje pa omogoča predvsem posebna možnost Avant2Go dnevnega najema, ki navzgor omeji strošek, s čimer omogoča predvidljivo mobilnost tudi za dlje trajajoče potrebe. Za še daljše (večdnevne) najeme pa so deležni posebnih pogojev za najeme Avantcarjevih “rent-a-car” vozil.

Ko je maksimalna cena dnevnega najema dosežena, strošek do izteka 24 ur ostaja enak.

Souporaba je eden temeljev trajnostnega sobivanja in razvoja

V času energetske draginje povpraševanje po pridružitvi krogu uporabnikov Avant2Go dobiva še dodaten zagon. A prednosti souporabe vozil so deležni prav vsi, ne le uporabniki. Lastniško vozilo namreč v povprečju več kot 90 odstotkov časa ostaja neuporabljeno, s tem pa poleg nepotrebnih stroškov za uporabnika predstavlja tudi breme za (urbano) okolje. Ena Avant2Go lokacija s tremi vozili lahko nadomesti kar do trideset lastniških vozil, tako pa si lahko predstavljate, koliko prostora (za ozelenitev ali pešce/kolesarje) bi lahko pridobili s krčenjem (pre)zajetnih površin, ki so danes namenjene parkiriščem.

Avant2Go se je že razširil izven slovenskih meja.

Problem prostorske stiske, ki jo povzroča preveliko število vozil, je še posebej pereč v zgodovinsko bogatem Dubrovniku. Tako je to jadransko turistično središče skupaj z Zagrebom postalo prvo mesto, kamor se je Avant2Go že razširil izven slovenskih meja.

“Ko smo vročega junijskega dne leta 2016 v Ljubljani predstavili našo novo storitev, smo govorili o pilotnem projektu. Seveda je bilo nekaj negotovosti – takrat je beseda tekla celo o “tradicionalni” navezanosti ljudi na svoje lastniške avtomobile. Danes z zadovoljstvom gledamo na pravkar preteklih šest let, ne le zaradi velike rasti sistema, pač pa tudi zaradi velike odprtosti uporabnikov za sprejemanje novega in želje po skupnem vzpostavljanju čim višje kakovosti življenjskega okolja za današnje in prihodnje rodove,” zaključuje Matej Čer, ki z optimizmom že zre proti prihodnjim obletnicam.

Uradna otvoritev 22. junija 2016.

Kako torej postati uporabnik?

Vse informacije o sistemu Avant2Go in pridružitvi krogu uporabnikov, se nahajajo na spletnem naslovu avant2go.si, mobilna aplikacija, ki omogoča dostop do vseh funkcionalnosti, pa je brezplačno na voljo v spletnih trgovinah Apple Store ali Google Play.

PUSTITE KOMENTAR

Prosim vnesite svoj komentar!
Prosimo, vnesite svoje ime tukaj