Skupina Hyundai Motor Group (HMG) je predstavila novo platformo, namenjeno izključno električnim vozilom (EV), ki so jo poimenovali električna globalna modularna platforma (E-GMP – Electric-Global Modular Platform). Platforma bo služila kot jedrna tehnologija za naslednjo generacijo električnih vozil znamk Kia, Genesis in Hyundai.
Od leta 2021 bo E-GMP temelj novih baterijskih električnih vozil (BEV), ko bo med drugim predstavljen model Kia CV in še nekaj ostalih modelov tega koncerna.
E-GMP z modularizacijo in standardizacijo poenostavlja proizvodnjo, saj dovoljuje hiter in prilagodljiv razvoj modelov, temelječih na zasnovi, ki se lahko uporablja pri večini avtomobilskih razredov, kot so npr. limuzine in športni terenci različnih velikosti. Visoko zmogljivi model bo lahko od 0 do 100 km/h pospešil v manj kot 3,5 sekunde, njegova največja hitrost pa bo 260 km/h.
Posebnost platforme E-GMP je serijsko integrirana pogonska os (IDA – Integrated Drive Axle), ki jo ima kot prvi na svetu. Z energijsko gostoto, izboljšano za približno 10 % v primerjavi z obstoječo tehnologijo za EV-je, so baterijski sklopi lažji. V koncernu obljubljajo tudi zmogljivejše elektromotorje in nižjo porabo energije.
Kupci bodo lahko izbirali med zadnjim in 4-kolesnim pogonom. Modeli s slednjim bodo lahko opremljeni z dodatnim elektro motorjem. Sistem 4-kolesnega pogona med drugim vključuje odklopnik EV menjalnika, ki lahko nadzira povezavo med elektro motorjema in kolesi, ter preklaplja med dvo- in štirikolesnim pogonom z namenom zmanjšanja porabe energije ali izboljšanja zmogljivosti, odvisno od voznih pogojev.
Vsa vozila z E-GMP platformo bodo uporabljala standardizirani tip 1 modula baterije. Ta modul je sestavljen iz standardnih celic v obliki vrečk, ki so lahko pakirane v različnih količinah glede na potrebe posameznega modela vozila.
Integrirani električni sistem kot prvi na svetu vključuje več napetosti hitrega polnjenja (400V / 800V) in dvosmerno polnjenje
Večina obstoječih električnih vozil in hitrih polnilnic vozilom, ki so opremljena s 400-vatnim sistemom, omogoča polnjenje z močjo 50 kW~150 kW. Razvoj 800-vatne infrastrukture s polnjenjem do 350 kW bo postopoma omogočil še hitrejše polnjenje.
V skladu s tem trendom je skupina Hyundai-Kia postala strateški partner in solastnik evropske mreže hitrih polnilnic Ionity. Mreža Ionity ima ob evropskih avtocestah 298 polnilnih postaj, ki imajo moč polnjenja do 350 kW. Podjetje namerava do leta 2022 povečati število hitrih polnilnic na 400, trenutno pa poteka gradnja 53 postaj.
Skupina Hyundai-Kia bo kot prva na svetu ob prihodu platforme E-GMP vpeljala sistem hitrega polnjenja z več napetostmi, saj omogoča uporabo polnilnic z napetostjo 800 V in 400 V brez uporabe dodatnih komponent ali adapterjev.
Do 80-odstotne napolnjenosti v 18 minutah in več kot 100 km s samo 5-minutnim polnjenjem
Električna vozila na E-GMP platformi bodo lahko imela največji doseg več kot 500 km z enim polnjenjem po WLTP ciklu.
Za razliko od predhodnih električnih vozil, ki se jih lahko polni le enosmerno, je platforma E-GMP bolj prilagodljiva. Nova integrirana polnilna krmilna enota (ICCU – Integrated Charging Control Unit) omogoča funkcijo vehicle-to-load (V2L), ki lahko dodatno izprazni baterijo vozila za potrebe drugega električnega porabnika (110/220 V) kjerkoli. Sistem lahko tudi polni drugo električno vozilo. Nova funkcija V2L lahko zagotavlja do 3,5 kW moči in omogoča uporabo srednje velike klimatske naprave in 55-palčnega televizorja do 24 ur.
Do leta 2025 kar 23 električnih modelov; Skupina želi prodati milijon električnih vozil
Platforma E-GMP naj bi skupini pomagala pri uresničitvi načrtov, da do leta 2025 predstavi kar 23 električnih modelov in po svetu skupno proda več kot 1 milijon BEV-jev.
Do leta 2025 vsaka peta Kia električna, do leta 2027 sedem izključno električnih vozil Kia
Pri Kia Motors trenutno poteka preobrazba v dobo elektrifikacije, ki temelji na Planu S – srednjeročni in dolgoročni strategiji. Septembra letos je ta najstarejši korejski avtomobilski proizvajalec napovedal, da bo do leta 2025 delež baterijskih električnih vozil pri njih znašal 20 odstotkov, do leta 2027 pa bodo predstavili 7 izključno električnih modelov.