Toyota je že leta 1992 začela razvoj vozila na gorivne celice, leta 2014 pa je uspešno predstavila prvo generacijo modela Mirai. Zdaj je na ceste zapeljal model Mirai v svoji drugi generaciji, ki bo najprej na voljo v ZDA. Izdatno posodobljen sistem gorivnih celic ponuja približno 650 km dosega.

Ena izmed temeljnih prednostnih nalog je bilo tudi povečanje dosega v primerjavi s prvo generacijo, hkrati pa tudi zagotavljanje boljšega dosega, kot ga zmore večina baterijskih električnih avtomobilov.

Platforma GA-L omogoča drugačno razporeditev gorivnih celic in posledično tudi bolj učinkovito izrabo prostora. Morda je najpomembnejša pridobitev možnost namestitve treh rezervoarjev za vodik. Zaradi njih se je namreč doseg avtomobila povečal za 30 odstotkov. Sklop gorivnih celic je prestavljen v sprednji del avtomobila, kar omogoča bolj prostorno zasnovo petsedežne kabine, v kateri imajo predvsem potniki na zadnjih sedežih lahko več prostora za noge.

Rezervoarji so razporejeni v tako imenovani formaciji črke T – najdaljši teče vzdolžno in sredinsko pod tlemi vozila, dva manjša rezervoarja pa sta nameščena na straneh pod zadnjimi sedeži in prtljažnim prostorom. Skupaj hranijo do 5,6 kg vodika, kar je za en kilogram več kot v dveh rezervoarjih prve generacije modela Mirai. Rezervoarji so izdelani iz močnejše večplastne konstrukcije. Vodik v njih predstavlja le 6 odstotkov skupne teže rezervoarjev.

Visokonapetostna baterija, ki je bolj kompaktna, in električni motor sta nameščena nad zadnjo osjo. Novi Mirai je opremljen z litij-ionsko baterijo, ki je nadomestila nikel-metalno enoto,  nameščeno v prvi generaciji. Manjše mere omogočajo namestitev za zadnjimi sedeži, kar ohranja prostornino prtljažnega prostora.

Toyota načrtuje 10-kratno globalno povečanje prodaje modela Mirai. Novi model je bolj privlačnega videza, je bolj energetsko učinkovit, predvsem pa bo precej bolj dostopen, saj bo njegova cena v primerjavi s prvo generacijo za približno 20 odstotkov nižja. Poleg tega se obeta tudi preprostejše lastništvo avtomobilov na gorivne celice, saj se na različnih koncih sveta izboljšuje in posodablja infrastruktura polnilnih postaj.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here