Volkswagen je na slovenske ceste pripeljal nov model – ID.7. Gre za limuzino višjega srednjega razreda z električnim pogonom – tako rečeno “električnega Passata”.
ID.7 prinaša oblikovne poteze, ki so skladne z ostalimi modeli družine ID, a kot prvi izmed njih prinaša limuzinsko obliko, konec letošnjega leta pa bo na voljo tudi kot prvi Volkswagnov električni karavan.
Pri razvoju modela ID.7 je bilo veliko pozornosti posvečene aerodinamiki. U ugodnemu količniku zračnega upora 0,23 pripomorejo tudi zračne zavese v maski ter kljuke vrat, ki so poravnane s karoserijo.
ID.7 je razmeroma zajetna limuzina s skoraj 3 m medosne razdalje. Ta prinaša dobre rezultate na področju prostornosti potniške kabine – predvsem v drugi vrsti. Potniška kabina je medtem zasnovana na novo in se s tem razlikuje od ostalih ID-jev.
Voznik bo opazil predvsem prestavljen izbirnik prestav, ki se odslej nahaja na volanskem drogu, brisalce pa zdaj upravljamo z levo obvolansko ročico. Nov je tudi “infotainment” s (serijsko) 15-palčnim zaslonom, osvetljenimi drsniki in poenostavjeno strukturo menijev.
Novost predstavljajo inteligentne prezračevalne električne šobe, ki s pomočjo štirih modulov samodejno (horizontalno in vertikalno) upravljajo pihanje zraga glede na padanje sonca v potniško kabino.
Ker gre za t.i. 5-vratno limuzino, se vrata prtljažnika odpirajo skupaj z zadnjim steklom, kar omogoča preprosto nalaganje večjih predmetov. Prtljažnik ima 532 l uporabne prostornine, oziroma 1.586 l, če podrete zadnjo klop.
ID.7 je prvi izmed Volkswagnovih električnih modelov, ki prinaša programsko opremo 4.0. To pomeni, da bo uporabniku na voljo izboljšano delovanje sistema Car2X ter potovalnega in parkirnega asistenta. Pametni prediktivni tempomat je uvrščen že na seznam serijske opreme.
ID.7 v Volkswagnovo modelno paleto uvaja dve novi pametni funkciji: Prva je zaznavanje prisotnosti otrok na zadnji klopi, ki z opozarjanjem preprečuje, da bi otroka pozabili v parkiranem vozilu. Druga funkcija pa je opozorilo pri izstopanju iz vozila. Senzorji na zadnjem odbijaču namreč do razdalje 70 metrov zaznavajo, kaj se dogaja za vozilom.
Največjo novost pa zagotovo prinaša nov koncernski električni pogonski sklop. Ta zajema nov elektromotor, odslej pa so vse komponente vgrajene v njegovo ohišje, inženirji pa so uspeli izboljšati tudi hlajenje. Menjalnik je dodelan za boljše mazanje in manj trenja, kar prinaša večjo učinkovitost.
Trenutno je na slovenskem trgu na voljo le ena različica, ki ima vgrajeno baterijo s kapaciteto 82 kWh (neto 77 kWh) in je gnana le na zadnji kolesni par. V drugi polovici letošnjega leta pa bo Volkswagen ponudil še različico z baterijo kapacitete 91 kWh (neto 86 kWh) in različico GTX, ki prinaša tudi štirikolesni pogon. Konec letošnjega leta pride k nam tudi karavanska izvedba ID.7.
Vstopna cena za model ID.7 na slovenskem trgu znaša 55 tisoč evrov, slovenski uvoznik pa si želi letos prodati med 150 in 200 vozili.