Doslej smo v primeru električnega Mustanga razpravljali predvsem o zmožnosti in smotrnosti združitve močne tradicije z novodobnimi tehnologijami in novimi usmeritvami avtomobilske industrije.
Medtem pa se je električna mobilnost znašla na prelomnici: Po dobrem desetletju stalne rasti njene priljubljenosti je prišla do točke, ko električni avtomobili nimajo naloge navdušiti “le” pionirjev in zanesenjakov, pač pa morajo postati tudi boljši (torej bolj priročni, ugodni, udobni, pa tudi dinamični) od svoje bencinsko-dizelske opozicije.
Preberite tudi:
Skoraj 500 kilometrov z enim polnjenjem
Tu v soj žarometov stopijo različice kot je Fordov Mustang Mach-E s štirikolesnim pogonom in baterijo (neto) kapacitete 88 kWh, ki mu omogoča zajeten električni doseg. V razmeroma blago poletnih temperaturah (povprečno okoli 25 stopinj Celzija) nam je na tokratnem testu z njim pri mešanem ciklu vožnje uspelo doseči skoraj 500 kilometrov preden smo ga ponovno priklopili na polnilni kabel.

A velika baterija je zgolj ena izmed (pomembnih) komponent električnega vozila, ki se trudi biti boljše od bencinskega. Velikost baterije ne pomeni prav dosti, če je električni pogon vozila neučinkovit. Priznamo – z vozili zajetnih mer (pa tudi zajetne teže), v kategorijo katerih Mustang prav gotovo sodi, smo imeli doslej pogosto težave z učinkovitostjo pogonov, kar seveda električna vozila oddaljuje od njihovega poslanstva, ki jim narekuje omogočanje vsaj dolgoročnega prehoda na čiste vire energije.

Seveda – če želite Mustanga voziti ekonomično, ga boste morali voziti “po električno”. To pomeni, da boste morali predvsem s pridom izkoriščati njegovo zajetno maso, ki mu omogoča izvrstno ohranjanje momenta. Torej: Električna vožnja ni počasna vožnja, pač pa čim bolj tekoča vožnja – brez nepotrebnih silovitih pospeševanj, še zlasti pa brez nepotrebnih zaviranj.

S tovrstno vožnjo smo električno porabo tega avtomobila tekom našega testa (pri mešanem ciklu) spravili na zelo znosnih 18 kilovatnih ur na 100 prevoženih kilometrov, kar po preprostem izračunu pove, da lahko v električnim avtomobilom prijaznih pogojih (torej pri temperaturah okoli 25 stopinj Celzija), z enim polnjenjem prevozimo skoraj 500 kilometrov.

Polnili smo s 159 kilovati
Seveda, vsi uporabniki električnih avtomobilov vam bodo povedali, da v praksi praznjenje baterije nikoli ne poteka od 100 do 0 odstotkov, pač pa baterijo polnijo takrat, ko jih to časovno ne obremenjuje – ne glede na stanje njene napolnjenosti. Baterijo je najbolje polniti ponoči na domačem dvorišču ali v garaži, pa med nakupovanjem na javni (AC) polnilnici na parkirišču supermarketa in domala vsemi nujnimi in manj nujnimi opravki.

Na poti pa je seveda najbolj priročno (danes sicer precej drago) hitro (DC) polnjenje in takšen mustang se na hitri polnilnici polni z največjo močjo 150 kilovatov – no, tako je “na papirju” – tekom našega testa pa je hitra polnilnica pri nakupovalnem centru v Novem mestu na svojem zaslonu pokazala celo 159 kilovatov.

Te številke dosega, porabe in polnilnih moči pomenijo, da se električni Mustang v električnem svetu nahaja na strani uporabniku prijaznih avtomobilov. Je pa seveda potrebno vedeti, da je to še vedno precej športen, pa tudi razmeroma prestižen električni avto.

Zato imejte visoka pričakovanja
Ob zajetnem naboru napredne tehnologije nas ob testih Mustanga vselej prepričajo njegove vozne lastnosti. Gre predvsem za odlične nastavitve štirikolesnega pogona, ki ne deluje konzervativno, pač pa vozniku ob dinamični vožnji nudi precej vozniške svobode. Predvsem tukaj mislimo na preprečevanje zdrsov pogonskih koles (torej v tem primeru vseh štirih). Elektronika v primeru Mustanga pušča ravno prav vozniške svobode, ob primerno čvrstem vzmetenju in nadpovprečno natančnem krmiljenju pa smo prepričani, da bo za volanom tega avtomobila lahko užival vsak dinamike željan voznik.

Električni Mustang je torej dokazal, da je združitev zgodovine in električnega pogona mogoča, tej “nišni” komponenti pa ob izbiri prave različice dodaja tudi preprosto uporabnost po zaslugi učinkovitosti električnega pogona in zajetne baterije.

Avtoportretove ocene (1 = slabo, 5 = odlično):
Počutje v potniški kabini: 4,5
Intuitivnost infozabavnih sistemov: 4
Prostornost: 4
Varčnost: 4
Delovanje in naprednost asistenčnih sistemov: 4,5
Zvočna zatesnitev: 4,5
Udobje pri vsakdanji vožnji: 4,5
Užitek pri dinamični vožnji: 5
Skupna ocena: 4,38
Zakaj kupiti: Mustangov duh na električni način – z zmogljivim in učinkovitim pogonom in zvrhano mero vozniške zabave.

Je vaša izkušnja drugačna?
Zapišite svoje mnenje v komentar ali nam pišite na Avtoportretovih družbenih omrežjih. Se že veselimo debate.

Ford Mustang Mach-E AWD, podaljšan doseg
- Cena vstopnega modela po ceniku (brez dodatne opreme): 55.550 evrov
- Cena testnega avtomobila: 69.400 evrov
- CENIK
- Motor: 2x elektromotor (na obeh oseh)
- Pogon: štirikolesni
- Največja moč: 158 kW/351 KM
- Baterija: litij-ionska
- Nominalna kapaciteta baterije: 98,7 kWh
- Uporabna kapaciteta baterije: 88 kWh
- Največja moč polnjenja (DC): 150 kW
- Največja moč polnjenja (AC): 11 kW
- Poraba električne energije na testu (mešani cikel): 18,0 kWh/100 km
- Električni doseg z enim polnjenjem (ob izmerjeni porabi): 489 km
- Največja hitrost: 180 km/h
- Pospešek do 100 km/h: 5,1 s
- Število sedežev: 5
- Prostornina prtljažnika zadaj: 402/1.420 l
- Prostornina prednjega prtljažnika: 81 l
- Dolžina vozila: 4.713 mm
- Širina vozila: 1.881 mm
- Višina vozila: 1.624 mm
- Medosna razdalja: 2.984 mm
- Odmik od tal: 145 mm
- Obračalni krog (robnik-robnik): 11,6 m
- Maksimalna vlečna obremenitev (z zavoro): 1.500 kg
- Maksimalna vlečna obremenitev (brez zavore): 750 kg
Vse rezultate meritev porabe goriva na Avtoportretovem testnem krogu lahko preverite TUKAJ.
Za vsa dodatna vprašanja o vozilu smo na voljo na Facebook profilu @Avtoportret.si ter Instagram profilih @Avtoportret.si in @LukaGregoric. Vabljeni tudi h komentiranju prispevka.























