Testirali smo prvi Fordov avtomobil, ki ga poganja zgolj električna energija in že takoj je šlo za “Mustanga”. Ford se je namreč odločil, da svojemu električnemu “prvorojencu” nadane legendarno ime in tako iz rokava potegne močnega aduta. Za imenom Mustang se namreč skriva bogata zgodovina in čustvena navezanost številnih privržencev tega ameriškega športnega avtomobila.

Zakaj električni CUV nosi legendarno ime?

Mustang je namreč eden najbolj ikoničnih in legendarnih Fordovih modelov vseh časov. Njegova bogata zgodovina se je pričela že v šestdesetih letih preteklega stoletja. Model je postal prepoznaven po svojem športnem in mišičastem dizajnu ter zmogljivih pogonih. Skozi leta si je Mustang priboril širok krog oboževalcev in je postal eden izmed najbolj prepoznavnih simbolov ameriške avtomobilske kulture.

Ford je torej želel izkoristiti priljubljenost tega imena in tako pridobiti več pozornosti za svoj nov model. Imenu mustang je dodal še oznako “Mach-E”, ki se prav tako sklicuje na zgodovino modela mustang, saj je oznaka “Mach” vselej označevala bolj zmogljive (posebne) različice Mustangov.

A odločitev za uporabo ikoničnega imena na novem električnem CUV-ju (torej kupejevskem športnem terencu) je v javnosti požela precej navdušenja in zanimanja, pa tudi skeptičnosti. Seveda so se “tradicionalisti” takoj začeli spraševati, ali lahko električni avtomobil ustrezno nadaljuje Mustangovo tradicijo. A Ford je z novincem dokazal, da lahko tudi električni avtomobil ponudi športno zmogljivost in veliko sloga, četudi pod motornim pokrovom ne rohni več osemvaljnik.

Kako nadomestiti rohnenje?

Zakaj so športni avtomobili tako privlačni? – Ker ponujajo nekaj za vse čute. Običajno so vizualno privlačni, v sedežu nas “premetavajo” po zaslugi močnih pospeškov in lepljivih pnevmatik v zavojih, obenem pa ježijo kožo tudi z dramatičnim zvokom bencinskega motorja. No, nekateri obožujejo/obožujemo tudi (celo) vonj po bencinu.

Pri električnih avtomobilih morate vsaj dva izmed naštetih “vabljivih” dejavnikov takoj odšteti, kar pri avtomobilih za vsak dan ni niti slučajno problematično – pravzaprav nasprotno, električni avtomobili (vsaj lokalno) okolja ne onesnažujejo s škodljivimi izpusti in ne povzročajo hrupa v že tako obremenjenih urbanih središčih.

Pri športnih avtomobilih pa je (vsaj dokler se generacije privržencev ne zamenjajo) nekoliko drugače in tega dejstva se zavedajo tudi avtomobilski proizvajalci. Domala vsi iščejo načine, kako na primeren način v električnem avtomobilu ponuditi tudi privlačno zvočno izkušnjo. Eden takih proizvajalcev je Abarth. Slednji je nedavno predstavil električno športno različico modela 500 in jo opremil tudi z umetnim zvokom, ki rohni na zunaj in simulira glasen zvok bencinskega motorja, ki je bil poprej eden glavnih zaščitnih znakov avtomobilov te znamke.

Pri Fordu so se Mustanga lotili nekoliko drugače. Vozniku je na voljo umeten zvok, ki prihaja iz zvočnikov in se ga sliši le v potniški kabini. Če ocenjujemo po lastni izkušnji ima ta zvočna simulacija tudi vsaj malo uporabne vrednosti.

Pri bencinskih motorjih, sploh pri tistih športnih, ki so praviloma glasnejši, je zvočna kulisa zelo pomemben del vozne izkušnje. Pa ne le zaradi ustvarjanja drame, ampak tudi zaradi voznikovega občutka za doseganje in izbiro prave hitrosti, ko se vozimo dinamično. In kako zvočna kulisa pri tem pomaga?

– Pri bencinskem motorju vselej poslušamo frekvenco zvoka motorja, ta pa nam ob izbiri prave prestave omogoča tudi lažjo oceno za izbiro prave hitrosti za vstop v zavoj. Pri električnem avtomobilu tega seveda ni, zato se lahko voznik hitro spozabi in tako dosega previsoke hitrosti. Ko vemo, da imamo v primeru zmogljivih električnih vozil vselej opravka s precej več kot dvema tonama mase, lahko to pred vstopom v zavoj pomeni tudi težave.

Električni Mustang je nadpovprečno zmogljiv avto

Različice električnega Mustanga so nadpovprečno zmogljive, četudi ne posežemo po tisti z vrha ponudbe – z oznako GT. Tokrat smo testirali različico Mustanga Mach-E, ki ga poganjata dva elektromotorja (po eden na vsaki osi). Skupaj mu zagotavljata 258 kW moči (351 KM), kar ta avtomobil do stotice požene v vsega petih sekundah.

Tako se moč tokrat prenaša na vsa štiri kolesa. A potrebno je dodati, da so pri Fordu pogon sprogramirali tako, da še vedno daje veliko občutka zadnjega pogona. To pomeni, da zadek pri pospeševanju iz zavojev še vedno rad zapleše, s tem pa se popolnoma znebimo tudi pretiranega podkrmarjenja. Fordovi inženirji so svojo nalogo, ko govorimo o vozni dinamiki, ponovno odlično opravili.

Poleti smo dobili “več Mustanga” kot pozimi

Mraz je sovražnik električnih vozil. Pozimi tako zaradi značilnosti in omejitev komponent električnega pogona dosegamo bistveno skromnejše številke kot poleti, ko govorimo o prevoženih kilometrih z enim polnjenjem.

Električnega Mustanga smo tako testirali že pozimi, ko smo z enim polnjenjem dosegali komaj 338 kilometrov (temperatura okoli 0 ℃). No, poleti pa se je ta številka precej izboljšala. Ob enaki kapaciteti baterije (“neto” 88 kWh) smo v električnemu pogonu bolj prijaznih temperaturah (okoli 26 ℃) že povprečno dosegali 489 kilometrov z enim polnjenjem.

Poraba električne energije, ki smo jo beležili pri mešanem ciklu je torej poleti znašala 18 kWh/100 km, kar je za avtomobil teh dimenzij in mase povsem zadovoljiva številka.

Luksuzni potovalnik

Do potovalnega računalnika električnega mustanga imamo deljeno mnenje. Pogrešali smo na primer podatke o trenutni porabi energije – takšne, ki bi v realnem času prikazovali število v plus ali v minus, ali pa kakšen števec, ki bi omenjeno nazorno prikazoval.

Nam je pa po drugi strani na odlično odzivnem in preglednem osrednjem zaslonu sistem nudil enega najboljših prikazov med električnimi vozili. Ta uporabniku pove, kako je porabil energijo.

Vozniški položaj je seveda nekoliko višji kot pri klasičnemu Mustangu (tistemu z bencinskim motorjem) in na ta način je vožnja predvsem “GT-jevska”. Mustang Mach-E je tako pravi luksuzni potovalnik. Kakovost materialov v notranjosti je na zelo visokem nivoju – veliko je tekstila, plastika je povečini mehka, vizualno pa jo privlačno dopolnjujejo izstopajoče rdeči šivi – pa tudi zvočna zatesnitev potniške kabine je na zavidljivem nivoju.

Pod črto

Ford Mustang Mach-E je torej električni športni terenec, ki združuje duh legendarnega športnega avtomobila z električnim pogonom. Njegove glavne značilnosti so močni pospeški, po zaslugi zajetne baterije velik doseg ter združevanje estetskih poudarkov Mustanga z lastnostmi športnega terenca.

Notranjost na splošno ponuja uporabniku prijazno tehnologijo, vključno z osrednjim zaslonom na dotikom in digitalno instrumentalno ploščo.

Izkoriščanje legendarnega imena po našem mnenju povečuje njegovo privlačnost, vozna dinamika, vsestranskost ter napredne funkcije pa ponujajo privlačno možnost za tiste, ki iščejo dinamično in (vsaj lokalnemu) okolju prijazno vozno izkušnjo.

Preberite tudi:

Avtoportretove ocene (1 = slabo, 5 = odlično):

Počutje v potniški kabini: 5
Intuitivnost infozabavnih sistemov: 3,5
Prostornost: 4
Varčnost: 4
Delovanje in naprednost asistenčnih sistemov: 4,5
Zvočna zatesnitev: 4,5
Udobje pri vsakdanji vožnji: 4
Užitek pri dinamični vožnji: 4

Skupna ocena: 4,2/5

Zakaj izbrati ta avtomobil: Potovalno udobje v kombinaciji z značilnimi elementi legendarnih Mustangov.

Ford Mustang Mach-E AWD long range

  • CENIK
  • Število elektromotorjev: 2
  • Največja moč: 258 kW/351 KM
  • Največji navor: 580 Nm
  • Kapaciteta baterije: 88 kWh (uporabna), 98,7 kWh (skupna)
  • Menjalnik: samodejni
  • Pogon: stalni štirikolesni
  • Največja hitrost: 180 km/h
  • Pospešek do 100 km/h: 5,1 s
  • Poraba energije na testnem krogu: 18,0 kWh/100 km
  • Izmerjen doseg na testnem krogu Avtoportret.si: 489 km
  • Največja moč polnjenja z izmeničnim tokom (AC): 11 kW
  • Največja moč polnjenja z enosmernim tokom (DC): 150 kW
  • Število sedežev: 5
  • Prostornina prtljažnika zadaj: 402/1.420 l
  • Prostornina prtljažnika spredaj: 100 l
  • Dolžina vozila: 4.713 mm
  • Širina vozila: 1.881 mm
  • Višina vozila: 1.624 mm
  • Medosna razdalja: 2.984 mm
  • Odmik od tal: 145 mm
  • Obračalni krog (robnik-robnik): 11,6 m
  • Masa vozila: 2.322 kg
  • Maksimalna vlečna obremenitev (z zavoro): 1.500 kg
  • Maksimalna vlečna obremenitev (brez zavore): 750 kg

Vse rezultate meritev porabe goriva na Avtoportretovem testnem krogu lahko preverite TUKAJ.

Za vsa dodatna vprašanja o vozilu smo na voljo na Facebook profilu @Avtoportret.si ter Instagram profilih @Avtoportret.si in @LukaGregoric. Vabljeni tudi h komentiranju prispevka.

1 komentar

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here