Toyota je predstavila model bZ4X – prvi model svoje nove serije “bZ” (beyond Zero), ki bo združevala povsem električna vozila.

To je prvi Toyotin povsem električni avtomobil. Obenem gre tudi za prvi avtomobil, ki bo v celoti zgrajen na EV platformi e-TNGA, ki sta jo družno zasnovala Toyota in Subaru. Njena glavna značilnost je, da je baterijska enota integrirana v šasijo in je pod tlemi avtomobila.

Oblikovna zasnova vsebuje aerodinamične elemente, ki naj bi pripomogli k povečanju dosega. Sprednji odbijači so zasnovani tako, da omogočajo boljši pretok zraka, na voljo pa so tudi zadnji spojler, difuzor in posebna vzvratna ogledala. Ozek zračnik motorja ima posebne kanale za hlajenje baterije, hkrati pa zmanjšuje zračni upor.

Središče kokpita je 7-palčni zaslon, ki je nameščen pred voznikom. Novi multimedijski sistem ponuja tudi brezžično posodabljanje sistema. Prostornina prtljažnika znaša 452 litrov.
bZ4X s sprednjim pogonom je opremljen s 150 kilovatnim elektromotorjem (204 KM, 265 Nm). Od 0 do 100 km/h pospeši v 8,4 sekunde, njegova največja hitrost pa znaša 160 km/h. Različica s štirikolesnim pogonom premore 217 KM in 336 Nm navora. Največja hitrost znaša 160 km/h, od 0 do 100 km/h pa pospeši v 7,7 sekunde.

Ta športni terenec bo na voljo z novim sistemom štirikolesnega pogona. Toyota je pri razvoju pogona, ki je prilagojen baterijsko-električnim vozilom, sodelovala z znamko Subaru. Različica s štirikolesnim pogonom AWD je opremljena z dvema ločenima 80 kW elektromotorjema, ki sta nameščena vsak na svoji osi.
“Xmode” ponuja izbiro različnih načinov vožnje, ki so prilagojeni vožnji po blatu in snegu (pod 20 km/h), “grip control” pa omogoča vožnjo po zahtevnih terenih pri hitrosti pod 10 km/h.
bZ4X je prvo vozilo znamke Toyota z vodno hlajeno baterijo. Litij-ionska baterija ima kapaciteto 71,4 kWh. Ta naj bi zadostovala za več kot 450 kilometrov dosega po ciklu WLTP. Seveda je ta podatek odvisen od različice in je predmet finalne homologacije.

Baterija ponuja tudi hitro polnjenje. Do 80 odstotkov se napolni po 30 minutah polnjenja na hitri polnilnici z močjo 150 kW. Na voljo je tudi trifazni polnilnik.
bZ4X je prvi serijski model znamke Toyota, ki je opremljen z elektronskim sistemom krmiljenja. Ta sistem namesto mehanske povezave med volanom in sprednjimi kolesi uporablja elektronski sistem, ki prilagaja kot koles.

Na voljo bo tudi panelna sončna streha, ki pomaga pri polnjenju baterije. Sončna streha deluje ne glede na to, ali je avtomobil parkiran ali v gibanju. Na letni ravni naj bi zbrala dovolj energije za 1800 prevoženih kilometrov.

Tretja generacija varnostnega sistema Toyota Safety Sense deluje na podlagi radarja in kamere. Med novimi funkcijami je treba omeniti zaznavanje nasproti vozečih vozil, preprečevanje nenadnih pospeševanj pri nizki hitrosti in asistenčno zaviranje v sili.
Uradna evropska premiera novega modela bo na sporedu 2. decembra.