Najboljši motokrosisti sveta bodo v novo tekmovalno sezono svetovnega prvenstva vstopili v Argentini. Uvodna preizkušnja bo na progi Patagonia Race Track, ki se nahaja v bližini mesta Villa La Angostura, slovenske barve na dirki za Veliko nagrado Patagonije – Argentine pa bo branil Jan Pancar, ki bo vozil v razredu MX2.
Brez pritiska v zadnjo sezono razreda MX2
Potem, ko se je poškodoval Tim Gajser, ki bo potreboval kar nekaj časa, da sanira poškodovano stegnenico in se znova vrne na motor ter v tekmovalni ritem, bo breme slovenskih nastopov med svetovno motokros elito v prvem delu sezone na ramenih Jana Pancarja.
Tima Gajser: “Zelo sem razočaran, ker ne morem biti v Argentini in dirkati, ampak poškodbe so sestavni del športa in zdaj sem povsem osredotočen na rehabilitacijo, da se bom lahko čim prej vrnil na motor. Za zdaj okrevanje poteka dobro in po načrtih. Stanje se izboljšuje iz dneva v dan in vse se odvija v pravo smer. Zagotovo pa je še prezgodaj, da bi lahko govoril o tem, kdaj se bom vrnil na motor in na dirke.”
Vendar tudi Pancar je imel med pripravami na novo sezono kar nekaj smole, saj je bil prav tako poškodovan (op. a. koleno), a je zdaj povsem nared za nastope v izostreni mednarodni konkurenci razreda MX2.
“Kmalu po novem letu sem treniral pri Timu na progi. Pripetil se mi je manjši padec in na žalost mi je šlo koleno v “minus”. Ko sem letel čez motor, mi je šlo krmilo pri padcu pod koleno. Zoprna zadeva, na srečo pa ni bilo nič strgano, samo vneta kost in vse vezi malce nategnjene. Brez motorja sem bil en mesec. Zdaj že nekaj časa normalno treniram. Sicer kolena ne morem še povsem iztegniti, a na motorju mi noge niti ni potrebno povsem iztegniti,” je pred potjo v Argentino povedal 22-letni član AMD Šentvid pri Stični, ki letos zadnje leto nastopa v razredu MX2 in znova s svojim moštvom TEM JP253. Z izkušnjami iz preteklih sezon so apetiti zrasli, cilji pa so zastavljeni zelo visoko.
Zaradi spremembe pravil v evropskem prvenstvu (EMX250) po novem lahko vozijo zgolj vozniki do 21. leta starosti, kar pomeni, da se jih bo kar nekaj prisiljenih preseliti v razred MX2 in voziti svetovno prvenstvo. To pomeni, da bodo štartne rampe letos v tem razredu bržkone bistveno bolj zapolnjene.
“Želja so uvrstitve med najboljših pet, tiha pa skupno med najboljših pet. Če bom vozil, kot znam in zmorem, potem bodo rezultati vrhunski,” pravi Pancar, ki se zaveda, da bo za nadaljevanje kariere med svetovno motokros elito moral opozoriti nase, če bo želel priti do dobrega izhodišča za prihodnjo sezono, ko se bo zaradi starostne omejitve moral preseliti v razred MXGP.
Novost v letošnji sezoni je tudi, da se bodo na dirkah svetovnega prvenstva točke delile že na sobotni kvalifikacijski preizkušnji. Deset jih bo na voljo za zmago, nato pa po točko manj vse do desetouvrščenega, ki bo prejel točko. V seštevek nedeljske dirke se sobotne točke ne bodo štele, ampak le v skupni seštevek sezone. Do sedaj je rezultat kvalifikacijske dirke pomenil le vrstni red izbiranja štartnih pozicij na štartni rampi za obe nedeljski vožnji.
“Cilj je, da se res dokažem in razbremenim očeta in sebe ter dobim resno ekipo,” še pravi Pancar, ki pred zadnjo sezono v razredu MX2 ne čuti dodatnega pritiska in dodaja, da če se mu ne bo uspelo prebiti v večje moštvo, bo tudi v razredu MXGP bržčas nadaljeval z lastno ekipo, saj so vsi stroški bolj ali manj primerljivi s temi, ki jih ima že zdaj. Progo v Argentini si je Pancar dobro ogledal na različnih posnetkih in si jo dobro zapomnil. V petek ga najprej čaka ogled proge in prosti trening, na katerem si bo skušal čim bolj vtisniti v spomin posamezne skoke, v soboto pa bodo že na sporedu kvalifikacije, ki bodo odločale o izbiranju štartnih položajev za nedeljski vožnji.
Prva vožnja VN Patagonije – Argentine v razredu MX2 bo v nedeljo, 12. marca 2023, ob 16.15, druga pa ob 19.10.