Renault v Sloveniji odpira naročila za Clia s trivaljnim motorjem s turbo polnilnikom in oznako TCe 100 LPG. Kratica LPG označuje utekočinjen naftni plin (UNP).
Motor TCe 100 LPG ponuja v primerjavi s klasičnim motorjem Tce 100 nižje stroške goriva, njegov izpust CO2 pa je za približno 8 odstotkov manjši od enakovrednega bencinskega motorja.
Novega Clia (v bencinski različici) smo že preizkusili:
Do 30 odstotkov cenejša vožnja
Renault različico novega Clia na avtoplin ponuja po ceni od 13.590 eur naprej za različico Zen (z vključenim rednim popustom v višini 500 eur). Ta serijsko vključuje polne LED luči spredaj in zadaj, ročno klimatsko napravo, radijski sprejemnik in še nekaj druge dodatne opreme.
Cena avtoplina je občutno nižja od cene bencina (ponekod tudi za pol manj od bencina ali plinskega olja). Pri največjem ponudniku v Sloveniji cena avtoplina znaša 0,575 evra za liter, cena litra 95-oktanskega bencina pa okrogel evro. Avtoplin je torej več kot 40 odstotkov cenejši od bencina.
Čeprav je povprečna poraba motorja na avtoplin nekaj večja, je skupen strošek goriva po Renaultovih izračunih na prevoženi kilometer za do 30 odstotkov nižji kot pri bencinskem motorju in za do 8 odstotkov nižji kot pri dizelskem motorju.
Možnost delovanja na plin ali bencin
Motor lahko deluje na bencin ali avtoplin. Vgrajeni ima dve ločeni posodi, običajno za bencin in dodatno za avtoplin. Z napolnjenima posodama za obe vrsti goriva ima skupen doseg več kot 1.000 kilometrov. To rešuje tudi problem s “plinsko” infrastrukturo, saj je bencin na voljo na vseh bencinskih črpalkah, avtoplin pa v povprečju ponuja vsaka četrta črpalka v Evropi.
Poleg tega je, zahvaljujoč vgrajeni varnostni opremi (varnostni ventil, nepovratni ventil in meja polnjenja pri 80 odstotkih), vozila na avtoplin mogoče varno parkirati tudi v podzemnih garažah (če tako dovoli upravljalec garaže). Pogosto so v velikih evropskih mestih tudi izvzeta iz omejitev prometa v primeru prevelike onesnaženosti zraka (v Franciji imajo denimo nalepko »Crit’Air 1«).
Ne gre za novotarijo
Vgradnja naprave za pogon na avtoplin je opravljena neposredno v tovarni, zato velja zanj enaka tovarniška garancija kot za vsak drug motor.
V Evropski uniji je skoraj 15 milijonov vozil na avtoplin, po vsem svetu pa okrog 26 milijonov. Renault izvedenke na avtoplin ponuja od leta 2010.
Uporaba je za voznika enostavna. Preklapljanje med bencinom in avtoplinom ali obratno poteka na dva načina: ročno, kadarkoli, s posebnim stikalom v potniškem prostoru, pri čemer izbrano gorivo ostane v uporabi tudi po ponovnem zagonu motorja, ali samodejno, ko ob izpraznitvi posode s plinom sistem preklopi na bencin. Poseben merilnik omogoča nadzor nad količino plina v posodi.
Polnjenje posode z avtoplinom (32 litrov) traja približno dve minuti.
Velikost prtljažnika nad podom ostaja neokrnjena, saj je posoda za avtoplin vgrajena na mesto rezervnega kolesa.
Izdelan v Sloveniji
Renault Clio Tce 100 LPG izdeluje tovarna Revoz Novo mesto. Serijsko je to izvedenko Revoz pričel izdelovati januarja letos, do sedaj pa so izdelali 1.400 vozil s tem motorjem. Glavni trgi za ta model so Italija, Španija, Poljska, Francija in Portugalska.
Kot so povedali v Revozu, je bila uvedba tega motorja in celotnega sistema v proizvodnjo zelo kompleksna. Dosežena je bila popolna integracija v obstoječi proizvodni proces, kar pomeni, da se vsi sestavni deli, vključno z rezervoarjem za plin, neposredno sestavijo na isti liniji kot za preostale modele, zato pride vozilo tudi s pogonom na avtoplin na konec linije povsem dokončano. Sam čas sestave in testiranja serijskega vozila s pogonom na plin je sicer okoli pol ure daljši kot pri drugih različicah.