Audi je do sedaj v svojo paleto CUV-jev (Crossover Utility Vehicle) vpeljal že dva križanca – e-tron Sportback in Q3 Sportback, sedaj pa se jima pridružuje še tretji član. Q5 Sportback združuje svetova praktičnosti in športnosti. Velik poudarek je tudi na tehnični plati.
Oblikovalske elemente si deli s svojim klasičnim bratom, s padajočo streho pa deluje bolj športno. Svojo robustnost izkazuje skozi široka ramena in razgibane boke, kjer vidimo tudi izrazite stranske pragove. Spredaj se njegova agresivnost kaže skozi veliki reži za zajemanje zraka, zadaj pa je njegova vsestranskost poudarjena s širokim spodnjim odbijačem.

V notranjosti večjih posebnosti ni, saj smo Audijevih elegantno oblikovanih in digitaliziranih kabin z dobro povezljivostjo že vajeni. Asistenčni sistemi so razdeljeni v tri pakete, prvi je serijski in nosi ime Audi pre sense city, vsebuje pa osnovne asistenčne sisteme. Druga dva paketa sta prilagodljiva in prediktivna asistenca – prva vozniku olajša pospeševanje, zaviranje in ohranjanje smeri, medtem ko je druga sposobna še prepoznavanja prometnih znakov in načrtovanja poti.
V številkah se od svojega tesnega sorodnika ne razlikuje preveč, količnik zračnega upora ostaja enak (0,30), Sportback pa je s 4,69 metra za 7 milimetrov daljši in ima s 510 litri v prtljažniku za 30 litrov manj prostora. Če kupec izbere opcijsko zadnjo sedežno klop plus, lahko zaradi vzdolžne pomičnosti prtljažnik “poveča” za 60 litrov.

Žarometi serijsko svetijo v LED tehniki, ti pa so ob doplačilu lahko tudi matrični. Večji napredek so dočakale zadnje luči, ki so opcijsko lahko zasnovane v novi digitalni OLED tehnologiji – ta omogoča različne grafike zadnjih luči. Slednje smo videli že pri prenovljenem klasičnem modelu Q5, ponudbo pa sestavljajo tri različne grafične izvedbe – vsaka od njih ima svojo dinamično svetlobno animacijo, ob nevarnosti naleta pa luči zažarijo.
Ob prihodu novega križanca na evropski trg bo ta na voljo s klasiko – 2.0-litrskim 4-valjnim dizelskim motorjem z močjo 150 kW (204 KM), ki je opremljen z blago hibridno tehnologijo. Deloval bo v kombinaciji s 7-stopenjskim samodejnim menjalnikom S tronic in naprednim štirikolesnim pogonom ultra quattro. Kasneje lahko v ponudbi pričakujemo še zmogljivejši 4-valjni motor TDI, 6-valjni motor TDI in dva 2,0-litrska 4-valjna motorja TFSI. Na voljo bo tudi priključnohibridni pogon, ki bo na voljo v dveh zmogljivostih. Vrh ponudbe bo predstavljal model SQ5, ki bo razvil moč 251 kW (341 KM).
Q5 Sportback ima serijsko nameščeno športno podvozje s čvrstejšim vzmetenjem, v ponudbi pa je tudi bolj vsestransko zračno vzmetenje. Z njim se avtomobil med hitro vožnjo avtomatsko spusti za 15 milimetrov, v primeru »zahtevnejšega« terena pa ga voznik lahko za do 45 milimetrov dvigne. S pomočjo zračnega vzmetenja lahko znižamo tudi zadnjo premo za 55 milimetrov, to pa omogoča lažje nakladanje v prtljažnik.
Proizvodnja novinca bo stekla v Audijevi tovarni v mehiškem mestu San José Chiapa. Vstopna cena znaša 49.730 evrov.