Rally se je po letu premora zaradi epidemije vrnil v Vipavsko dolino. Center rallyja je bila ponovno Ajdovščina, od koder so iz servisne cone v soboto dopoldne posadke zapeljale proti devetim hitrostnim preizkušnjam.
Slednje so bile za letošnjo izvedbo nekoliko spremenjene, a to Roka Turka, ki je tokrat nastopil z novim sovoznikom Vilijem Ošlajem, ni zmedlo. Posadka v Hyundaiju i20 R5 je prišla do zanesljive zmage, ki je za Turka že tretja zaporedna. S tem je odslej sam na vrhu lestvice najuspešnejših dirkačev tega rallyja.
Najuspešnejši tekmovalci na rallyju Vipavska dolina:
- 1. Rok Turk (SLO) – 3 zmage
- 2. Tomaž Kaučič (SLO) – 2 zmagi
- 2. Peter Zorenč (SLO) – 2 zmagi
- 2. Aleks Humar (SLO) – 2 zmagi
- 2. Darko Peljhan (SLO) – 2 zmagi
- 2. Blanka Kacin (SLO) – 2 zmagi
- 7. Igor Kacin (SLO) – 1 zmaga
- 7. Darko Lah (SLO) – 1 zmaga
- 7. Piero Longhi (ITA) – 1 zmaga
- 7. Luigi Pirollo (ITA) – 1 zmaga
- 7. Jaka Cevc (SLO) – 1 zmaga
- 7. Anja Verbič (SLO) – 1 zmaga
- 7. Vili Ošlaj (SLO) – 1 zmaga
Turk in Ošlaj sta imela letos največjega tekmeca v nemško-avstrijski posadki Albert von Thurn und Taxis-Bernhard Ettel, ki je na koncu zaostala 43,1 sekunde. Gosta, ki sta lani nastopila tudi na idrijskem rallyju, sta uspela v drugi polovici rallyja dobiti dve hitrostni preizkušnji, sicer pa sta z Volkswagnom Polom R5 prikazala zelo atraktivne vožnje.

Na koncu nam je vidno zadovoljen bavarski princ (Thurn und Taxis je znana plemiška rodbina) zaupal, da je na vipavskem rallyju zelo užival, v Slovenijo pa se namerava vrniti na novogoriškem rallyju. Da je vipavski rally eden najlepših, na katerih je nastopil, je zaslužno odlično vzdušje ter drseč dirkaški asfalt, ki mu je, kot je še posebej izpostavil, nudil resnično veliko mero dirkaških užitkov.
Končni vrstni red rallyja Vipavska dolina 2021:
- 1. Turk-Ošlaj, Hyundai i20 R5 57:38,2
- 2. Von Thurn und Taxis-Ettel, Volkswagen Polo R5 +43,1
- 3. Grossi-Berlot, Peugeot 208 Rally 4 +3:07,6
- 4. Peljhan-Čar, Mitsubishi Lancer EVO IX +3:33,6
- 5. Štucin-Medvešek, Renault Clio R3 Maxi +3:34,7
- 6. Wagner-Stein, Ford Fiesta Rally 4 +3:46,9
- 7. Fakin-Fakin, Ford Fiesta Rally 4 +3:56,2
- 8. Bratina-Vovk, Ford Fiesta Rally 4 +4:06,1
- 9. Medved-Šavelj, Ford Fiesta Rally 4 +4:08,1
- 10. Premrl-Brešer, Toyota GT86 R3 +4:34,5
Za vodilnima dvema posadkama sta končala Marko Grossi in Tara Berlot z novim dirkalnikom Peugeotom 208 Rally 4. Tretje mesto v generalni razvrstitvi je bilo nadgradnja odličnih voženj in zmage v diviziji 2 državnega prvenstva, kjer sta imela tokrat zares močno konkurenco.

Hitrer je bil predvsem domačin Martin Štucin s sovoznico Tjašo Mevdešek. Posadka v Renaultu Clio R3 Maxi je zaostala 27,1 sekunde in šele na zadnji hitrostni preizkušnji za las zaostala za Darkom Peljhanom in Matejem Čarom (Mitsubishi Lancer EVO IX) v boju za najnižjo stopničo razvrstitve v generalni razvrstitvi slovenskega državnega prvenstva. Tretje mesto v diviziji 2 sta zasedla Jernej in Gregor Fakin s Fordom Fiesto Rally 4.
Marko Grossi je z zmago prevzel vodstvo v točkovanju divizije 2 državnega prvenstva.

V diviziji 1 se je po krajšem premoru na rallyje vrnil Matjaž Mihevc – tokrat s sovoznikom Klemnom Rončelom in v dirkalniku Renault Clio Rally 5. Posadka se je v vodstvo prebila na tretji hitrostni preizkušnji, nato pa le rutinirano držala prednost. Slednja je na koncu znašala 18,5 sekunde pred posadko Kačič-Černigoj (MG ZR 105), še dodatnih 9 desetink sekunde pa je zaostala posadka Mrak-Vončina (Suzuki Swift GTI).
Po zmagi v Velenju je posadka Brus-Ločnikar tokrat zasedla četrto mesto, a to je dovolj, da še naprej ostaja vodilna v točkovanju divizije 1.
V diviziji 3 pa je uspeh iz Velenja z novo zmago ponovil Matic Humar s sovoznikom Maticem Peternelom (Renault Clio RS). V tej diviziji je bila dirka najmanj tesna, saj je Humar pred drugouvrščeno posadko Širok-Simčič (Peugeot 306) slavil z več kot minuto naskoka. Za nameček je tretja posadka Fabjan-Žvokelj (Lancia Delta HF Integrale) zaostala že 5 minut in 40 sekund. K večji prednosti sta botrovala tudi odstopa posadk Miklavčič-Černigoj in Zupančič-Ložnar, ki bi glede na pretekle predstave lahko ogrozili zmagovalca.
V diviziji 3 tako v točkovanju s popolnim izkupičkom vodita Humar in Peternel.
V Yugo pokalu je vipavski rally zahteval velik davek. Startalo je namreč devet posadk, na cilj pa sta prispeli zgolj dve. Zmagala sta Blaž Koren in Robert Rupnik, drugo mesto pa sta osvojila Matija Potrata in Marko Nabergoj. Težjo nesrečo sta doživela Aleš Žakelj in Matjaž Rejc, ki sta popolnoma uničila svoj dirkalnik, a sta jo k sreči sama odnesla brez večjih poškodb.

Naslednji rally slovenskega državnega prvenstva sledi v Železnikih, kjer bo osmi rally s tem nazivom na sporedu od 23. do 25. julija.
Avtoportretova video reportaža z rallyja sledi v prihodnjih dneh.
Vsi dosedanji zmagovalci rallyja Vipavska dolina:
- 2021: Rok Turk-Vili Ošlaj (SLO), Hyundai i20 R5
- 2019: Rok Turk-Blanka Kacin (SLO), Hyundai i20 R5
- 2018: Rok Turk-Blanka Kacin (SLO), Peugeot 208 R5
- 2017: Darko Peljhan-Anja Verbič (SLO), Mitsubishi Lancer EVO X
- 2016: Aleks Humar-Jaka Cevc (SLO), Renault Clio R3T
- 2011: Piero Longhi-Luigi Pirollo (ITA), Škoda Fabia S2000
- 2010: Aleks Humar-Darko Lah (SLO), Subaru Impreza STi N14
- 2009: Darko Peljhan-Igor Kacin (SLO), Mitsubishi Lancer EVO IX
- 2008: Tomaž Kaučič-Peter Zorenč (SLO), Mitsubishi Lancer EVO IX
- 2007: Tomaž Kaučič-Peter Zorenč (SLO), Subaru Impreza STi