Skozi leta so se o Mustangu razvila mnoga mnenja in vsak avtomobilski fanatik je na kultni model gledal s svoje perspektive. Tisti pravi navdušenci nad ameriškimi mišicami so zmeraj trdili, da Mustang ni Mustang, če pod pokrovom motorja ne skriva rohnečega V8 motorja – takšni so Mustange z Ecoboost motorjem gledali zviška.

A čas gre naprej, z njim pa tudi legenda, katere korenine segajo v leto 1964. Mustang se sedaj predstavlja tudi kot križanec v električni preobleki, ob kateri so se standardi glede tega, kaj je pravi Mustang, za ljubitelje avtomobilov ponovno preoblikovale. Novi Mustang Mach-e je sedaj pripeljal na slovenske ceste, z vami pa lahko delimo prve vtise.

Čeprav ima Mach-e drugačno obliko in električni pogonski sklop, z detajli ostaja zvest predhodnikom.

Mach-E se k svojemu sorodniku z motorjem z notranjim izgorevanjem ozira predvsem z vizualnimi detajli – nosi prepoznavne žaromete in prednjo masko, aktivne reže za zajem zraka, značilen dolg pokrov motorja, široke boke in značilne »rebraste« zadnje luči. K športni kupejevski obliki doda svoj prispevek črna streha, ki ustvari navidezno padanje linije in s tem ohrani več prostora v kabini. Ena od posebnosti, ki jih prinaša električni Mustang, je tudi aerodinamična oblika, h kateri prispevajo ne (le) potopne kljuke, ki jih srečujemo pri nekaterih novejših avtomobilih, temveč kar odsotnost kljuk. Ob vstopu v avtomobil potnik pritisne gumb, vrata pa odskočijo. Če pa voznik pri sebi nima ključa, lahko avtomobil odklene tudi s PIN kodo, ki jo vtipka na okviru vrat.

Voznik lahko vozilo odklene s PIN kodo.

»Srce« kabine novinca predstavlja ogromen 15,5-palčni pokončen sredinski zaslon, ki ga poganja sistem Sync 4A, preko katerega se opravlja praktično vse funkcionalnosti vozila – v fizični obliki je ostal le en gumb, ki je elegantno vkomponiran na spodnji del zaslona. Poleg dobre odzivnosti in splošne povezljivosti nov sistem omogoča tudi možnost brezžičnih posodobitev. Če vam zdi infozabavni zaslon znan, ga zagotovo povezujete s tistim v Tesli, na katerega ne spominja le na videz – na njem se da tudi, tako kot pri Tesli, igrati igre, ki lahko vozniku krajšajo čas med polnjenem. Seveda je Mach-e opremljen tudi z naborom sodobnih asistenčnih sistemov, ki zagotavljajo varnejše prevažanje potnikov.

V v osrednjem delu kabine več ni fizičnih gumbov z izjemo vrtljivega gumba na zaslonu.

Kupcem je na voljo tudi štirikolesni pogon, a v osnovi je Mach-E gnan na zadnji kolesni par, ki v kombinaciji s takojšnjim navorom obeta veliko zabave. Doseg je odvisen od izbire baterije – na voljo sta dve, manjša ima kapaciteto 68, večja pa 88 kilovatnih ur. V najboljšem primeru (pogon na zadnji kolesi, 216 kW (294 KM)) bo z večjo baterijo Mach-E po podatkih proizvajalca z enim polnjenjem prevozil tudi do 600 kilometrov.

Na voljo je več različic, z razponom moči od 198 kW (269 KM) do 258 kW (351 KM) – moč je seveda odvisna od izbire velikosti baterije (standardni ali podaljšan doseg) in opcijskega štirikolesnega pogona. Vrh ponudbe predstavlja različica GT z močjo 358 kW  (294 KM), ki do stotice pospeši v 3,6 sekunde. Podrobnosti ponudbe so na voljo v priloženem CENIKU. Cene za novinca se pričenjajo pri 69.900 evrih.

Ford Mustang Mach-e GT.

Če torej potegnemo črto – je Mach-E res pravi Mustang? Vsekakor smo pod tem imenom vajeni drugačnega vozila, zato se moramo tega imena še privaditi. A dejstvo je, da Ford zaradi uporabe legendarne oznake nanj stavi res veliko.

Novinec na cesti izstopa in vizualno v veliko pogledih res spominja na tradicionalne Fordove mišičnjake, ki jih občudujemo že skoraj 60 let. Če pa Mach-E dejansko upraviči svoje poimenovanje, pa bomo lahko presodili, ko se bomo z avtomobilom srečali za dlje časa – na testu.

PUSTITE KOMENTAR

Prosim vnesite svoj komentar!
Prosimo, vnesite svoje ime tukaj