Novi model EQE v modelni paleti znamke Mercedes-Benz v kompaktnejši obliki predstavlja značilnosti in funkcionalnosti električnega zastavonoše EQS, s katerim si deli tudi platformo.
Skoraj petmetrski novinec že s svojo masko hladilnika in svetlobnim LED trakom na zadku zgovorno pokaže, da je član električne družine EQ. Izoblikujejo ga kratki previsi ter zaobljene linije, s katerimi so oblikovalci želeli predvsem ohraniti optimalno aerodinamičnost. Novinec je serijsko opremljen z LED žarometi, v sklopu dodatne opreme pa je na voljo tudi sistem Digital light, ki smo ga že spoznali v nekaterih novejših modelih znamke.

Pri proizvajalcu ponujajo dva paketa notranjosti – Electric ART in AMG line. Srce kabine predstavljata 12,3-palčna instrumentna plošča in 12,8-palčni info-zabavni sistem MBUX. Po vzoru večjega in razkošnejšega brata je EQE prevzel tudi opcijski 56-palčni zaslon, ki ga pri znamki imenujejo »MBUX Hyperscreen« in se razteza čez celotno širino kabine. Sicer gre za tri ločene OLED zaslone, ki so elegantno povezani v celoto.
Predstavniki predvsem ob izbiri akustično komfortnega paketa izpostavljajo tudi nizko raven hrupa v potniški kabini, h kakovostnejšemu zraku pa prispeva mikrofilter »HEPA«, ki skrbi za kakovostnejši in prečiščen zrak v notranjosti vozila. EQE je opremljen z najsodobnejšimi asistenčnimi sistemi, med katerimi izstopata »Attention assist«, ki s spremljanjem gibov voznikovih vek nudi opozorilo za sekundni spanec, in inteligentna navigacija – ta pot prilagaja tudi glede na prometne zastoje in postanke za polnjenje. Tako kot pri EQS bo mogoče tudi pri modelu EQE nekatere funkcije dokupiti naknadno, prenesle pa se bodo brezžično.

Električno gnana limuzina je na voljo s sedmimi različnimi pogonskimi sklopi in dvema baterijskima paketoma. Vstopni model nosi naziv EQE 300 – ta ima 180 kW (245 KM) moči – stopničko višje pa je EQE 350, ki premore 215 kW (292 KM). Oba sta opremljena z (manjšim) baterijskim paketom uporabne kapacitete 89 kWh, ki jima po standardu WLTP zagotavlja do 626 kilometrov električnega dosega.
»Zlato sredino« v modelni paleti predstavlja EQE 350+, ki je enako zmogljiv kot EQE 350, a mu nekoliko večja baterija neto kapacitete 90,6 kWh po uradnih podatkih omogoča do 672 kilometrov dosega – največ od predstavljenih sedmih pogonskih različic. Če ste zavoljo štirikolesnega pogona pripravljeni žrtvovati 89 kilometrov dosega, vam bo v oči padla izvedenka EQE 350 4MATIC.
Most do vrha ponudbe predstavlja EQE 500 4MATIC, ki razvije 300 kW (408 KM) moči in zmore z enim polnjenjem prevoziti do 583 kilometrov.
Na vrhu ponudbe najdemo modela, ki sta dodatno začinjena z Mercedesovim športnim podpisom – AMG EQE 43 4MATIC in AMG EQE 53 4MATIC+. Močnejši lahko iz sebe iztisne 505 kW (687 KM) ter premore 860 Nm navora in se v primeru vsaj 70-odstotne napolnjenosti baterije do stotice »izstreli« v pičle 3,3 sekunde.

Pri vseh različicah je polnjenje z izmeničnim tokom mogoče z močjo do 11 kW (opcijsko do 22 kW), polnjenje z enosmernim tokom na hitrih polnilnicah pa omogoča hitrosti polnjenja do 170 kW. V slednjem primeru se vozilo lahko od 10 do 80 odstotkov napolni v pol ure.
Za vstopno različico z oznako EQE 300 bo kupec moral odšteti 77.400 evrov, za najzmogljivejšo AMG EQE 53 4MATIC+ pa 44 tisočakov več.
Marjan Murn, direktor Star Importa, pravi, da je njihov cilj v letu 2023 prodati vsaj 50 primerkov novinca EQE, 23 naročil pa so že prejeli. Samo letos so prejeli skupno več kot 100 naročil za povsem električne avtomobile, zato pričakuje v prihodnosti še večji porast.
“Do leta 2030 bomo zrušili trg,” je samozavestno dejal Murn ter izpostavil, da se bosta prihodnje leto družini EQ pridružila še EQE SUV in EQS SUV, pričakujemo pa lahko tudi električnega malega dostavnika EQT.


















