Clio je na cestah prisoten že skoraj 30 let. Gre za najbolje prodajan francoski avto vseh časov z več kot 15 milijoni prodanih primerkov. Tudi v Sloveniji gre za najuspešnejši model na trgu že vse od leta 1994 – skupaj jih je na naše ceste zapeljalo 24.000. Zdaj je napočil čas za peto generacijo, ki z novo arhitekturo že kaže pot proti hibridni in avtonomni tehnologiji.

Renault Clio:

Dimenzijska primerjava s predhodnikom:

  • 12 mm krajši od predhodnika
  • zadaj nižji za 50 mm

Zunanjost:

Pri Renaultu so skušali upoštevati mnenje kupcev, ki so trdili, da je četrta generacija Clia zelo lepa. Zato je netipično za francoskega proizvajalca prišlo do oblikovne evolucije, ne pa revolucije.

  • novi barvi: oranžna in svetlo modra
  • full-LED tehnologija spredaj in zadaj je opcijsko na voljo pri vseh paketih opreme
  • parkirni senzorji spredaj in zadaj so bolje skriti
  • več kromiranih elementov
  • kljuka za prtljažnik je skrita

Notranjost:

V notranjosti pa revolucija.

  • usmerjenost k vozniku
  • nov volan z večjo odprtino zgoraj
  • ključ manjšim zunanjim meram več prostora zaradi krajše armature in bolj kompaktnih sedežev (ožji, nov dizajn vzglavnika)
  • digitalni števci (lahko popolnoma digitalen 10-palčni zaslon ali pa kombinacija digitalnih in analognih)
  • boljši materiali – več mehke plastike
  • več možnosti barvne personalizacije
  • sredinska konzola potisnjena navzgor
  • novi gumbi za klimo
  • klavirske tipke za najpomembnejše funkcije
  • 4 litre več odlagalnih prostorov, kar je največ v segmentu

Prtljažnik:

Največji prtljažnik v segmentu (391 l pri bencinski in 366 l pri dizelski različici zaradi AdBlue rezervoarja).

Multimedija:

  • bolj grafično dodelan
  • največji zaslon meri 7 palcev
  • omogočeno iskanje po ključnih besedah v navigaciji (Google)
  • Multisense izbira programov vožnje
  • samodejno posodabljanje sistema

Pogonska paleta:

Bencinski motorji (razviti iz že obstoječih motorjev):

  • 1.0 SCe 75 KM (ročni 5-stopenjski menjalnik)
  • 1.0 TCe 100 KM (ročni 5-stopenjski menjalnik)
  • 1.3 TCe 130 KM (7-stopenjski EDC)

Dizelski motorji:

  • 1.5 DCi 85 KM (ročni 6-stopenjski menjalnik)
  • 1.6 DCi 115 KM (ročni 6-stopenjski menjalnik)

Varnost in asistenčni sistemi:

  • 5 zvezdic EURO NCAP
  • sistem zaviranja v sili (radar s pomočjo kamere zaznava pešce in kolesarje)
  • nadzor mrtvih kotov (ne več park. senzorji ampak dva nova radarja pod zadnjima lučema – “lane change warning” deluje 30 m preden vozilo, ki nas prehiteva, pride v mrtvi kot
  • prepoznavanje prometnih znakov (kamera pomaga navigaciji)
  • “lane assist”
  • aktivni tempomat pomaga tudi v zastojih (pogoj avtomatik)
  • samodejne dolge luči
  • 360-stopinjska kamera
  • samofejno parkiranje (samodejno le vrtenje volana)
  • klic v sili lahko odda tudi če se uniči akumulator

Vožnja:

  • izboljšana aerodinamika
  • najmanjši zračni upor v svojem segmentu

Cena: od 10.990 evrov dalje.

Prodajni cilj v Sloveniji:

Pri Renaultu želijo, da Clio ostane najbolje prodajan avto na našem trgu.

Dodatne različice:

  • karavana ne bo
  • prihaja klasični hibrid (1,2 kWh, 200 V baterija 200), domet 6-7 km, prodaja naj bi stekla 2020
  • priključnega hibrida ne bo (le Captur)

Fokus 1:

Clio je najpomembnejši avto za Slovenijo in Slovence, saj ga bo v največji meri proizvajal novomeški Revoz. Trenutno tam dve tretjini proizvodnih kapacitet še zavzema Twingo, zgolj eno pa Clio, a se bo to razmerje do že do konca leta predvidoma obrnilo.

Fokus 2:

Projekt “Clio 5” je za odgovorne v Revozu trajal dve leti. Decembra 2017 je prva skupina iz Revoza sodelovala pri sestavi prvih vozil. Leto kasneje, decembra 2018 je v Revozu že nastal prvi novi Clio v celoti. Junija 2019 se je pričela serijska proizvodnja.

Fokus 3:

Clio 5 je tako rekoč zaposlil 270 novih delavcev v Revozu, tovarna pa je vsakemu zaposlenemu namenila vsaj 50 ur izobraževanja. Vrednost naložbe je 90 milijonov Evrov. Posodobitev je bila deležna tudi sama tovarna – stopnja robotizacije zdaj znaša že 75 odstotkov proizvodnega procesa.

Več o vozilu boste lahko na našem portalu prebrali, ko zaključimo s testom. Za vsa dodatna vprašanja o vozilu smo na voljo na Facebook profilu @Avtoportret.si in Instagram profilih @Avtoportret.si in @LukaGregoric, vabljeni pa tudi h komentiranju prispevka. 😉

1 komentar

PUSTITE KOMENTAR

Prosim vnesite svoj komentar!
Prosimo, vnesite svoje ime tukaj