Clio je na cestah prisoten že skoraj 30 let. Gre za najbolje prodajan francoski avto vseh časov z več kot 15 milijoni prodanih primerkov. Tudi v Sloveniji gre za najuspešnejši model na trgu že vse od leta 1994 – skupaj jih je na naše ceste zapeljalo 24.000. Zdaj je napočil čas za peto generacijo, ki z novo arhitekturo že kaže pot proti hibridni in avtonomni tehnologiji.
Renault Clio:
Dimenzijska primerjava s predhodnikom:
- 12 mm krajši od predhodnika
- zadaj nižji za 50 mm
Zunanjost:
Pri Renaultu so skušali upoštevati mnenje kupcev, ki so trdili, da je četrta generacija Clia zelo lepa. Zato je netipično za francoskega proizvajalca prišlo do oblikovne evolucije, ne pa revolucije.
- novi barvi: oranžna in svetlo modra
- full-LED tehnologija spredaj in zadaj je opcijsko na voljo pri vseh paketih opreme
- parkirni senzorji spredaj in zadaj so bolje skriti
- več kromiranih elementov
- kljuka za prtljažnik je skrita
Notranjost:
V notranjosti pa revolucija.
- usmerjenost k vozniku
- nov volan z večjo odprtino zgoraj
- ključ manjšim zunanjim meram več prostora zaradi krajše armature in bolj kompaktnih sedežev (ožji, nov dizajn vzglavnika)
- digitalni števci (lahko popolnoma digitalen 10-palčni zaslon ali pa kombinacija digitalnih in analognih)
- boljši materiali – več mehke plastike
- več možnosti barvne personalizacije
- sredinska konzola potisnjena navzgor
- novi gumbi za klimo
- klavirske tipke za najpomembnejše funkcije
- 4 litre več odlagalnih prostorov, kar je največ v segmentu
Prtljažnik:
Največji prtljažnik v segmentu (391 l pri bencinski in 366 l pri dizelski različici zaradi AdBlue rezervoarja).
Multimedija:
- bolj grafično dodelan
- največji zaslon meri 7 palcev
- omogočeno iskanje po ključnih besedah v navigaciji (Google)
- Multisense izbira programov vožnje
- samodejno posodabljanje sistema
Pogonska paleta:
Bencinski motorji (razviti iz že obstoječih motorjev):
- 1.0 SCe 75 KM (ročni 5-stopenjski menjalnik)
- 1.0 TCe 100 KM (ročni 5-stopenjski menjalnik)
- 1.3 TCe 130 KM (7-stopenjski EDC)
Dizelski motorji:
- 1.5 DCi 85 KM (ročni 6-stopenjski menjalnik)
- 1.6 DCi 115 KM (ročni 6-stopenjski menjalnik)
Varnost in asistenčni sistemi:
- 5 zvezdic EURO NCAP
- sistem zaviranja v sili (radar s pomočjo kamere zaznava pešce in kolesarje)
- nadzor mrtvih kotov (ne več park. senzorji ampak dva nova radarja pod zadnjima lučema – “lane change warning” deluje 30 m preden vozilo, ki nas prehiteva, pride v mrtvi kot
- prepoznavanje prometnih znakov (kamera pomaga navigaciji)
- “lane assist”
- aktivni tempomat pomaga tudi v zastojih (pogoj avtomatik)
- samodejne dolge luči
- 360-stopinjska kamera
- samofejno parkiranje (samodejno le vrtenje volana)
- klic v sili lahko odda tudi če se uniči akumulator
Vožnja:
- izboljšana aerodinamika
- najmanjši zračni upor v svojem segmentu
Cena: od 10.990 evrov dalje.
Prodajni cilj v Sloveniji:
Pri Renaultu želijo, da Clio ostane najbolje prodajan avto na našem trgu.
Dodatne različice:
- karavana ne bo
- prihaja klasični hibrid (1,2 kWh, 200 V baterija 200), domet 6-7 km, prodaja naj bi stekla 2020
- priključnega hibrida ne bo (le Captur)
Fokus 1:
Clio je najpomembnejši avto za Slovenijo in Slovence, saj ga bo v največji meri proizvajal novomeški Revoz. Trenutno tam dve tretjini proizvodnih kapacitet še zavzema Twingo, zgolj eno pa Clio, a se bo to razmerje do že do konca leta predvidoma obrnilo.
Fokus 2:
Projekt “Clio 5” je za odgovorne v Revozu trajal dve leti. Decembra 2017 je prva skupina iz Revoza sodelovala pri sestavi prvih vozil. Leto kasneje, decembra 2018 je v Revozu že nastal prvi novi Clio v celoti. Junija 2019 se je pričela serijska proizvodnja.
Fokus 3:
Clio 5 je tako rekoč zaposlil 270 novih delavcev v Revozu, tovarna pa je vsakemu zaposlenemu namenila vsaj 50 ur izobraževanja. Vrednost naložbe je 90 milijonov Evrov. Posodobitev je bila deležna tudi sama tovarna – stopnja robotizacije zdaj znaša že 75 odstotkov proizvodnega procesa.
Več o vozilu boste lahko na našem portalu prebrali, ko zaključimo s testom. Za vsa dodatna vprašanja o vozilu smo na voljo na Facebook profilu @Avtoportret.si in Instagram profilih @Avtoportret.si in @LukaGregoric, vabljeni pa tudi h komentiranju prispevka. 😉
[…] Novo v Sloveniji: Renault Clio […]