Camry je globalen avto. Ima bogato zgodovino in je s skoraj 20 milijoni prodanimi primerki svetovna uspešnica. A pri nas je ta model skoraj popolna neznanka, saj tu ni prisoten že 15 let. Z osmo generacijo, ki bo naprodaj v več kot 100 državah, se to utegne spremeniti.

Toyota Camry:
Mere:
- primerjava s predhodnikom: medosna razdalja 50 mm daljša, previsa krajša, višina manjša za 25 mm
- primerjava z vodilnim modelom v razredu, VW Passatom: Camry 18 mm daljša, 8 mm širša, 34 mm daljša medosna razdalja
Notranjost:
- oblikovno izstopajo dolge neprekinjene linije
- bolj pokončen volan kot pri predhodniku
- največja mera nastavljivosti volana od vseh Toyotinih modelov
- nižja in tanjša armaturna plošča kot pri predhodniku
- 9 cm daljša kabina kot pri Passatu
- veliko prostora na zadnjih sedežih
- zadnji sedeži zelo široki, velika razdalja med levim in desnim potnikom
Prtljažnik:
- 524 l prostornine pomeni, da ni največji v razredu, a večji od primerljivih hibridov
- VW Passat: 586 litrov, Škoda Superb: 625 litrov
- VW Passat priključni hibrid: 402 litra, Ford Mondeo hibrid: 383 litrov
- baterija je pri Toyoti Camry nameščena pod zadnjimi sedeži, pri konkurentih pa na dnu prtljažnika
- zadnja klop se zlaga v razmerju 60:40
Multimedija:
- 8-palčni osrednji zaslon na dotik
- 7-palčni zaslon pred voznikom
- na voljo največji head-up zaslon v segmentu
- navigacijski sistem ni serijski
- pri Toyoti izpostavljajo še zvočni sistem proizvajalca JBL
Pogonska paleta:
- polnoma nov motor
- 2,5-litrski bencinski motor v kombinaciji z elektromotorjem
- skupaj 218 KM
- predvidena poraba: 4,3-4,6 l/100 km
- izpusti CO2: 99-106 g/km
- nikljeve baterije: nekoliko večje od litij-ionskih, a cenejše
- do 125 km/h lahko vozimo v EV načinu, a ne pod polno obremenitvijo
Varnost in asistenčni sistemi: Camry je model iz leta 2017, zato nima enakih varnostnih sistemov kot RAV4 ali Corolla, ampak kot CH-R. Parkirni senzorji so serijski šele pri nivoju opreme Executive.
Vožnja: Posebej za evropski trg so pri Camry prilagodili amortizerje – zaradi bolj ovinkastih in načetih cest. Zmogljivejše so tudi prednje zavore – zaradi višjih hitrosti v Evropi.
Cena: vstopni model stane vsaj 32.400 evrov
Prodajni cilj v Sloveniji: 50 kupcev (realno se v Sloveniji v tem segmentu proda od 1000 do 2000 vozil letno)
Prodajni cilj ni posebej ambiciozen, saj imajo pri Toyoti slabe izkušnje s prodajo limuzinske različice modela Avensis. Če bi ga pri Toyoti ponudili, bi karavana po njihovih besedah lahko prodali v okoli 200 primerkih (v 20-letni zgodovini so v Sloveniji prodali 2351 Avensisov).
Najverjetnejša izbira slovenskega kupca: Večinoma bolje opremljeni modeli, saj cenovno med nivoji opreme ni velikih razlik.

Fokus 1: Camry ni v Evropi že od leta 2004. Razlog tiči v požrešnosti bencinskih motorjev takratnih modelov z veliko prostornino (šestvaljniki). Za Evropo ti ob razcvetu varčnega dizelskega segmenta seveda niso bili več primerni. Tako je Toyota v Evropi predstavila model Avensis. Zaradi slednjega so pri Toyoti tudi namerno zavirali začetek prodaje Camryja v Evropi (v ZDA so začeli že leta 2017).

Fokus 2: Na prvi vožnji smo prevozili okoli 200 kilometrov v mestu, na regoinalki ter avtocesti med Ljubljano in Velenjem. Ugotovili smo, da z razumno ekonomično vožnjo zlahka dosežemo porabo okoli 5 litrov na 100 prevoženih kilometrov. Če bo noga nekoliko bolj težka, bo poraba znašala okoli 6, v nasprotnem primeru pa lahko tudi okoli 4 litre.

Fokus 3: Limuzina bo skušala uspešno nagovoriti managerje, taksiste, ali pa se prebiti v flote različnih podjetij in ponudnikov najemov vozil. Prvo naročilo v Sloveniji naj bi prišlo s strani taksista, ki je doslej vozil Toyoto Prius.

Več o vozilu boste lahko na našem portalu prebrali, ko zaključimo s testom. Za vsa dodatna vprašanja o vozilu smo na voljo na Facebook profilu @Avtoportret.si in Instagram profilih @Avtoportret.si in @LukaGregoric, vabljeni pa tudi h komentiranju prispevka. 😉