Passat, ki je na ceste prvič zapeljal leta 1973, je hitro postal eden najbolj priljubljenih modelov svojega razreda. Podobno kot za Golfa ali Clia, lahko tudi v tem primeru trdimo, da vsak pozna vsaj enega – četudi bivšega – lastnika Passata.
Po prodanih več kot 30 milijonih primerkih so avgusta pri nemški znamki predstavili že deveto generacijo svojega uspešneža, zdaj pa smo ga pospremili še na slovenske ceste.

Večje zunanje (in notranje) mere
Novi Passat sloni na platformi MQB Evo, na kateri je osnovana tudi osma generacija Golfa. Služila bo še kot osnova za novega Tiguana, ki se bo slovenskemu “voznemu parku” pridružil prihodnji mesec.
Medtem, ko višina novinca ostaja nespremenjena, je z dolžino slabih 492 centimetrov od predhodnika daljši za 14 centimetrov, s širino dobrih 185 centimetrov pa za dva centimetra širši. Za pet centimetrov je daljša tudi medosna razdalja.
Po zaslugi dodatnih centimetrov je prostornejša tudi kabina. Prostora za kolena je na pretek, prtljažnik pa je pridobil 40 litrov in skupno zdaj premore 690 litrov. V primeru podrtja zadnje klopi se »luknja« poveča na 1.920 litrov.

Oblikovna svežina
Iz prodajnih številk je jasno, da kupcem Passat ustreza, zato tudi pri oblikovanju drznih potez nismo pričakovali. Kljub temu pa gre za dobrodošlo osvežitev, ki se oblikovno približa električnim modelom ID.3, ID.4 , ID.5, ID.7 in ID.Buzz.
Izpostaviti pa je vredno, da bo Passat odslej na voljo le še v karavanski različici, medtem ko se limuzinska izvedenka poslavlja.
Novi so žarometi, ki so lahko tudi matrični, in zadnje luči, ki po zaslugi svetlobne letve delujejo bolj elegantno.

V duhu digitalizacije
Kabina vozniku postreže z digitalnimi bombončki. Fizičnih gumbov skoraj ni več mogoče najti, hvalimo pa njihov povratek na volanski obroč. Poslovili so se analogni merilniki, ki jih zdaj nadomešča serijska 10,25-palčna digitalna instrumentna plošča. Klimatsko napravo je sedaj mogoče upravljati preko 12,9- ali 15-palčnega zaslona na dotik, prestavno ročico pa po novem najdemo za volanom.
Passat je na voljo v štirih nivojih opreme (osnovna, Bussiness, Elegance in R-Line). Med serijsko opremo že pri vstopni različici sodijo med drugim brezžična povezljivost Apple CarPlay in Android Auto, asistenca za križišča, vzvratna kamera in prilagodljiv tempomat.

Bencin, dizel ali hibrid
Paleta pogonskih sklopov je precej pestra in ne, dizelski motor se zaenkrat še ne poslavlja. Vstopno točko predstavlja 1,5-litrski blago-hibridni eTSI (110 kW), naslednji na seznamu pa je 2-litrski TSI (150 kW), ki je na voljo tudi s štirikolesnim pogonom (195 kW). Ljubitelji dizlov se boste razveselili klasike – 2-litrski TDI, ki je na voljo v treh različicah in sicer z 90, 110 ali 142 kilovati. Vsi do sedaj našteti pogonski sklopi so na voljo s 7-stopenjskim samodejnim menjalnikom.
Prihajata tudi dva priključna hibrida (150 ali 200 kW). V obeh primerih gre za kombinacijo 1,5-litrskega bencinskega motorja in elektromotorja, ki energijo črpa iz baterijskega paketa bruto kapacitete 25,7 kilovatne ure. To bi naj zadoščalo za do 100 kilometrov izključno električnega dosega, če v računico vključimo še 45 litrov klasičnega goriva, pa bi naj skupni doseg presegel tisoč kilometrov.
Ob začetku prodaje sta na voljo le 1,5 litrski eTSI in TDI, oba s 110 kW, ostale različice pa bodo na voljo še pred poletjem.
Vstopni model stane 35.814 evrov, uvoznik pa v letu 2024 načrtuje prodajo približno 600 primerkov. Celotni cenik objavljamo na tej povezavi.















