Novi GR86 je zasnovan kot analogni avtomobil za digitalno dobo. Namenjen je predvsem navdušencem, ki prisegajo na prvinske vozniške užitke, te pa v japonščini označujejo s frazo “waku doki.”

Gre za tretji globalni model z oznako GR. Poleg tega trio tvorita še GR Supra in GR Yaris. Vsi trije modeli so nastali na podlagi znanja ekipe Toyota Gazoo Racing, ki v zadnjih letih uspešno nastopa v različnih kategorijah avtošporta.

Novi kupe predstavlja novo vstopno točko v linijo Toyota GR, s čimer želijo športne lastnosti in zmogljivosti predstaviti čim večjemu številu ljubiteljev športne vožnje. Pravzaprav gre za evolucijo modela GT86, ki je nekako ponovno zbudil zavezanost znamke Toyota inženirstvu športnih avtomobilov. Tudi novi model ohranja klasično zasnovo s spredaj nameščenim motorjem in pogonom na zadnja kolesa.

Bokserski motor po novem ponuja več moči in navora. Štirivaljni motor DOHC s 16 ventili je zgrajen na enaki osnovi kot pri predhodnem modelu, le da se je njegova prostornina z 1,998 litra povečala na 2,387. Maksimalna moč se je povečala za 17 odstotkov – z 200 konjskih moči (147 kW) na 234 konjskih moči (172 kW) pri 7000 vrtljajih. Povečan je tudi navor, ki po novem doseže vrh 250 Nm precej prej, že pri 3700 obratih. Pri prejšnjem modelu je bil navor 205 Nm dosežen pri 6600 obratih.

Za več kot sekundo se je izboljšal tudi pospešek od 0 do 100 km/h. Ta znaša 6,3 sekunde pri ročnem menjalniku in 6,9 sekunde pri samodejnem menjalniku. Maksimalna hitrost pa znaša 226 km/h pri ročnem menjalniku in 216 km/h pri samodejnem menjalniku.

Pri novem GR86 sta na voljo 6-stopenjski ročni in 6-stopenjski samodejni menjalnik. Oba sta dodatno izboljšana in imata več moči in navora. Za popolno izkoriščanje zmogljivosti avtomobila lahko voznik preklopi v način Track ali izklopi nadzor stabilnosti vozila. Prestavna ročica je bila preoblikovana, ponuja kratek hod in ergonomsko prileganje v voznikovi roki.

V izpušnem sistemu je nameščena nova 5,6-litrska sredinska cev, ki pri pospeševanju ustvarja poseben zvok. Skupaj s sistemom Active Sound Control pa zvok motorja prenaša tudi v kabino.

Pri razvoju šasije so največ pozornosti namenili nizkemu težišču ter zagotavljanju bolj natančnega krmiljenja in odzivnosti. Pri izdelavi so uporabili še več aluminija in drugih lahkih in hkrati trdnih materialov, s katerimi so na strateških točkah ojačali podvozje in mu zagotovili večjo torzijsko togost in stabilnost. Izboljšav je bilo deležno tudi vzmetenje, ki optimizira krmiljenje. Poleg tega so bili za avtomobil zasnovani posebni aerodinamični detajli.

Dimenzijsko se novi model v primerjavi s predhodnikom ni bistveno spremenil. Ob zloženih zadnjih sedežih je tovorni prostor dovolj velik za komplet štirih koles, nad čimer bodo navdušeni predvsem tisti vozniki, ki bodo GR86 uporabljali tudi za dirkanje na dirkališčih.

Novi GR86, ki je bil prvič predstavljen aprila 2021, bo v Evropi na voljo spomladi 2022. Evropska premiera pa bo na sporedu 2. decembra 2021.