Škoda Fabia nastopa v velikostnem segmentu, kjer danes že prevladujejo križanci, a ta klasična kombimuzina naj bi po besedah odgovornih pri slovenskem uvozniku pri nas še vedno imela svoj krog kupcev. V letu 2022 naj bi jih na slovenske ceste zapeljalo okoli 450. Ko bodo težave z dobavo odpravljene, naj bi se to število dvignilo na 800-1.000 vozil letno, kar predstavlja približno 10 odstotkov tega segmenta.

Nova Fabia pričakovano v svoj segment ne prinaša kakšne revolucije, pač pa stavi na preverjene odlike, oziroma na nadgradnjo le-teh. Pomembna značilnost je izboljšana aerodinamika. Po tovarniških podatkih je Fabia celo najbolj aerodinamična v svojem segmentu, kar utegne gotovo dobro vplivati na ekonomičnost. K nizkemu količniku zračnega upora prispevajo aktivne lamele v odprtini odbijača, strešni spojler, aerodinamična platišča in ravno dno podvozja.

Hibridne tehnologije za zdaj ni na voljo, odgovorni pa tudi dvomijo, da bo ta v novinki našla svoje mesto. Pri Škodi tokrat stavijo na izključno bencinsko pogonsko paleto. Za začetek je tu 1,0-litrski bencniski motor z od 48 do 81 kilovati moči. Temu se bo pridružil tudi 1,5-litrski TSI, ki bo serijsko dopolnjen s 7-stopenjskim menjalnikom DSG. DSG bo opcijski tudi pri najmočnejšem 1,0-litrskem motorju.

Notranjost vozila je podobna modeloma Kamiq in Scala z nekaj novimi oblikovnimi rešitvami, prostorsko pa naj bi v primerjavi s prejšnjo generacijo največ pridobili potniki na zadnji klopi – predvsem zaradi medosnega prirastka. Paket pasivne varnosti je nadgrajen z do devetimi varnostnimi blazinami.

Prtljažni prostor je od predhodnice večji za 50 litrov in skupno meri 380 litrov.

Ponovno je tu paket “simply clever” rešitev. Strgalo za led in dežnik v vratih že poznamo, tokrat pa imamo še pet novih: držalo za svinčnik in sponka za kartico v sredinski konzoli, odstranljivo držalo za pijačo, odstranljiv predal v sredinskem predelu zadaj, prilagodljiv predal na desni strani prtljažnika in odstranljiv senčnik z opcijsko panoramsko streho.

Najbolj zanimiv izmed asistenčnih sistemov je zagotovo “travel assist”, ki predstavlja skupek več sistemov – aktivni tempomat, sistem za zadrževanje vozila na voznem pasu in prepoznavanje prometnih znakov. Prvič je Fabia lahko opremljena tudi z bočno asistenco ter sistemom za preprečitev trka s prepoznavanjem pešcev. Tu je tudi sistem za samodejno parkiranje.

Cena vstopnega modela Fabie se prične pri 13.695 evrih. Za zdaj je na voljo le kombilimuzinska različica, karavan pa je še pod (velikim) vprašajem, saj zanimanje za tovrstna vozila v tem segmentu upada. V začetku prihodnjega leta prihaja tudi posebna različica Monte Carlo.