Evropska gorskohitrostna dirka je v Ilirsko Bistrico spet privabila na tisoče domačih in tujih ljubiteljev avtošporta. Ti si bodo izvedbo z letnico 2022 verjetno v prvi vrsti zapomnili po številnih prekinitvah, ki so jih zakrivile nepredvidljive vremenske razmere, napake dirkačev in okvare dirkalnikov.

Ob številnih odstopih so jih k sreči skupili le dirkalniki

Nedeljsko dirkaško dogajanje je tako trajalo kar deset ur, pa čeprav sta bili na sporedu le dve tekmovalni vožnji. V spremenljivih vremenskih razmerah (v prvi vožnji je bila proga suha, v drugi pa jo je dodobra namočil dež) se je pričakovano najbolje znašel aktualni evropski prvak, Italijan Christian merli, ki je bil s svojo Osello za letošnjo konkurenco neulovljiv.

Večina gledalcev je kljub muhastemu vremenu in prekinitvam vztrajala in ob koncu pozdravila skoraj 200 nastopajočih

Kar več kot 14 sekund je namreč zaostal drugouvrščeni, Čeh Petr Trnka (Norma M20FC), še dobri dve sekundi več pa tretjeuvrščeni, Francoz Sebastien Petit (Nova NP01). To je za Merlija, enega najboljših evropskih gorskohitrostnih voznikov vseh časov, šele prva zmaga v Ilirski Bistrici. Običajno mu je bil na slovenskih tleh trn v peti njegov rojak Simone Faggioli, ki pa letos s svojo ne tekmuje na preizkušnjah evropskega prvenstva.

Sebastien Petit nadaljuje z zbiranjem vrhunskih rezultatov v Ilirski Bistrici

Končni rezultati – skupno:

1. Christian Merli (ITA), Osella FA30 4:40,233
2. Petr Trnka (ČEŠ), Norma M20FC +14,118
3. Sebastien Petit (FRA), Nova NP01 +16,431
4. Alexander Hin (NEM), Osella FA30 +21,051
5. Manuel Dondi (ITA), Fiat X1/9 +34,836
6. Mirko Venturato (ITA), Nova NP03 +38,762
7. Gonzalo Cabanas Fernandes-Capalleja (ŠPA), Nova NP03 +43,698
8. Laszlo Szasz (HRV), Reynard F3000 +47,176
9. Karl Schagerl (AVT), Volkswagen Golf +49,570
10. Antonino Migliuolo (ITA), Mitsubishi Lancer +50,636

Petr Trnka in Sebastien Petit

Dosedanji zmagovalci GHD Ilirska Bistrica

  • 1995 – Stojan Pirjevec (SVN), BMW M3
  • 1996 – Hermann Waldy (AUT), F2
  • 1997 – Josef Krečmer (CZE), Lucchini
  • 1998 – (dirka prekinjena)
  • 1999 – Walter Leitgeb (AUT), Reynard F3000
  • 2000 – Franz Tschager (ITA), Osella PA20S
  • 2001 – Franz Tschager (ITA), Osella PA20S
  • 2002 – Lazslo Szasz (HUN), Reynard F3000
  • 2003 – Lazslo Szasz (HUN), Reynard F3000
  • 2004 – Ander Vilarino (ESP), Reynard F3000
  • 2005 – Ander Vilarino (ESP), Reynard F3000
  • 2006 – Lionel Regal (FRA), Reynard 01L
  • 2007 – Lionel Regal (FRA), Reynard 01L
  • 2008 – Lionel Regal (FRA), Reynard 01L
  • 2009 – Simone Faggioli (ITA), Osella FA30
  • 2010 – Jaroslav Krajči (SVK), Lola F3000
  • 2011 – Simone Faggioli (ITA), Osella FA30
  • 2012 – Miloš Beneš (CZE), Osella FA30
  • 2013 – Miloš Beneš (CZE), Osella FA 30
  • 2014 – Simone Faggioli (ITA), Norma M20 FC
  • 2015 – Simone Faggioli (ITA), Norma M20 FC
  • 2016 – Simone Faggioli (ITA), Osella FA30
  • 2017 – Simone Faggioli (ITA), Norma M20 FC
  • 2018 – Simone Faggioli (ITA), Norma M20 FC
  • 2019 – Simone Faggioli (ITA), Norma M20 FC
  • 2020 – Sebastien Petit (FRA), Nova NP01
  • 2021 – Simone Faggioli (ITA), Norma M20 FC
  • 2022 – Christian Merli (ITA), Osella FA30
Milan Bubnič je vknjižil osmi zaporedni naslov državnega prvaka (skupno deseti)

Najhitrejši domačin Stankovič, Bubniču že deseti naslov

V Ilirski Bistrici je peto zmago (s tem ima popoln izkupiček) v letošnji sezoni državnega prvenstva vknjižil Milan Bubnič (Lancia Delta), ki si je tako dve dirki pred koncem sezone (na sporedu bosta še Buzet in Podnanos) že zagotovil svoj jubilejni, deseti naslov državnega prvaka.

Razplet druge nedeljske vožnje je v veliki meri krojila tudi jakost padavin

Za zagotovitev naslova je moral Bubnič ugnati Anžeta Dovjaka (ta nastopa s precej manj zmogljivim dirkalnikom Peugeotom 208 Rally4), med njima pa se je moral uvrstiti vsaj še en dirkač. Bubnič je naposled zmagal pred Alešem Prekom (Honda Civic) in Jankom Čebronom (Mitubishi Lancer), Dovjak pa je zasedel četrto mesto.

Miha Fabijan je dobil obe nedeljski vožnji v Twingo pokalu in zanesljivo zmagal

Najhitrejši slovenski voznik na dirki je bil sicer Vladimir Stankovič (Lola B09), ki je zasedel skupno 17. mesto.

Karl Schagerl je v prvi vožnji zaradi tehničnih težav na startu izgubil veliko časa – skupno najhitrejši med turnimi avtomobili je bil tako Italijan Manuel Dondi

Končni rezultati – DP – skupno:

1. Milan Bubnič, Lancia Delta 5:41,813
2. Aleš Prek, Honda Civic +4,756
3. Janko Čebron, Mitsubishi Lancer +6,386
4. Anže Dovjak, Peugeot 208 Rally4 +8,556
5. Patrik Ruzzier, Fiat Punto +11,579
6. Alojz Udovč, Renault Clio +14,775
7. Mark Žgavec, Citroen DS3 R3T +19,136
8. Igor Žbogar, Renault Clio R3T +19,379
9. Nejc Novak, Ford Fiesta Rally4 +22,768
10. Gregor Jurak, Suzuki Swift +23,264

DP – historic:
1. Matjaž Korošec, BMW 325i 6:50,037
2. Peter Kapler, Renault 8 Gordini +13,920
3. Slavko Oletič, Fiat 127 +43,405

DP – Twingo cup:
1. Miha Fabijan 7:17,098
2. Gašper Kos +1,417
3. David Stušek +5,783

Slo. PP – div. 1:
1. Vladimir Stankovič, Lola B09 5:36,736

Ženske:
1. Ana Trček, Ford Fiesta Rally4 6:55,525
2. Tijana Vidmar, Peugeot 106 +17,609
3. Tinkara Mlakar, Renault Twingo Cup +1:11,141

DP – do 23 let:
1. Anže Dovjak, Peugeot 208 Rally4 5:50,369
2. Mark Žgavec, Citroen DS3 R3T +10,580
3. Nejc Trček, MG ZR 105 +35,849

DP – PF 3:
1. Janko Čebron, Mitsubishi Lancer 5:48,199
2. Patrik Ruzzier, Fiat Punto +5,193
3. Anže Soklič, Peugeot 306 +24,203

DP – PF 4:
1. Emanuel Delalič, Peugeot 106 6:32,408
2. Mark Ivanov, Subaru Impreza +1,277
3. Teo Čekada, Škoda Octavia +37,017

DP – PF 5a:
1. Aleš Prek, Honda Civic 5:46,569
2. Anže Dovjak, Peugeot 208 Rally4 +3,800
3. Alojz Udovč, Renault Clio +10,019

DP – PF 5b:
1. Jan Pivk, MG ZR 105 6:21,271
2. Klemen Trček, MG ZR 105 3,163
3. Janez Intihar, Volkswagen Polo +3,847

PUSTITE KOMENTAR

Prosim vnesite svoj komentar!
Prosimo, vnesite svoje ime tukaj