Ko sem ob koncu leta 2014 napisal krajši prispevek o mojih TOP 10 avto dogodkih v minulem letu, se je na lestvico uvrstil tudi preizkus takrat še unikatnega, testnega primerka dirkalnega Renault Twinga, ki sem ga na povabilo ekipe LEMA Racing preizkusil na krškem kartodromu Raceland.

Da ima mali dirkalnik, v osnovi, izdelan v Novem mestu izjemen potencial, pove dejstvo, da se je uvrstil na mojo lestvico, ki so jo tistega leta sestavljali še dirkalnik Renault Clio R.S. Cup ter superšportni avtomobili Porsche 911 Turbo S, Audi R8 V10 plus ter peklenska Ferrari 458 Speciale in F12 Berlinetta. Zavita proga Racelanda je bila povod, da je dirkalnik z zadnjim pogonom in motorjem nameščenim v zadku pokazal temperament in potencial za pravo pokalno tekmovanje, kjer štejejo zgolj voznikove izkušnje in spretnost.

Leta so minevala. Moj čas v tujini mi medtem ni dopuščal, da bi se kaj bolje spoznal z vse hitreje razvijajočim se Twingo pokalom – vse do leta 2017, ko je vodja pokala, Mirko Marinšek, napovedal pričetek 4-urnega vztrajnostnega pokala. V tem času sem se v Emiratih pričel ukvarjati s tovrstnimi karting dirkami. Gre za preizkušnje dolge od osmih ur pa vse do kraljevske 24-urne dirke. Idejo sem vzljubil in se na junijsko dirko v Gaju prijavil z ekipo Pesakrompir Racing Program. Tisto vročo junijsko dirko smo zaključili na sedmem mestu, pomenila pa je povod v lasten projekt Let’s race.

Tistega leta smo odpeljali še eno dirko, sočasno pa sem že pripravil načrt, da pripravimo povsem svoj dirkalnik za prihodnjo sezono. Cilj ni bil zgolj, da bi sam užival v dirkanju, ampak da v ta čudovit šport, ki te lahko veliko nauči o življenju, saj ima precej vzporednic o vztrajanju in gledanju na dolgi rok, pripeljem še nove voznike in navdušencem približam dirkanje.

Februarja 2018 je na prvi slovenski spletni platformi za nagradno množično financiranje Adrifund zaživel projekt Let’s race. Vsakdo je dobil možnost, da si vnaprej po ugodnejši ceni zagotovi preizkus dirkalnega Twinga, v kolikor se zbere zastavljeni znesek. Po enem najtežjih in najbolj stresnih mesecev v mojem življenju nam je uspelo – vsem, ki smo verjeli, da bomo sedli v ta dirkalnik.

Časa za veselje ni bilo, saj smo želeli s tem dirkalnikom nastopiti v pokalnem tekmovanju 4-urnih dirk. Prva dirka je bila že marca na poligonu Gaj. Prva sezona še zdaleč ni šla po željah in načrtih. Imeli smo precej tehničnih težav, ogromno menjav voznikov in na koncu sezono zaključili na osmem mestu izmed kar 27 nastopajočih ekip. Sam sem se medtem iz aktivnega voznika prelevil v vodjo ekipe. Že samo sestavljanje ekipe in sponzorskih sredstev je borba z mlini na veter.

Povzetek projekta LET’S RACE

Sezona 2019 štiriurnih dirk s Twingi se je praktično pričela šele to soboto (23. novembra 2019) s prvo dirko na Grobniku pod imenom Twingo Cup Winter Endurance. Pokal bo potekal skozi zimsko obdobje na hrvaškem Grobniku. Priprave na dirko niso šle po planu. Zagotoviti hitre in konstantne voznike ni preprosto, hkrati pa smo morali z ekipo LEMA Racing pripraviti še Twinga, ki se ga je že prijel sloves muhastega dirkalnika. Na koncu smo se vendarle odpravili na Grobnik s tremi vozniki, Luko Gregoričem, Davidom Stuškom in Tomažem Trčkom. V ekipi sta bila še Robi in Maja. Vloge smo si taktično porazdelili že pred pričetkom voženj.

Poznojesenski dnevi so zelo kratki. Tako od jutra do konca dirke ni bilo časa dihati. Treningi, kvalifikacije in dirka so si sledili tesno eden za drugim. Že na prostem treningu se je avto pokazal za hitrega. Lega je bila bistveno boljša kot poprej.

Vsake dirke doslej smo se lotili z mislijo, da gremo na zmago, a realno smo vedno bili “underdogs,” ki smo čakali na svojo priložnost in navadno zaključili v sredini razpredelnice. Prosti trening je nakazoval na podoben razplet, saj smo izmed 15 ekip zasedli 7. mesto. Kvalifikacij smo se lotili previdno in z Davidom že uspeli poseči po 5. mestu. Naposled smo za volan posadili lanskega prvaka ESET pokala, Tomaža Trčka, in se tik pred koncem kvalifikacij zavihteli na 3. štartno mesto.

Za dirko ni bilo dileme, da jo prične Tomaž kot najizkušenejši, nato pa bi videli glede na razplet, kdaj bo kdo sedel v dirkalnik. Dirka je v celoti potekala na mokri stezi z vmesnimi plohami. Z odlično zbranostjo celotne ekipe smo že kmalu po prvem postanku videli, da lahko ciljamo visoko, če bo le tehnika zdržala. S pridobljenim znanjem iz različnih vztrajnostnih dirk, ki sem jih odpeljal v zadnjih letih in malce posnemanja sodobne F1 smo se odločili za tvegano taktiko postankov v boksih, ki nas bi lahko na koncu drago stala. Na srečo se je vse izplačalo. Hkrati je Robi kot naš tehnični vodja ekipe ocenil po izjavah voznikov, da gresta polosovini na Twingu počasi h koncu. Ob rednem postanku voznikov smo se odločili za menjavo obeh. Kapo dol mehanikom ekipe LEMA Racing in celotni ekipi, saj smo ob menjavi obeh polosovin v boksih prebili zgolj nekaj več kot šest minut in se na stezo vrnili s še vedno odličnimi možnostmi za zmago.

Na zmago po pravici povedano nisem upal pomisliti vse do konca dirke. Vse prevečkrat smo ciljali visoko in padli na trda tla. Zahvaljujoč odlično uigrani ekipi nam je uspelo še zjutraj nemogoče. Po zadnjih dveh menjavah voznikov, ki smo ju naredili z zelo dolgimi in napornimi stinti, smo vedeli, da smo na dobri poti. Tomaž je na koncu rutinirano odpeljal vse do kariraste zastave in se izogibal zapletom na stezi.

Prva misel ob zmagi je bila: “Zadoščenje”. Zadoščenje za vse stresne situacije, ne zgolj v Twingo pokalu, ne zgolj ob sestavljanju dirkalnika in ekipe, ampak v celotni dirkaški karieri od vseh prvih stikov z dirkanjem. Ob tem se velja resnično iskreno zahvaliti vsem, ki so pripomogli, še posebej družini in prijateljem. Zveni klišejsko, ampak je resnično, da brez njih ni nič mogoče. Hvala tudi sponzorjem, še posebej Pleško Groupu in A1 Financam, ki so z nami ostali tudi v letošnji sezoni.

Kvalifikacije:
1. Preša Cerklje
2. Planet Team
3. Pesakrompir Racing Program
4. AMROP
5. Robida Team
6. Alokes
7. Bovi/Teca
8. Europhone
9. N P N Team
10. CRO Team
11. SLO Team
12. Šeme Team
13. Adria Team
14. Tech Team
15. Pop TV

Rezultati 4-urne dirke:
1. Pesakrompir Racing Program
2. Robida Team
3. Bovi/Teca
4. AMROP
5. Preša Cerklje
6. Planet Team
7. Tech Team
8. Alokes
9. Šeme Team
10. CRO Team
11. SLO Team
12. Pop TV
13. Europhone
14. N P N Team
-. Adria Team – DNF

Iztok je vstopil v svet avtomobilističnega novinarstva leta 2005. V svoji karieri je sodeloval z nekaterimi največjimi slovenskimi avtomobilističnimi mediji ter vodil odnose z javnostmi mnogih mednarodnih avtomobilističnih prireditev. Leta 2016 je bil član žirije prestižnega izbora avta leta v Omanu. Trenutno deluje kot konzultant na področju vodenja in izvrševanja marketinga v MSP.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here