Miran Kacin, predsednik organizacijskega odbora idrijskega je zapisal: “Kljub veliki želji in upanju, da se bodo razmere umirile in izboljšale in bomo lahko načrtovano prireditev izpeljali je žal realnost drugačna. V trenutnih razmerah je prioriteta vseh nas, da ravnamo odgovorno.”
S temi besedami se je zaključila najbolj nenavadna rally sezona odkar poteka slovensko državno prvenstvo. Vajeni smo, da dogajanje v slovenskem državnem prvenstvu večinoma narekujejo gospodarske okoliščine – torej zmožnost zanesenjakov, običajno podjetnikov, koliko sredstev lahko namenijo bodisi za svoj dirkaški projekt, bodisi za podporo projekta nekega drugega dirkača.

Letos je dogajanje v prvi vrsti narekoval novi koronavirus. Dirkači so tako nastopili le na treh rallyjih – v Velenju, Železnikih in Poreču. Izmed naštetih je bil najdaljši in najzahtevnejši prav rally v Poreču, kar v preteklih sezonah še zdaleč ni bilo pravilo. Medtem so odpadli trije slovenski rallyji, ki običajno privabijo največ gledalcev – Vipavska dolina, Nova Gorica in Idrija.
A organizatorji usode večinoma niso imeli v svojih rokah. V resnici je izvedbo letošnjih prireditev krojila sreča z “luknjami” v pandemiji, ko se je še vsaj zasilno dalo izvesti tekmovanja.

Družbena omrežja so bila ob letošnjem dogajanju polna vprašanj o regularnosti prvenstva. Premajhno število prireditev, različnih “brzincev” in dirkaških kilometrov ne sovpadajo z zakonitostmi tekmovanja v avtomobilski panogi, ki jo imenujemo rally.
Ampak prav je, da se kljub zahtevni situaciji dogajanje nadaljuje. Prav je, da imajo vsaj trije rallyji tudi ob letnici 2020 napisano zmagovalno posadko in prav je, da smo tudi letos dobili nove državne prvake.

Zakaj? Nenazadnje, nič ne kaže, da bo sezona 2021 bistveno drugačna. Četudi bo morda situacija z okužbami znosnejša, vse kaže na poslabšanje na gospodarskem področju. Tudi gostinska, turistična podjetja, ki jih je trenutna kriza najbolj prizadela, so med tistimi, ki delno omogočajo dogajanje v slovenskem avtomobilskem športu.
In verjamemo, da si vsi želimo, da bi prvenstvo potekalo tudi v letu 2021. Morda s kakšno posadko manj, morda s kakšno težavo organizatorjev več. Ampak kolesje se bo vrtelo naprej. Mladi bodo iskali svoje možnosti za preboj, izpopolnjevale se bodo linije skozi zavoje, dobili bomo nove zmagovalce.
Naj nad razočaranjem nad odpadlimi prireditvami in neuresničenimi dirkaškimi programi prevlada veselje, da smo tudi letos dirkali. In zato čestitke zmagovalcem najbolj “čudne” sezone doslej:

Generalno:
1. Rok Turk-Blanka Kacin, Hyundai i20 R5 – 90 točk
2. Aleš Zrinski-Rok Vidmar, Ford Fiesta R5 – 66
3. Aljoša Novak-Jaka Cevc, Škoda Fabia R5 – 48

Divizija 1 – vozniki:
1. Nejc Mrak, Suzuki Swift – 67 točk
2. Franci Božič, Škoda Fabia – 60
3. Jure Jereb, VW Polo – 59

Divizija 1 – sovozniki:
1. Boštjan Vidmar, VW Polo – 59 točk
2. Nina Velkavrh Gorenc, VW Polo – 51
3. Darko Vončina, Suzuki Swift – 41
Divizija 2:
1. Simon Mlinar-Erik Bizjak, Peugeot 208 R2 – 64 točk
2. Marko Grossi-David Kavčič, Peugeot 208 R2 – 60
3. Martin Mlinar-Miran Mlinar, Peugeot 208 R2 – 55

Divizija 3 – vozniki:
1. Miha Mušič, BMW M3 – 69 točk
2. Paolo Pasutti, Ford Sierra Cosworth 4×4 – 60
3. Miran Fabjan, Lancia Delta Integrale – 51

Divizija 3 – sovozniki:
1. Giovanni Battista Campeis, Ford Sierra Cosworth 4×4 – 60 točk
2. Gregor Žvokelj, Lancia Delta Integrale – 51
3. Črtomir Bergant, BMW M3 – 48
Točkovanja vseh divizij lahko preverite na TEJ POVEZAVI.