94 posadk iz 17 držav, 15 hitrostnih preizkušenj (150 km)

Pred slovenskimi avtošportnimi navdušenci je izjemen konec tedna. Na Goriškem bo namreč potekal 11. Mahle rally Nova Gorica. Gre za najodmevnejšo reli preizkušnjo pri nas, ki poleg slovenskega državnega prvenstva in pokalnega prvenstva AŠ2005 šteje tudi za FIA Evropski rally pokal, pokal Mitropa, FIA Junior ERT pokal za voznike in FIA CEZ Rally prvenstvo starodobnih vozil.

Lista prijavljenih posadk obeta zanimive boje. Prihaja zanimiva druščina, od najstnikov, do izkušenih voznikov. Na naslov AMD Gorica je prispelo 94 prijav iz 17 različnih držav. V Sloveniji bodo prvič vozili tekmovalci iz Avstralije, Peruja in Omana.

Startna številka 1 je namenjena vodilni posadki v državnem prvenstvu, Marku Grossiju in Tari Berlot (Hyundai i20 R5), takoj za njima pa bosta nastopila aktualna prvaka Rok Turk in Blanka Kacin (Hyundai i20 Rally2). 

Za novogoriški reli je prijavljenih devet posadk razreda RC2 (Rally2, R5), za Slovenijo rekordnih devet avtomobilov razreda Rally3 (predvsem po zaslugi gostovanja posadk FIA Rally Star) in tokrat kar 27 posadk v razredu dvokolesno gnanih avtomobilov RC4. Med 94 prijavljenimi posadkami jih bo 46 vozilo za točke slovenskega DP.

“Rally Nova Gorica slovi kot ena najbolje organiziranih dirk tako doma kot tudi v tujini. Gre za tridnevni preizkus posadke, dirkalnika in njune ekipe. Tako ohranja dediščino relijev kot nekoč, ko dirke še niso bile zasnovane “sprintersko”, ampak je bila to za tekmovalce tudi pustolovščina in avantura,” o prihajajočem dogajanju pravi eden izmed organizatorjev Aljaž Gec, ki bo na reliju tudi tekmoval, in sicer kot sovoznik ob Mitju Bratini. 

“Hitrostne preizkušnje so zelo razgibane, saj na njih najdemo vse od tehnično zahtevnih do hitrih odsekov, veliko je menjav ritma in tudi pasti. Tudi njihove dolžine so različne, Kromberk in Ravnica sta sprinterski, Ročinj in Renče pa že kar dolgi. Skozi oči organizatorja vidim pri tem tekmovanju veliko entuziazma in strasti, saj smo člani organizacijskega odbora na telefonih in računalnikih praktično ob vseh urah. Na svoj seznam zadolžitev nam ni težko dodati novih, trudimo se, da prireditev izpeljemo čim bolj profesionalno in na čim višjem nivoju,” je še dodal Gec.

Dolžina celotne trase tridnevnega relija je 539 kilometrov, posadke pa čaka 15 hitrostnih preizkušenj v skupni dolžini dobrih 150 kilometrov. Na vseh je tudi letos veliko zanimivih odsekov za gledalce. 

“Najatraktivnejša hitrostna preizkušnja je zame Banjšice. Akraktivnih in varnih mest za gledalce je precej: Na skoku na Banjšicah, v zadnjem levem ovinku HP Ravnica, pri Škrbini pri Komnu, na superspecialu pri občini …” je nekaj namigov podal Aljaž Gec. Sicer pa so hitrostne preizkušnje večinoma enake kot v lanskem letu; Novost je zgolj lokacija shakedowna in razpored preizkušenj v nedeljskem delu relija.

Petek, 22. september 2023

Ob 12.30 se bo začel shakedown. Ta je namenjen zadnjemu preizkusu dirkalnih avtomobilov in ogrevanju posadk v razmerah, ki so enake pravim hitrostnim preizkušnjam. Ta test bo letos potekal na cesti iz Grgarja skozi Zagorje proti Ravnici. Shakedown bo dolg 2,1 kilometra. 

Poznopopoldanske ure bodo reli pripeljale v središče Nove Gorice. Tam bo pred hotelom Perla najprej izpeljan uradni štart relija, ko bodo vse posadke zapeljale prek štartne rampe. Tu bo nanjo najprej zapeljal dirkalnik s številko 1, na uvodno hitrostno preizkušnjo po bližnjih ulicah pa bo šel kot prvi na progo avtomobil z najvišjo štartno številko. Tako imenovani superspecial bo kratek, a zagotovo bo tudi letos zanimiv, dinamičen in poseben dirkaški uvod. 

Sobota, 23. september 2023

Sobotni dan bo zelo dolg. Prva posadka ga bo začela že ob 7. uri zjutraj. Dopoldne in popoldne sta na sporedu po dve preizkušnji dvakrat, sredi dneva pa je v programu daljši premor za “regroup” in servisni postanek. 

Dopoldne ena preizkušnja poteka blizu Goriških brd. Eden izmed najlažjih dostopov je prek vasice Vrhovlje pri Kojskem. Tam lahko obikovalci dostopajo do ostrega levega ovinka. Zanimiv je tudi zaključek preizkušnje Morsko pri vasi Bate, ki ima več srednje hitrih ovinkov. 

Popoldne se bo začelo z dolgo, skoraj 15 kilometrov dolgo preizkušnjo med Kanalom ob Soči, Kambreškim in Ročinjem. Popoldanska klasika je preizkušnja med Kromberkom in Ravnico. Dostop je v začetni del hitrostne preizkušnje (ena izmed dovoznih cest je zaradi delovišča dostopna le peš), prav tako tudi v srednji del z ostrimi ovinki. 

Nedelja, 24. september 2024

Obiskovalci bodo lahko že zjutraj obiskali hitrostno preizkušnjo Renče. Dostop je možen iz Komna prek vasi Škrbina. Enako je enostaven dostop tudi iz Kostanjevice na Krasu, prav tako pa tudi v sam zaključni del preizkušnje prek cilja nad Taborjem.

Sledila bo tradicionalna preizkušnja Banjšice, ki nudi tudi eno najbolj preglednih točk celotnega relija na vrhu planote. Ta preizkušnja je del novogoriškega relija že od prve izvedbe. 

Reli se bo zaključil s preizkušnjo med Ravnico in Kromberkom. Ta je kratka, a prav tam se je reli odločil v lanskem letu. Trasa je zelo podobna preizkušnji s sobotnega dela, le da se v nedeljo vozi navzdol. 

Urnik hitrostnih preizkušenj:

Petek, 22. september 2023

12.30 – Shakedown, Grgar-Ravnica (2,1 km)

18.00 – Ceremonialni štart, Nova Gorica-Perla 

20.31 – HP 1 Nova Gorica GO! 2025 (2,25 km)

Sobota, 23. september 2023

08.01 – HP 2 Nozno (11,75 km)

08.34 – HP 3 Morsko (10,30 km)

10.55 – HP 4 Nozno (11,75 km)

11.28 – HP 5 Morsko (10,30 km)

15.14 – HP 6 Ročinj Alpacem (14,91 km)

16.17 – HP 7 Kromberk GEN-i (4,65 km)

18.28 – HP 8 Ročinj Alpacem (14,91 km)

19.31 – HP 9 Kromberk-GEN-i (4,65 km)

Nedelja, 24. september 2023

08.56 – HP 10 Renče (16,87 km)-  najdaljša HP 

10.09 – HP 11 Banjšice MAHLE (10,62 km)

10.47 – HP 12 Ravnica GEN-i (4,80 km)

12.48 – HP 13 Renče (16,87 km)

14.01 – HP 14 Banjšice MAHLE (10,62 km)

14.39 – HP 15 Ravnica GEN-I (4,80 km)

15.37 – cilj relija, Nova Gorica

PUSTITE KOMENTAR

Prosim vnesite svoj komentar!
Prosimo, vnesite svoje ime tukaj