Ekipa Toyota Gazoo Racing bo na 88. izvedbi legendarne dirke 24 ur Le Mansa, ki tradicionalno poteka na dirkališču Circuit de la Sarthe, napadala tretjo zaporedno zmago.
Dirkalnik TS050 hybrid, ki zmore 1000 konjskih moči, je bil že leta 2016 le dva kroga oddaljen od zmage, v letih 2018 in 2019 pa se mu je končno uspelo povzpeti na vrh. Sedaj si v zadnji sezoni razreda LMP1 prizadeva za “hat-trick”.
TS050 hybrid je v zgodovinske knjige vpisan kot najhitrejši dirkalnik Le Mansa, Kamui Kobajaši pa je leta 2017 z njim odpeljal tudi najhitrejši krog. Poleg tega je dirkalnik ekipe postavil nove standarde energijske učinkovitosti, saj regenerira kar 60 odstotkov energije, ki se sprošča ob zaviranju. Poleg tega se mu je od leta 2012 do 2019 poraba goriva zmanjšala za kar 35 odstotkov. Ob vsem tem pa se je čas najhitrejšega kroga zmanjšal za 10 sekund.
Dva dirkalnika TS050 hybrid se bosta letos borila s še štirimi drugimi dirkalniki razreda LMP1, skupno pa bo na progi 60 avtomobilov.
Le Mans je predzadnja dirka sezone 2019-2020. V skupnem seštevku vzdržljivostnega prvenstva FIA WEC je v vodstvu dirkalnik številka 7, katerega posadko sestavljajo Mike Conway, Kamui Kobajaši in José María López, ki so prejšnji mesec zmagali na dirki v belgijskem Spa Francorchampsu. Trenutno imajo 12 točk prednosti pred ekipnimi kolegi Sébastienom Buemijem, Kazukijem Nakadžimo in Brendonom Hartleyem, ki so lani slavili v Le Mansu. Naslednji teden bo v Franciji na voljo 51 točk.
Dirka v Le Mansu v svoji 97-letni zgodovini le trikrat ni bila organizirana v mesecu juniju. Krstna izvedba leta 1923 je bila na sporedu v maju. Leta 1956 so dirko izvedli julija. Leta 1968 pa je bila zaradi študentskih demonstracij, ki so potekale po celotni Franciji, prestavljena na september. Letos bo veličastna prireditev, na kateri se zbere več kot 250.000 gledalcev, sploh prvič potekala brez občinstva. Odpadlo bo tudi nekaj drugih tradicionalnih spremljevalnih aktivnosti, med katerimi je tudi parada dirkačev, ki bi morala na dan pred začetkom dirke potekati v središču Le Mansa. Nekoliko drugačen bo tudi urnik dirkaškega konca tedna. V četrtek bodo na sporedu 11-urne kvalifikacije. V petek bo štartne položaje določil takoimenovani “Hyperpole Session”, v katerem se bo pomerilo 6 najhitrejših dirkalnikov.
Ekipa Toyote tokrat lovi že svoj šesti in hkrati četrti zaporedni vodilni štartni položaj. S tem bi se na tretjem mestu večne lestvice izenačila s Peugeotom. Letošnja dirka se bo začela v soboto, 18. septembra ob 14:30 in bo več kot polovico časa potekala v temi.