Ekipa Peugeot TotalEnergies je v Portimau razkrila svoj dirkalnik 9X8, hibridni Hypercar s štirikolesnim pogonom. Julija bo dočakal svoj tekmovalni debi v Monzi, na 4. dirki svetovnega vzdržljivostnega prvenstva FIA sezone 2022 (WEC).

Hypercar, ki je zanimiv že na prvi pogled zaradi odsotnosti zadnjega spojlerja, izpolnjuje zahteve novega pravilnika kategorije Le Mans Hypercar, ki je lažje dostopna kot LMP1.

Priprave na tekmovalni in tehnološki podvig

9X8 je štirikolesno gnani prototip s hibridnim pogonskim sklopom. Zadnji kolesi poganja 2,6-litrski biturbo V6 motor s 520 kW, prednji kolesi pa poganja električni motor z 200 kW moči, ki je bil tako kot inverter na osnovi silicijevega karbida izdelan v partnerskem sodelovanju z znamko Marelli. Visokonapetostna baterija 900 V je bila razvita v sodelovanju z znamkama TotalEnergies/Saft.

Pnevmatike, ki so v skladu s pravilnikom Hypercar, zagotavlja Michelin.

Glavne mere dirkalnika: 4,995 metra dolžine, 2 metra širine in 1,145 metra višine. Masa dirkalnika znaša 1030 kg, njegov rezervoar za gorivo pa sprejme 90 litrov 100 % obnovljivega goriva TotalEnergies Excellium Racing 100.

Julija 2021 na predstavitvi makete, ki je najavljala koncept 9X8, so bili številni prepričani, da se odsotnost zadnjega spojlerja v resnici ne bo ravno izkazala za dobro rešitev. Olivier Jansonnie, tehnični direktor Peugeot Sport se je skupaj s svojo ekipo kljub temu odločil za to rešitev, ki jo seveda odslej tudi dopušča pravilnik LMH ACO/FIA. Na testiranjih, ki že od decembra potekajo na petih stezah (Portimao, Le Castellet, Motorland Aragon, Barcelona in Magny-Cours), se je ta koncept izkazal za učinkovitega: dirkalnik, ki je bil predstavljen v Portimau pred zadnjo testno vožnjo, je tako v celoti skladen z vizijo, ki jo je poosebljal dirkalnik, predstavljen leta 2021.

Le Mans 2022, Le Mans 2023

Ekipa Peugeot TotalEnergies se bo leta 2023 udeležila stoletne izvedbe dirke 24 ur Le Mansa. Dogodek prihodnjega leta so mnogi opazovalci že zdaj označili za vrhunec nove zlate dobe vzdržljivostnih dirk in napovedujejo, da bo šlo za zgodovinsko dirko. 9X8 na Le Mansu 2022 še ne bo zapeljal na dirkaško stezo.

Šest uradnih voznikov

V dveh ekipah, ki se bosta 10. julija v Italiji preizkusili na dirki 6 ur Monze, bo šest voznikov: Paul Di Resta (ECO), Loïc Duval (FRA), Mikkel Jensen (DAN), Gustavo Menezes (USA/BRA), James Rossiter (GBR) in Jean-Eric Vergne (FRA). Člani posameznih ekip bodo uradno potrjeni v prihodnjih tednih, ko se bodo zaključila zadnja testiranja pred začetkom tekmovanja. Dirkalniki 9X8 se bodo septembra pomerili tudi na dirki 6 ur Fujija in novembra na dirki 8 ur Bahrajna.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here