Številna mesta omejujejo hitrost v bližini šol, bolnišnic in nakupovalnih območij. Ali vozniki opazijo znake, je pogosto odvisno od tega, kako vidni so, ali jih zakrivajo veje ali pa so morda obdani s kopico drugih znakov.

Ford Pro zdaj preizkuša tehnologijo povezanih vozil, ki uporablja geografsko omejevanje (ang. geofencing) – virtualno geografsko mejo – in ki bi lahko nekega dne popolnoma odpravila potrebo po znakih za omejitev hitrosti.

Pomoč pri zmanjševanju hitrosti

Fordov sistem za nadzor hitrosti z geografsko omejitvijo je potencialno prožnejši in učinkovitejši od danes vgrajenih sistemov. Med 12-mesečnim preizkusom raziskovalci uporabljajo dva Forda E-Transita za analizo vpliva omejevanja hitrosti na izboljšanje pretočnosti prometa in zmanjšanje tveganja nesreč. Testiranje z geografsko omejenimi območji zajema vsa območja s hitrostjo 30 km/h v središču Kölna ter izbrana območja s hitrostjo 50 km/h in 30 km/h drugod po mestu.

Način delovanja

Inženirji so razvili tehnologijo, ki povezuje vozilo s sistemom geografskega omejevanja za sledenje s sistemom GPS in izmenjavo podatkov: Voznik prejme informacije prek prikazovalnika na instrumentni plošči, pri čemer nova omejitev hitrosti utripa pod trenutno hitrostjo. Vozilo samodejno zmanjša hitrost v skladu z geografsko omejenim območjem. Voznik lahko kadar koli prekliče sistem in deaktivira nadzor z omejeno hitrostjo.

Fordov sistem za nadzor omejitve hitrosti s pomočjo geografskega omejevanja bi lahko v prihodnosti voznikom omogočil, da sami določijo območja z omejeno hitrostjo vse od 20 km/h, tudi v skladiščih in zasebnih objektih. Omejitve hitrosti bi se lahko določale tudi dinamično in bi upoštevale lokalne nevarnosti, začasna dela na cesti in čas dneva.

Nemški prometni zakonik vsebuje več kot 1000 vrst prometnih znakov. V Veliki Britaniji se je po ocenah število prometnih znakov v zadnjih dveh desetletjih podvojilo na skupno približno 4,6 milijona, Ministrstvo za promet pa od lokalnih svetov zahteva, da odstranijo nepotrebne in slabo vidne znake. Zmanjšanje števila znakov na cestah bi močno pripomoglo k razbremenitvi naših mest, saj bi se vozniki lahko osredotočili na vožnjo, ne pa da pazijo na znake.

Preizkus bo potekal do marca 2023 in je del širših raziskovalnih pobud, v okviru katerih testirajo predprodukcijska in prototipna vozila v različnih scenarijih intenzivnega delovanja v realnem svetu, med drugim pri izvajanju poštnih in komunalnih storitev ter v sektorju dostave do zadnjega kilometra in dostave živil v Franciji, Nemčiji, Italiji, na Nizozemskem, Norveškem in v Veliki Britaniji.

PUSTITE KOMENTAR

Prosim vnesite svoj komentar!
Prosimo, vnesite svoje ime tukaj