Mercedes je znova pridobil (skoraj) največji možni izkupiček na VN Kitajske. Hamiltonu sta se na stopničkah pridružila še njegov moštveni kolega Valtteri Bottas in Sebastian Vettel.

Velika nesreča Albona na 3. prostem treningu
V soboto še pred začetkom kvalifikacij je dirkač Tora Rossa Alexander Albon v zadnjem, 16. ovinku zapravil možnost, da bi se sploh lahko kvalificiral. Po slabi nesreči ekipi ni uspelo popraviti dirkalnika v času. Albon je zaradi neudeležbe v kvalifikacijah bil prisiljen štartati iz boksov.
Bottas za dobri 2 stotinki ugnal Hamiltona na kvalifikacijah
V prvem delu kvalifikacij so bili prepočasni Lance Stroll (Racing Point) in oba dirkača Williamsa Robert Kubica in George Russell. Tako kot Albon v kvalifiacijah ni nastopil Antonio Giovniazzi (Alfa Romeo) zaradi težav s motorjem.
V drugem delu so se od 11. do 15. mesta razvrstili dirkači: Kvyat, Perez, Raikkonen, Sainz in Norris. Dirkaču Tora Rossa je zmanjkalo 0,022 sekunde za zadnji del.
Tako so se v zadnji, tretji del razvrstili dirkači petih ekip. Bottas je z odličnim krogom uspelo priti pred Hamiltona, kar se ponavadi ne zgodi. Tudi Vettel je samo za 0,017 s prehitel moštvenega kolega Leclerca, tako sta oba prevzela drugo štartno vrsto.
Razlika med dirkačema Red Bulla pa je bila zelo večja: Verstappna in Gaslyja je ločilo 8 desetink sekunde.
Dober štart Hamiltona in Leclerca; incident med Kvyatom in dirkačema McLarna
Že pred štartom sta se v krogu za ogrevanje zavrtela Verstappen in Kubica, a brez pravih posebnosti.
Hamilton in Leclerc sta že pred prvim ovinkom prehitela svoja moštvena kolega. Od takrat naprej ni nič več ustavilo hitrega Britanca.
V 6. ovinku pa je prišlo do trčenja med Kvyatom in Sainzom. Sainz je imel omejen prostor na zunanji strani; Kvyata je zato odneslo čez linijo Španca in tako pristal v drugem McLarnu Landa Norrisa. Oba sta sicer nadaljevala, a škoda je bila storjena.
Kvyatu je bila za ta incident dodeljena kazen vožje skozi bokse, ki pa si jo je za takšno situacijo ni zaslužil.
Moštveni ukazi pri Ferrariju
V 10. krogu je Charles Leclerc prek radia zaslišal sporočilo, ki ga absolutno ni hotel slišati: “Spusti Sebastiana mimo”. To je Charles tudi storil, a še najmanj ni bil zadovoljen. Za njim je bil namreč hitri Verstappen.
Pri Red Bullu so se prvi odločili za postanek v upanju, da prehitijo oba Ferrarija. Vettel je šel v bokse takoj za Verstappnom, a Ferrari se je odločil, da Leclerca pustijo zunaj. To se je izkazalo za napačno strategijo.
Max Verstappen je bil zelo napadalen in je celo poskusil prehiteti Sebastiana v ostrem, 14. ovinku. Nemec je ta napad uspešno ubranil.
LAP 20/56
— Formula 1 (@F1) April 14, 2019
What a scrap between Vettel and Verstappen! ⚔️
Max shoots past at Turn 14, but Seb squeezes back past on exit#ChineseGP 🇨🇳 #Race1000 pic.twitter.com/HrtBFcsEH6
(Ne)pričakovani drugi postanek
‘Plan B’, kot so pri Ferrariju poimenovali strategijo dveh postankov, je na koncu postala resničnost za večino dirkačev. Pri je v bokse zapeljal Verstappen, takoj mu je sledil Vettel. Krog zatem so pri Mercedesu uprizorili atraktiven dvojni postanek, ki so ga odlično izpeljali. Razlika med Hamiltonom in Bottasom je bila namreč dovolj velika.
Leclerc, ki mu je dobro kazalo na trdih gumah, je bil 6 krogov kasneje (v 42. krogu) poklican v bokse. S tem so zapravili možnost za 4. mesto (v primeru brez varnostnega avta).
Odstop Kvyata in Norrisa, najhitrejši krog Gaslyja
V 43. krogu je odstopil Daniil Kvyat, nato pa v 52. še Lando Norris, oba udeležena v nesreči v 1. krogu. Pridružila sta se Hülkenbergu, ki je tudi bil primoran odstopiti v prvi polovici dirke.
LAP 53/56
— Formula 1 (@F1) April 14, 2019
Norris is wheeled away to become the third non-finisher in Shanghai 😕#ChineseGP 🇨🇳 #Race1000 pic.twitter.com/5XbUdAPkGN
Gasly je 3 kroge pred koncem zapeljal v bokse v upanju, da postavi najhitrejši krog – ta je (če dirkač konča med top 10) letos vreden eno točko. To mu je tudi uspelo:
1:34,742 je bil čas njegovega predzadnjega kroga.
Zmaga #75 za petkratnega svetovnega prvaka
Alain Prost je na koncu 56. kroga zamahnil s kockasto zastavico. Prav nihče ni mogel ustaviti Hamiltona, ki je vodil vse od 1. ovinka dalje. A kljub temu so se gledalci za ‘dirkača dneva’ odločili za Alexa Albona, ki je iz boksov prišel vse do 10. mesta, ki mu je na koncu prineslo eno točko.
Mercedes je tako prišel do tretjega 1-2 rezultata letos, kar se v zgodovini ekipe še nikoli ni zgodilo.
Hamilton: “Neverjeten rezultat, vsak v ekipi dela zelo trdo. Ko smo prispeli sem, nismo vedeli, kako hitri bodo pri Ferrariju, ker so bili hitri na prejšnji dirki, ampak bili smo hitrejši, tudi Valtteri je bil zelo hiter cel vikend in res posebno je imeti rezultat 1-2 na dirki #1000.”
HAMILTON: “It wasn’t the most straightforward of race weekends… to have a 1-2 together in the 100th race is really special!”#ChineseGP 🇨🇳 #Race1000 pic.twitter.com/6AiUQSGmhr
— Formula 1 (@F1) April 14, 2019
Bottas: “Malo sem izgubil na štartu, ampak drugače je bilo OK. Na začetku nisem mogel slediti v ‘umazanem zraku’. Res sem ponosen na ekipo, bil je odličen vikend.”
Vettel: “Vesel sem, da sem na stopničkah, ampak nikakor nisem mogel slediti Mercedesoma, bila sta hitrejša. Bitka z Verstappnom je bila zabavna, ampak glavna stvar je bila ujeti Mercedesa, kar pa je bilo danes nemogoče.”
Lewis je seveda prevzel vodstvo v prvenstvu, Mercedes pa je še dodatno povečal prednost pred Ferrarijem. Polne rezultate, vrhunce dirke in še več slik si lahko ogledate spodaj.
Naslednja dirka je VN Azerbajdžana v Bakuju, 28. aprila.
Vrhunci dirke.

Mesto | Dirkač | Konstruktor | Točke |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 68 |
2 | Valtteri Bottas | Mercedes | 62 (-6) |
3 | Max Verstappen | Red Bull | 39 (-29) |
4 | Sebastian Vettel | Ferrari | 37 (-31) |
5 | Charles Leclerc | Ferrari | 36 (-32) |
6 | Pierre Gasly | Red Bull | 13 (-55) |
7 | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | 12 (-56) |
8 | Lando Norris | McLaren | 8 (-60) |
9 | Kevin Magnussen | Haas | 8 (-60) |
10 | Nico Hülkenberg | Renault | 6 (-62) |
11 | Daniel Ricciardo | Renault | 6 (-62) |
12 | Sergio Perez | Racing Point | 5 (-63) |
13 | Alexander Albon | Toro Rosso | 3 (-65) |
14 | Lance Stroll | Racing Point | 2 (-66) |
15 | Daniil Kvyat | Toro Rosso | 1 (-67) |
16 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | 0 |
17 | Romain Grosjean | Haas | 0 |
18 | Carlos Sainz | McLaren | 0 |
19 | George Russell | Williams | 0 |
20 | Robert Kubica | Williams | 0 |
Stanje v prvenstvu med dirkači (3/21)
Mesto | Konstruktor | Točke |
---|---|---|
1 | Mercedes | 130 |
2 | Ferrari | 73 (-57) |
3 | Red Bull Racing Honda | 52 (-78) |
4 | Renault | 12 (-118) |
5 | Alfa Romeo Racing Ferrari | 12 (-118) |
6 | Haas Ferrari | 8 (-122) |
7 | McLaren Renault | 8 (-122) |
8 | Racing Point BWT Mercedes | 7 (-123) |
9 | Scuderia Toro Rosso Honda | 4 (-126) |
10 | Williams Mercedes | 0 |
Stanje v prvenstvu med konstruktorji (3/21)