Po nekaj tehničnih težavah se članki z mednarodnih dirk vračajo na Avtoportret.si.
Grande Leclerc!
Mlajši dirkač Ferrarija je že na treningih pokazal, da bi Ferrari znal biti nevaren. To se je končno uresničilo, ko je Charles po Bahrajnu osvojil njegov drugi pole position. S časom 1:03,003 je bil za kar 0,259 sekunde hitrejši od Hamiltona, ki pa je dobil pribitek 3 štartnih mest zaradi blokiranja Räikkönena v prvem delu.
So pa tehnični problemi onemogočili nastop Vettla v zadnjem delu kvalifikacij, ki je dirko štartal z 9. mesta po kazni Magnussena.
🍿
— Formula 1 (@F1) June 29, 2019
A dramatic Saturday in Spielberg#AustrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/BNQsTpCkUt
Slab štart Verstappna
Maxu Verstappnu, ki je štartal s prve štartne vrste, bi moral uspeti eden izmed boljših štartov kariere, a se to ni zgodilo. Padel je kar nekaj mest navzdol, celo za Vettla.
Prav nasprotni štart pa je uspel Landu Norrisu s pete pozicije, ki je prehitel oba Mercedesa in bil nekaj trenutkov celo na 3. mestu. A je hitro padel nazaj, kjer je bil prej.
It was an incredible end – but a terrible start to Max Verstappen's race in Austria
— Formula 1 (@F1) June 30, 2019
Here's where he lost 7 places off the grid:#AustrianGP #F1 pic.twitter.com/gcpizha7OD
Kje so gume?
Okoli 20. kroga so se začeli postanki. Za Sebastiana Vettla in Ferrari je bilo ključno, da opravijo dober postanek. Do tega pa ni prišlo. Ko je Nemec prišel v svoj boks, gume na levi strani še niso bile pripravljene, a na srečo ni šlo preveč časa po zlu – 6,1 sekunde je trajal njegov postanek.
Še več časa pa je moral čakati Lewis Hamilton, ki ni bil zadovoljen z izgubo podtlaka in je večkrat šel preširoko v prvem ovinku. V boksih so mu zamenjali sprednje krilce.
LAP 31/71
— Formula 1 (@F1) June 30, 2019
It takes just 11 seconds for @MercedesAMGF1 to change Hamilton's front wing
But that's a long time in F1, he's down to P5#AustrianGP 🇦🇹#F1 pic.twitter.com/6rCs39Mn1S
Povratek mladega Nizozemca
Po postanku v boksih je Verstappen kot za šalo lovil in prehiteval nasprotnike. Najprej Vettla za tretje mesto v 51. krogu, nato pa pet krogov kasneje še Bottasa za drugo mesto. Na srečo so sporočilo “Izgubljam moč!” v boksih Red Bulla znali odpraviti, tako da je imel Max na voljo celotno moč dirkalnika.
Nekaj krogov je trajalo, da je Verstappen ujel vodilnega Leclerca. Z manj obrabljenimi gumami je hitro začel napadati zmago, a se je dirkač Ferrarija odlično branil. V 69. krogu je Max le našel prostor in več tisoč njegov navijačev je šlo v zrak – uspelo mu je priti mimo.
Ampak ni šlo brez kontroverznosti. Nizozemec je Monačana v 3. ovinku le toliko izrinil, da je bil prisiljen iti čez belo črto dirkališča. Incident je vodstvo dirke takoj začelo preiskovati.
Dokončna odločitev: brez kazni za Verstappna
Na koncu je trajalo več časa, da so uradno določili zmagovalca, a je to le ostal Max Verstappen. Charles Leclerc in Valtteri Bottas sta se mu pridružila na stopničkah, ki so bile tokrat brez Vettla ali Hamiltona.
Verstappen: “Po tem štartu sem mislil, da je dirke konec, ampak sem močno pritisnil in je le uspelo.”
Velja omeniti še Sainza in Giovinazzija. Za prvega je kazalo, da niti slučajno ne bo osvojil točk (štartal je zadnji!), a mu je z izjemno vožnjo le uspelo priti na 8. mesto. Dirkač Alfe Romeo pa je postal še 18. dirkač s točko v letošnjem prvenstvu, brez ostajata dirkača Williamsa.
Hamilton, Bottas in Mercedes so še vedno na vrhu lestvice prvenstva. Točkovanje lahko preverite tukaj, vrhunce dirke pa tukaj.