Moštvo Alpine F1 je prvo zmago v formuli 1 na Hungaroringu osvojilo po zaslugi Estebana Ocona, za katerega je bila to prav tako prva zmaga v formuli 1. Njego moštveni kolega Fernando Alonso je po nekaj neustrašnih bojih v cilj pripeljal na petem mestu, po diskvalifikaciji Vettla pa osvojil celo končno četrto mesto.

Ob startu na mokri stezi sta Ocon in Alonso dobro speljala in se uspela izogniti zapletom in trkom v prvem ovinku. Francoz je imel v vzvratnih ogledalih sliko kaosa, ko je iz prvega ovinka pripeljal drugi, Alonso pa je bil sedmi. Dirka je bila nato prekinjena z rdečo zastavo, da so lahko s steze počistili razbitine. Med dobre četrt ure trajajočo prekinitvijo se je steza pričela sušiti, zaradi česar so dirkači in moštva tuhtali, ali naj ob koncu formacijskega kroga zavijejo v boks in prehodne pnevmatike zamenjajo z gladkimi. Na koncu je bil na startnem mestu samo en dirkalnik (Lewis Hamilton) s prehodnimi pnevmatikami, Ocon in Alonso pa sta se enako kot vsi ostali odločila za pnevmatike za suho stezo.

Ponovni start (iz boksov) sta oba dirkača opravila brez zapletov in Ocon je prevzel vodstvo dirke, ko je Hamilton po prvem krogu zavil po gladke pnevmatike. Ujel je svoj dirkalni ritem, tesno pa mu je sledil Sebastian Vettel. Nemec je v boks zavil krog pred Oconom, a je moštvo Alpine z gladkim postankom poskrbelo, da je Ocon ostal v vodstvu.

Medtem, ko je njegov moštveni tovariš vodil, se je Alonso boril za morebitno uvrstitev na stopničke s Carlosom Sainzem in kasneje z napadalnim Hamiltonom. Slednji je z bolj svežimi in mehkejšimi pnevmatikami napadal Alonsa, ki je z mojstrsko vožnjo bolj kot svoj položaj (četrto mesto) pred sedemkratnim svetovnim prvakom branil Oconovo vodstvo. Španec je moral naposled kloniti pred Mercedesom, ki ga je prehitel v drugem ovinku.

Ocon je kljub nenehnemu pritisku Vettla od zadaj brez napak odpeljal izredno dobro odmerjeno dirko in vodstvo zadržal vse do cilja. Ta zmaga je prva zmaga Francoza v francoskem dirkalniku s francoskim motorjem po zmagi Alaina Prosta z Renaultom v Avstriji leta 1983. Je tudi prva zmaga znamke Alpine, le šest mesecev po predstavitvi moštva.

Alonso je dosegel najboljšo uvrstitev po vrnitvi v formulo 1, za moštvo Alpine F1 pa najboljši dosežek doslej v tem razredu.

Esteban Ocon: »Biti zmagovalec Velike nagrade v formuli 1 je neverjetno in tega še vedno nisem dojel v celoti. Kakšen trenutek, allez les bleus! Dirka je bila nora od starta do cilja. Odločati se je bilo treba o mnogih prilagoditvah in moštvo je to res odlično opravilo, prav tako tudi ekipa, ki je poskrbela za izvrstna postanka v boksu, kar je bilo ključno, da sem ostal pred Sebastianom [Vettlom]. Z zadovoljstvom sem po najboljših močeh nadziral ritem vožnje na čelu in vse se je dobro izšlo. In kakšen boj je pokazal Fernando s svojo čudovito pomočjo v zaključnem delu, s katero je ogromno prispeval k zmagi, in lepo je bilo deliti veselje z njim. Ne morem se dovolj zahvaliti za prizadevnost in podporo vsega moštva in vse to je bilo danes poplačano. Velika zahvala tudi vsem v Enstonu in Viryju – ta zmaga je vaša!«

Fernando Alonso: »Bila je zelo dolga dirka, zelo trda in borili smo se ves čas. Start je bil ključen  – imel sem malo smole in izgubil nekaj mest, a nekateri so bili še bolj nesrečni od mene. Dirka je bila zame malo okrnjena, vendar je uvrstitev na peto mesto moj najboljši dosežek letos, zmaga moštva pa je sploh najboljši dosežek sploh. Zdaj imamo na tej stezi kar lepo zgodovino! Tukaj sem osvojil prvo zmago z Renaultom leta 2003, Esteban pa je prvikrat zmagal z Alpine v letu 2021. Zelo sem vesel zanj in za vse v moštvu. Včasih nismo imeli sreče, a danes je bil eden naših srečnih dni in take priložnosti moramo izkoristiti v polni meri. Dirke lahko izvedemo skoraj brezhibno, če imamo srečo na svoji strani. Imeli smo vzpone in padce, a zdaj se lahko veselimo prihodnosti in ponovimo pretekle uspehe. Ti nas spodbujajo in motivirajo, poletni premor pa lahko začnemo z velikim nasmehom.«

Marcin Budkowski (izvršni direktor moštva): »Kakšen neverjeten izid, prva zmaga Estebana in Alpine F1 Team! Esteban je bil danes neverjeten in si zasluži vse čestitke za prvo zmago v formuli 1. Dirka je bila zelo stresna in občutek je bil, da je nepojmljivo dolga. Ob startu smo se znašli v izvrstnem položaju, se med dirko pravilno odločali, mehaniki so dve zamenjavi koles opravili brezhibno in potem je bilo samo zdržati do cilja. Vedeli smo, da bo Lewis [Hamilton] v zadnjih krogih resna grožnja in moramo priznati, da je Fernando z mojstrskim upiranjem pred njegovimi napadi tudi zelo močno učinkovito obvaroval Estebanov položaj. Nore dirke smo že imeli in vedno je šlo za to, da izkoristiš vsako priložnost. Danes smo storili prav to. Danes sem zelo ponosen na to moštvo, ne le tukaj ob stezi ampak tudi v Enstonu in Viryju. To je nagrada za njihovo trdo delo za zadnjih nekaj letih. Uživajmo v tej zmagi, saj nam bo dala željo po mnogih novih.«

Izid VN Madžarske, Budimpešta – 70 krogov oziroma 306,630 km

  1. Esteban Ocon, Alpine 2:04:43,199

 *2. Sebastian Vettel, Aston Martin + 1,859

  3. Lewis Hamilton, Mercedes + 2,736

  4. Carlos Sainz, Ferrari + 15,018

  5. Fernando Alonso, Alpine + 15,651

  6. Pierre Gasly, AlphaTauri + 1 m 03,614 s

  7. Juki Cunoda, AlphaTauri + 1 m 15,803 s

  8. Nicholas Latifi, Williams + 1 m 17,910 s

  9. George Russel, Williams + 1 m 19,094 s

10. Max Verstappen, Red Bull Racing + 1 m 20,244 s

Najhitrejši krog dirke: Pierre Gasly (70.) 1 m 18,394 s, povprečna hitrost 201,183 km/h

*Diskvalifikacija

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here