Ker Leafa in njegove značilnosti že dobro poznamo, smo se tokrat posvetili zlasti porabi energije in dosegu. Posebnost tokrat preizkušenega avtomobila je namreč največja baterija iz ponudbe, ki ima 62 kWh (bruto), oziroma 56 kWh (neto) energijske kapacitete.

Na našem testnem krogu smo ugotovili, da Leaf E+ povprečno porabi 16,2 kWh električne energije na 100 prevoženih kilometrov, kar zadošča za približno 350 kilometrov vožnje z enim polnjenjem baterije. Poraba električne energije bo seveda z izključno mestno vožnjo nekoliko nižja, z izključno avtocestno pa višja.

Leaf E+, kakor se imenuje nadgrajena različica, torej prinaša baterijo, ki ima za 22 kWh večjo kapaciteto kot prej. Pa kar takoj primerjajmo njun doseg. Pri mešani vožnji s približno enakim razmerjem mestne, izvenmestne in avtocestne vožnje, smo z Leafom z manjšo baterijo povprečno naredili 250 kilometrov z enim polnjenjem. Zdaj jih z večjo baterijo naredimo povprečno 350.

Napredek je pomemben predvsem zato, ker naj bi za večino ljudi prav meja 300 kilometrov dosega predstavljala letvico, ki jo more avto doseči, da ga že koristimo kot prvi, ali pa celo edini avtomobil pri hiši.

Je pa v resnici doseg za današnje standarde povprečen. Leaf malenkost zaostane za električnimi Hyundaijem Kono, Kio Soulom in Renaultom ZOE, po drugi strani pa je bolj varčen od Volkswagna ID.3, če primerjamo najbližje konkurente. Pod črto sam doseg nebi smel biti nakupni ali nenakupni razlog, saj so druga področja tega vozila precej bolj izrazito specifična.

Zanemarljiv ni na primer podatek, da so temu električnemu modelu pri Nissanu povečali moč. Sedaj največja moč elektromotorja znaša zelo poskočnih 160 kW (218 KM), a Leaf kljub temu ni športnik. Je sicer hiter pri pospeševanju v ravni liniji (do 100 km/h pospešimo v manj kot 7 sekundah), a bistveno bolj kot dinamična mu leži udobna in umirjena vožnja.

Zgovorno je že dejstvo, da pri Leafu še vedno ni mogoče nastavljati volana po globini, kar precej okrni možnost nastavljanja vozniškega položaja. Morda vam bo slednji že v osnovi všeč, a vam tega kajpak ne moremo zagotoviti.

Paziti boste morali tudi na nežnost pri dodajanju “plina”, saj se zaradi hipnega navora in zelo odzivno nastavljene stopalke za pospeševanje prednji kolesi zelo radi vrtita v prazno. In to velja tudi za suho podlago z dobrim oprijemom, vse skupaj pa se v dežju le še potencira.

Hvalevreden je sklop asistenčnih sistemov, ki jih Nissan imenuje Pro Pilot. Ta združuje adaptivni tempomat, sistem za zadrževanje sredine voznega pasu ter samodejno ustavljanje in speljevanje v zastojih.

Posebne omembe je vredna funkcija, ki skrbi za voznikovo varnost, če bi ta na primer zaspal ali pa izgubil zavest. Če sistem ne zazna povratne informacije na volanskem obroču, na začetku stopnjuje zvočna opozorila. Opozarjanje se nadaljuje s sunki, ki izgledajo kot bi se za trenutek dotikali zavore. No, če se voznik tudi tako ne bi predramil avtomobil samodejno zaustavi znotraj voznega pasu in vklopi varnostne utripalke.

Sistem je pri takšnem Leafu z najvišjim nivojem opreme na voljo serijsko, pri nižje opremljenih Leafih pa bo zahteval doplačilo 400 evrov, ki je po našem mnenju glede na izkušnjo in večjo varnost zanemarljivo.

In ko smo že pri ceni: Leaf je po ceni povsem primerljiv z bližnjimi konkurenti. Leaf z večjo baterijo in vsemi nujnimi asistenčnimi sistemi je preden odštejemo ekosubvencijo na voljo za približno 45 tisoč evrov

Kljub temu, da se njegova leta kopičijo, Leaf ostaja priljubljena izbira med električnimi vozili. Gre namreč za pionirja z močnim pedigrejem in tudi danes električnega posebneža. Za nameček pa Leaf še vedno drži titulo največkrat prodanega električnega avtomobila na svetu. Varna izbira, torej.

Nissan Leaf E+ 62 kWh Tekna

  • Cena vstopnega modela brez dodatne opreme: 44.500 evrov
  • Cena testnega modela z dodatno opremo: 46.180 evrov
  • CENIK
  • Največja moč: 160 kW/217 KM (4.600-5.800 vrt./min)
  • Največji navor: 340 Nm (500-4.000 vrt./min)
  • Kapaciteta baterije (bruto): 62 kWh
  • Kapaciteta baterije (neto): 56 kWh
  • Doseg z enim polnjenjem: 350 km
  • Skupna napetost: 350 V
  • Največja moč polnjenja: 50 kW (ChaDeMo)
  • Pogon: dvokolesni, na prednji kolesni par
  • Menjalnik: samodejni menjalnik z reduktorjem, 1-stopenjski
  • Največja hitrost: 157 km/h
  • Pospešek do 100 km/h: 6,9 s
  • Prostornina prtljažnika: 435 l (420 z Bose ozvočenjem)
  • Dolžina vozila: 4.490 mm
  • Širina vozila: 1.788 mm
  • Višina vozila: 1.535 mm
  • Medosna razdalja: 2.700 mm
  • Oddaljenost od tal: 135 mm
  • Masa vozila: 1.690 kg
  • Količnik zračnega upora: 0,29

Vse rezultate meritev porabe goriva na Avtoportretovem testnem krogu lahko preverite TUKAJ.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here