Kljub temu, da smo člani ekipe Avtoportreta v preteklih letih s testnimi avtomobili prevozili že zelo veliko kilometrov, je bil zadnji aprilski teden nekaj posebnega.

Naš novorojenček – Avtoportret.si je namreč začel s testi novosti na slovenskem avtomobilskem trgu. In prvi testni avtomobil, ki nam bo zaradi tega (pa seveda tudi zaradi svoje kakovosti) vedno ostal v prijetnem spominu, so nam zaupali pri slovenskem uvozniku vozil KIA. “Nesmrten” je postal prenovljeni KIA Sportage z 1,6-litrskim turbodizelskim motorjem CRDi in privlačnim paketom opreme Fresh.

Kiin kompaktni SUV Sportage svojo zgodbo na svetovnih avtomobilskih trgih piše že od leta 1993. Tudi ko Kia še ni veljala za znamko, katere vozila si človek poželi, je bil Sportage eden izmed boljših modelov v njeni floti. Pravi bum na našem trgu je predstavljala njena tretja generacija, ki je bila poleg modela Cee’d tudi odločilnega pomena za preobrazbo te korejske znamke.

Sportage je takoj za Ceedom drugi najpomembnejši model Kie v Sloveniji. Trenutno po prodajnih številkah zaseda tudi drugo mesto v svojem segmentu, kar pomeni, da je na našem trgu celo bolj priljubljen kot po večini preostalih evropskih trgov, pa tudi tam običajno beleži dobre prodajne številke. Da Sportageova priljubljenost ne bi upadla, so zanj pri Kii pričakovano pripravili osvežitev, s tem pa lahko Kiin športni terenec še vedno stavi na svoj atraktiven videz, dinamiko, napredne tehnologije in praktičnost.

Na Avtoportretu smo vas pozvali k zastavljanju vprašanj, s katerimi ste nas naposled dobesedno zasuli. V naš test smo umestili najpomembnejša, oziroma najzanimivejša. Vprašanja smo zavoljo boljše berljvosti tudi združili v nekoliko širše sklope. Hvala! 🙂

Katere spremembe je prinesel “facelift” na zunaj?

Spredaj lahko opazimo nekoliko bolj športno zasnovan odbijač, ki ima novi letvici. Maska je zdaj rahlo drugače oblikovana, a bodo razlike pri bolj površnem pregledu opazne šele, ko novinca neposredno primerjate z modelom pred “faceliftom”. Odslej so nekoliko drugačni tudi prednji LED žarometi, zadnji svetlobni elementi pa so malce premaknjeni. Zadnji odbijač je dobil tudi (opcijsko) okrasno zaščito podvozja.

Katere spremembe je prinesel “facelift” znotraj?

V notranjosti izstopa nov volanski obroč, drugačna je plošča z merilniki (serijsko odslej v obliki “Supervision”), spremenjena pa je še oblika zračnih odprtin.

Ali lahko trdite, da je avtomobil po “faceliftu” v resnici boljši?

Če avtomobila primerjamo “bok ob boku”, je novinec zagotovo videti bolj sveže in še za odtenek stilsko bolj dodelan. Še več Sportage zdaj ponuja na področju tehnologij in pogonov. Da, zagotovo je še boljši kot poprej.

Kakšna je izkušnja z novim volanskim obročem?

Volanski obroč je zdaj debelejši in ima drugačno obliko. Hvalili smo ga že pri različici pred “faceliftom”, sedaj pa so pri Kii storili še dodaten korak naprej. Razporeditev kontrolnih gumbov je zares dobra, saj se uporabnik nanje hitro navadi, pa tudi ob vsakdanji uporabi nam prav nobena funkcija ne kravžlja živcev, kar je dandanes na trgu dokaj redko.

Izkušnja z “infotainmentom”?

V Sportaga je odslej serijsko umeščen 7-palčni multimedijski zaslon (prej na voljo za doplačilo), opcijsko pa je na voljo tudi večji, 8-palčni. Zaslon je zelo preprost za uporabo in dobro odziven, a seveda ne revolucionarno napreden. Celostno gledano tu pri Kii tako kot pri primerljivih znamkah čakamo korak naprej, ki ga bomo z novo generacijo vozil nedvomno tudi dočakali.

Kako prostoren je Sportage?

Sportage je v svojem segmentu eden najprostornejših avtomobilov. Glede na zunanjo podobo in naše izkušnje z avtomobili tega razreda pred srečanjem s Sportagom običajno pričakujemo manj, a slednji tako v potniški kabini, kot v prtljažnem prostoru (480 litrov) ponuja dovolj, da ne rečemo precej prostora. Spredaj in zadaj je za potnike prostora v izobilju, kar omogoča udobno potovanje tudi višjeraslim osebam.

Kako delujejo asistenčni sistemi?

Novosti na področju varnostnih tehnologij za Sportaga predstavljajo sistem za varno parkiranje (prikazuje dogajanje okoli vozila), radarski tempomat s funkcijo samodejne zaustavitve in speljevanja (na voljo z DCT menjalnikom, omogoča pa tudi prehitevanje in vračanje na prejšnji vozni pas) ter sistem, ki voznika opozarja na zbranost.

Sami običajno ne moremo mimo pohval sistema za zadrževanje vozila na voznem pasu pri vozilih znamke Kia (LKA – Lane Keeping Assist). Praktični prikaz v spodnjem video zapisu:

Kakšne so zmogljivosti?

Tokrat smo preizkusili šibkejšo različico 1,6-litrskega turbodizelskega motorja CRDi. Kljub “zgolj” 85 kilovatom moči (115 KM), je tovrstni Sportage popolnoma zadovoljivo zmogljiv. V mestih zaloga moči kajpak ni pod vprašajem, a avto z dizelskim motorjem se mora dobro odrezati tudi na avtocesti. In Sportage se je, saj smo z njim naredili precej relacijskih testnih kilometrov na slovenskih avtocestah, včasih tudi malo v naglici. Nikoli nismo pogrešali dodatnih “konjev”, ki pa jih pri tem motorju lahko dobite že z izbiro zmogljivejše in ne veliko dražje različice s 136 KM.

Kakšne so vozne lastnosti v primerjavi s tekmeci?

Vozne lastnosti Sportaga so med najboljšimi v segmentu. Podvozje je mehko, kar zagotavlja udobje, obenem pa dovolj odzivno tudi za dinamičnejšo vožnjo. V tem pogledu se avtomobil enakovredno kosa z vodilnima Volkswagnom in Fordom (Tiguan, Kuga), morda tudi Peugeotom (3008), medtem ko konkurenta skupine Renault-Nissan (Qashqai in Kadjar) nekoliko zaostajata.

Ali moti odsotnost štirikolesnega pogona?

Odsotnost štirikolesnega pogona nas ni zmotila v nobenem trenutku testa. Dejstvo je, da ta v kombinaciji s preizkušanim motorjem niti ni na voljo, pa tudi Sportage, ki elegantno sedi na ličnih 19-palčnih platiščih, ni ravno avtomobil, ki bi si ga brezglavo želeli zapoditi po brezpotju.

Kateri so najmočnejši rivali Sportaga?

Konkurenca v tem izjemno priljubljenem segmentu je zelo huda. Najbližji rivali Sportaga, tudi v Sloveniji, so Nissan Qashqai, Ford Kuga, Renault Kadjar, Opel Grandland X, Peugeot 3008, Škoda Karoq, Seat Ateca ter Hyundai Tucson, s katerim si deli platformo in tudi domala vso opremo ter tehnologijo. Nekoliko višje lahko pozicioniramo modela Mazda CX-5 in Volkswagen Tiguan, nižje pa deloma tudi Dacio Duster in Suzuki Vitaro.

Zakaj bi kupil korejskega (Kio) pred evropskim avtomobilom?

Morda se nekateri še niste privadili na novodobne Kie. Še dobrih deset let nazaj bi bili zelo redki tisti, ki bi ob razmišljanju o nakupu evropskega avtomobila srednjega ali višjega razreda kot alternativo postavili korejskega. Roko na srce, tudi danes je (žal še posebej v Sloveniji) ogromno ljudi, ki emblem na prednji maski avtomobila postavijo pred razumno odločitev. A Kia, katere nova era še ne traja predolgo, še vedno nudi drugačnost in svežino, še posebej pa odlično alternativo evropskim avtomobilom.

KIA Sportage 1.6 CRDi Fresh

  • Cenik
  • Cena testnega vozila brez dodatne opreme: 29.290 evrov
  • Cena testnega vozila z dodatno opremo: 29.970 evrov
  • Motor: 1598 ccm, turbodizelski štirivaljni vrstni
  • Največja moč: 85 kW/115 KM (4000 vrt./min)
  • Največji navor: 280 Nm (1500-2750 vrt./min)
  • Pogon: dvokolesni, na prednji par
  • Menjalnik: šeststopenjski ročni
  • Končna hitrost: 175 km/h
  • Čas pospeška 0-100 km/h: 11,8 s
  • Izmerjena poraba na testu pri mešanem ciklu: 5,9 l/100 km
  • Izpust CO2: 132 g/km
  • Prostornina prtljažnika: 480/1469 l
  • Dolžina vozila: 448,5 cm
  • Širina vozila: 185,5 cm
  • Višina vozila: 164,5 cm
  • Medosna razdalja: 267,0 cm
  • Masa praznega vozila: 1736 kg
  • Volumen rezervoarja za gorivo: 62 l

Vse rezultate meritev porabe goriva na Avtoportretovem testnem krogu lahko preverite TUKAJ.

Za vsa dodatna vprašanja o vozilu smo na voljo na Facebook profilu @Avtoportret.si ter Instagram profilih @Avtoportret.si in @LukaGregoric. Vabljeni tudi h komentiranju prispevka.

3 KOMENTARJI

  1. Lep prispevek. Upam, da boste tudi v prihodnje tako dobri. Je pa Sportage definitvno zelo dober avto. Mi ga imamo že skoraj 6 let in ni z njim nobenih problemov. Na števcu ima že debelih 140.000 km in se zdi, da avto dela in zgleda kot na začetku, ko smo ga pripeljali iz salona.

    • G. Emil, hvala za vaš komentar in pohvale. Bomo poskušali biti še boljši. 🙂 Glede Sportaga pa imamo podobno mnenje. Kot novo vozilo je zagotovo ena najboljših izbir v segmentu, veseli pa nas, da ste naše ugotovitve podkrepili še s pozitivno izkušnjo na dolgi rok. Srečno in prijetno vožnjo še naprej. LP, Luka, Avtoportret.si

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here