Video testa:
Novo BMW-jevo “trojko” smo že dodobra spoznali. Gre za prestižno kompaktno limuzino, ki je namenjena predvsem tistim, ki si želijo bolj agresivnega imidža in dinamičnih voznih lastnosti, manj pa tistim, ki iščejo prostorsko razkošen ali seveda cenovno ugoden avto.
Tokrat bomo torej govorili predvsem o tem, kaj tej bavarski limuzini prinaša priključnohibridna tehnologija.
Že ob pogledu na cenik različic BMW-jeve serije 3 se priključni hibrid z začetno ceno 51.650 evrov zdi razmeroma dobra kupčija. V primerjavi s primerljivo bencinsko različico 330i je dražji za 6 tisoč evrov, ampak obenem skoraj tisočaka cenejši od dizla 330d, h kateremu boste verjetno pogledovali tisti, ki boste želeli manjše število litrov na 100 prevoženih kilometrov.
No, do še boljših spoznanj na področju varčnosti pa pridemo, ko avto preizkusimo v praksi. Z enim polnjenjem baterije se boste zgolj na električno energijo pripeljali približno 46 kilometrov daleč. Ta številka bo lahko ob več mestnih kilometrih nekoliko višja, oziroma ob več avtocestnih nekoliko nižja. No tudi na avtocesti ne bo težav, saj se lahko le na elektriko vozimo do 140 kilometrov in to hitrost lahko dosegamo tudi v klanec, saj je elektromotor za razliko od nekaterih drugih priključnih hibridov že sam dovolj zmogljiv.
Zamislimo si torej idealni scenarij: Vsakodnevna vožnja na delo v 46 kilometrov oddaljen kraj in po osemurnem delavniku vožnja domov. Vmes pa avto napolnimo. Več kot boste polnili, bolj poceni bo vaš prevožen kilometer.
In ko smo že pri polnjenju: vtičnica za priklop vozila se nahaja na boku vozila. Polnjenje na polnilnici poteka z največjo močjo 3,7 kilovata, kar pomeni, da boste baterijo z “neto” kapaciteto 10,4 kilovatne ure zlahka napolnili za čas delovnika ali preko noči.
Ob takšni rabi avtomobila boste na porabo v litrih lahko pozabili in jo tako merili zgolj v kilovatnih urah. No, kaj pa se zgodi, ko je vožnja daljša od 46 kilometrov, oziroma, ko gremo na pot s prazno baterijo?
Tedaj avto prestavi v hibridni način in vskoči dvolitrski turbobencinski štirivaljnik. Tedaj se 330e obnaša kot klasični hibrid in baterijo polni z rekuperacijo ob zaviranju, deloma pa tudi s pomočjo bencinskega motorja, ki deluje kot generator. V takem primeru smo na testu beležili porabo 6,3 litra na 100 kilometrov. Še vedno vzorno varčno, a prednosti so seveda v popolnoma električni vožnji.
Četudi nas je varčnost prepričala, pa to ni dovolj. BMW-jeva vozila so že kar pregovorno bolj dinamična od konkurentov in to si vsekakor želi večina kupcev serije 3 – tudi danes v dobi elektrifikacije, oziroma ko govorimo o “trojki” kot hibridu.
BMW je dal jasno sporočilo že z modelom i8. Vožnja tudi z uvedbo elektrike ne rabi biti dolgočasna. Pravzaprav nasprotno. Prednosti, ki jih prinaša nova tehnologija, lahko dokaj enostavno uporabimo v prid vozniški neposrednosti, zmogljivosti in zabavi za volanom.
Poleg popolnoma električnega in hibridnega načina imamo na voljo tudi tipko, s katero prestavimo v način sport. Takrat se 330e iz pevca balad s počasnimi ritmi prelevi v zvezdo rokenrola – avtomobilskega rokenrola.
V načinu Xtraboost lahko, vsaj dokler imamo na voljo dovolj energijske zaloge, hkrati izkoriščamo polno moč bencinskega in elektromotorja. Po domače: skupaj imamo na voljo skoraj 300 konjev, pogon na zadnji kolesni par in kar je najboljše – hipen, instanten navor, ki ga lahko ponudi zgolj elektrika.
Odzivnost vozila je tako zares sunkovita, zadek vozila pa tako še bolj igriv. Pravim mojstrom volana se zagotovo svetijo oči, no ampak vseeno je potrebno v pri pospeševanjih uporabiti veliko mero občutka, oziroma trezno glavo. Sploh, ko je podlaga spolzka, naj elektronski angel varuh ostane kar lepo vklopljen.
Zaradi dodatnih baterij je teža približno 200 kilogramov večja v primerjavi z bencinsko različico. No, dodatna teža se pri dinamični vožnji seveda občuti, a nikakor ne okrni vozniške zabave. Ko vzamemo v zakup še zelo čvrsto krmiljenje in športno nastavitev podvozja, lahko rečemo, da se 330e pelje precej “po moško”, a se kljub temu že počasi spogleduje z BMW-jevo M divizijo. Od hibrida si na tem področju ta hip preprosto težko želimo več.
Gre torej za vozniško in “eko” dvoživko. Avto, ki se lahko hipno prelevi in znova ponudi vrhunsko izkušnjo iz sveta, ki nam je trenutno po godu.
A naj vas ne zavedemo. Še vedno gre za BMW-jevo serijo 3. Ta nikoli ni nagovarjala tistih, ki bi si od vozila želeli prostoren, praktičen in preprost avto za vsakodnevno rabo. Srce tega avtomobila predstavljata privlačen, dinamičen slog in športna vožnja.
Kljub temu, da se 330e ponuja kot zelo razumna odločitev, morate tudi tokrat zraven primakniti še vsaj enako mero čustev.
BMW 330e M Sport
- Cena vstopnega modela brez dodatne opreme (serija 3 limuzina, 318i, samodejni menjalnik): 36.600 evrov
- Cena testnega modela brez dodatne opreme (serija 3 limuzina, 330e, samodejni menjalnik): 51.650 evrov
- Cena testnega modela z dodatno opremo (serija 3 limuzinia, 330e, samodejni menjalnik, M Sport): 70.925 evrov
- CENIK
- Bencinski motor: 1.998 ccm, bencinski, štirivaljni, vrstni
- Največja moč benc. motorja: 135 kW/184 KM (5.000-6.500 vrt./min)
- Največji navor benc. motorja: 300 Nm (1.350-4.000 vrt./min)
- Elektromotor: sinhroni, integriran v samodejni menjalnik
- Največja moč elektromotorja: 83 kW/113 KM (3.170 vrt./min)
- Največji navor: 265 Nm (0-3.170 vrt./min)
- Baterija: litij-ionska
- Kapaciteta baterije: 12 kWh polne kapacitete, 10,4 kWh uporabne kapacitete
- Napetost baterije: 354 V
- Pogon: dvokolesni, na zadnji par
- Menjalnik: 8-stopenjski samodejni Steptronic
- Največja hitrost: 230 km/h
- Izmerjena poraba na testu pri mešanem ciklu: 0,0-6,3 l/100 km
- Prostornina prtljažnika: 375 l
- Dolžina vozila: 4.709 mm
- Širina vozila: 1.827 mm
- Višina vozila: 1.444 mm
- Medosna razdalja: 2.851 mm
- Posoda za gorivo: 40 l
- Masa vozila: 1.740-1.815 kg
Vse rezultate meritev porabe goriva na Avtoportretovem testnem krogu lahko preverite TUKAJ.
Za vsa dodatna vprašanja o vozilu smo na voljo na Facebook profilu @Avtoportret.si ter Instagram profilih @Avtoportret.si in @LukaGregoric. Vabljeni tudi h komentiranju prispevka.