Kako radi imamo nekaj/nekoga, se običajno zavemo šele tedaj, ko to/tega, izgubimo. Prepričan sem, da bo tako tudi s klasičnimi športnimi kombilimuzinami, oziroma “hot hatchi”, ko se bodo ti skoraj v celoti poslovili z evropskih trgov. Saj nam proizvajalci obljubljajo električne nadomestke, a doslej pravega, užitkarsko lahkotnega avtomobilskega športnika z električnim pogonom še nisem vozil – vsaj ne z (razmeroma) dostopno ceno.

Športne kombilimuzine “na bencin” se iz Evrope žal pospešeno umikajo, ker so se proizvajalci primorani ukloniti težko dosegljivim ekološkim normam. Ena takih je tudi Ford Focus ST, ki tako v zadnji generaciji vzklika še svoj “zadnji hura”. In ta je zelo odločen in glasen.

“Track pack”

Kot bi se želel posloviti v velikem slogu, me je Focus ST tokrat na testu pozdravil v svoji najžlatnejši športni izvedbi – takšni, ki ima še t. i. “track paket”. Slednji prinaša ročno nastavljivo vzmetenje proizvajalca KW, velike zavore Brembo in bolj lepljive pnevmatike (no, te bi imel poleti). Ta dirkaški paket je kupcu na voljo za slabe štiri tisočake doplačila.

Tako kot vsi serijski športni avtomobili bi tudi Focus ST za divje preganjanje na dirkališču potreboval še nekaj nadgradenj (predvsem zato, da se material ne bi pregreval), že naravnost “iz salona” pa je to brez dvoma avtomobil za prave vozniške navdušence.

Češnja na torti

Track paket je na voljo le z ročnim menjalnikom, kar je verjetno posledica dejstva, da Fordova samodejna tehnika pač težko prepriča prave “track day” navdušence, saj je za hitro in odsekano prestavljanje, ki ga zahteva “pista”, nekoliko premalo odzivna.

A moram priznati, da sem bil nad izkušnjo z ročnim menjalnikom v Focusu ST tokrat resnično navdušen. Za začetek so hodi prestavne ročice kratki in natančni, češnja na torti pa je elektronska simulacija dirkaške tehnike “heel and toe” – torej dirkaške tehnike “prsti-peta”.

Za kaj pravzaprav gre? – Gre za tehniko, ki pride v poštev pri dirkaški vožnji z avtomobilom, ki ima ročni menjalnik. Ko se moramo ob približevanju zavoju zmanjšati hitrost, to pomeni prestavljanje v nižjo prestavo, in ker to počnemo zelo hitro, to v športnem avtomobilu pomeni skokovito dvigovanje motornih vrtljajev.

Voznik to občuti kot “cukanje”, ki lahko vozilo ob vožnji na limitu spravi iz ravnotežja, oziroma mu celo nevarno zmanjša stabilnost. Tako medtem, ko prsti naše desne noge močno zavirajo, peto potisnemo na stopalko za plin in z njo dvignemo vrtljaje, še preden ročica pade v nižjo prestavo.

Takšno početje je seveda primerno za dirkaško vožnjo – na dirkališčih. No, razen, če to namesto voznika opravi kar sam avto. Elektronika Focusa ST namreč poskrbi, da se v športnih načinih vožnje, ob prestavljanju navzdol vrtljaji samodejno dvigujejo, to pa je zelo koristno tudi pri dinamični vožnji na odprti cesti. Če boste prestavljali hitreje, oziroma bolj agresivno, bo tehnika na ta način precej manj trpela, vožnja pa bo precej prijetnejša tudi za sopotnike, ki so za vse sile med vožnjo običajno precej bolj občutljivi od voznika.

Rohneča turbobencinska klasika

Čeprav samodejni menjalnik v tovrstnih avtomobilih dinamično vožnjo naredi bolj preprosto, sem tokrat ročni menjalnik uporabljal z velikim užitkom – predvsem zaradi ugotovitve, da ta menjalnik zelo lepo “sodeluje” s rohnečim karakterjem turbobencinskega štirivaljnika.

Za pogon Focusa ST namreč skrbi 2,3-litrski štirivaljni bencinski motor, ki podprt s turbinskim polnilnikom zagotavlja 204 kilovate moči (280 KM). Gre za agregat, ki ga lahko najdemo tudi v ne-osemvaljnem Mustangu, pa tudi v pretekli generaciji Focusa RS.

Mimogrede, ker različice RS v Fordovi ponudbi ni več, je danes ST najbolj zmogljiv Focus. Gre torej za zastavonošo Fordovega “hot hatch” oddelka, katerega priljubljenost sta zgradila predvsem športni Focus in športna Fiesta.

Kako zmogljiv je torej zadnji Focus ST? – Za optimalno pospeševanje ob silovitem prenašanju motorne moči na prednji kolesni par ob pospeševanju z ničle poskrbi sistem “launch control”. Če prestavljamo optimalno, bomo stotico dosegli v slabih šestih sekundah (po tovarniških podatkih v točno 5,7 sekunde).

A pospeševanje ni zaščitni znak športnega Focusa. Ta avtomobil zmore največ pokazati na zavitih cestah. Že običajne različice tega modela slovijo po svojih nadpovprečno športnih voznih lastnostih, ST (sploh s “track paketom”) pa je v zavojih prava vozniška poslastica.

Ko na volanskem obroču pritisnemo tipko z velikim rdečim “S” avtomobil preklopi v športni program, to pa prines še bolj odzivno krmiljenje, ki mu med primerljivimi vozili pravzaprav ni para. Volan v zavojih postane tako “hiter” in neposreden, da se moramo na njegovo delovanje na začetku nekoliko privaditi – da vožnja ni preveč “živčna”. Še sreča, da nas “trdno v sedlu” držita posebna športna sedeža, ki nudita precej več bočne opore od običajnih.

Naslednjo (zadnjo) stopnjo športne vožnje prinaša dirkaški način “race track”. Ta poskrbi še za nevmešavanje asistenčne elektronike, poznavalci tovrstnih avtomobilov pa že veste, kaj to pomeni pri dirkaški vožnji.

Za dodatno dramo ob dinamičnih užitkih poskrbijo še konstatni poki iz dveh zajetnih izpušnih cevi. Ti pričarajo zares prijetno zvočno kuliso, ki nedvomno pristoji klasični turbobencinski športni kombilimuzini.

Avtoportretove ocene (1 = slabo, 5 = odlično):

Vozne lastnosti: 5
Motor: 5
Menjalnik: 5
Zavore: 4,5
Prilagodljivost vozniških načinov: 4,5
Zvočni karakter: 5
Varčnost in vsakodnevna uporaba: 4
Delovanje in naprednost asistenčnih sistemov: 4

Skupna ocena: 4,63/5

Zakaj kupiti: Takšnih ne bo več.

Je vaša izkušnja drugačna?

Zapišite svoje mnenje v komentar ali nam pišite na Avtoportretovih družbenih omrežjih. Se že veselimo debate.

Ford Focus ST

  • Cena vstopnega modela (ST) s popusti: 34.609 evrov
  • CENIK
  • Motor: 4-valjni, turbobencinski, vrstni
  • Prostornina: 2.261 ccm
  • Največja moč: 206 kW/280 KM (5.500 vrt./min)
  • Največji navor: 420 Nm (3.000-4.000 vrt./min)
  • Pogon: dvokolesni, na prednji par
  • Menjalnik: 6-stopenjski, ročni
  • Poraba goriva na testu (mešani cikel): 7,8 l/100 km
  • Največja hitrost: 250 km/h
  • Pospešek do 100 km/h: 5,7 s
  • Število sedežev: 5
  • Prostornina prtljažnika: 358-1.320 l
  • Dolžina vozila: 4.393 mm
  • Širina vozila: 1.825 mm
  • Višina vozila: 1.454 mm
  • Medosna razdalja: 2.700 mm
  • Masa praznega vozila: 1.437 kg

Vse rezultate meritev porabe goriva na Avtoportretovem testnem krogu lahko preverite TUKAJ.

Za vsa dodatna vprašanja o vozilu smo na voljo na Facebook profilu @Avtoportret.si ter Instagram profilih @Avtoportret.si in @LukaGregoric. Vabljeni tudi h komentiranju prispevka.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here