Preizkusili smo posodobljeno hibridno različico Hyundaijevega Ioniqa. A še preden “sedemo za volan”, je za lažje razumevanje celotne zgodbe potrebno razložiti ozadje tega modela.

Gre namreč za prvo vozilo na svetu, ki je na voljo s tremi različnimi eko pogonskimi sklopi – kot hibrid, priključni hibrid ali električno vozilo. Tako kupcem omogoča izbiro, ki kar najbolj ustreza njihovim potrebam in jim zagotavlja največje ugodnosti. Tako je hibrid le ena izmed treh opcij, ki jo je potrebno umestiti v okvir ponudbene palete Ioniqa. Spraševali smo se, za koga je najbolj primerna in zakaj.
Za začetek moramo vzeti v obzir dve najpomembnejši dejstvi. Hibridna različica Ioniqa je:
1. z vidika porabe goriva najmanj ekonomična
2. cenovno z naskokom najugodnejša

Izhajamo seveda iz dejstva, da boste električno ali priključnohibridno različico Ioniqa polnili na domači ali kakšni poceni/zastonj javni polnilnici. Tako elektrika danes še omogoča visoke stroškovne prihranke na kilometer.
Pogon hibridnega Ioniqa medtem tvorita 1,6-litrski bencinski štirivaljnik in elektromotor. Slednji energijo črpa iz majhne (litij-ionske) baterije kapacitete 1,56 kWh. To seveda pomeni, da se boste na elektriko vozili le malo časa – predvsem bo to odvisno od vašega sloga vožnje, ki mora biti za ekonomičnost zelo nežen.
Sami smo na testu beležili porabo 4,4 litra na 100 prevoženih kilometrov, seveda ob pogoju, da smo vozili primerno ekonomično. Takoj, ko je vozniška noga težja, bo poraba lahko tudi zelo visoka, oziroma nič manjša od zgolj bencinsko gnanih avtomobilov.
Tako je podatek o porabi goriva prva komponenta, ki jo morate vkalkulirati v stroškovno enačbo. A pozor, sledijo še podatki o ceni.

Tokrat ne bomo vračunavali dodatne opreme. Za primerjavo, vstopni hibridni model stane 24.990 evrov, vstopni priključni hibrid 31.490 evrov, vstopni popolnoma električni model pa 36.900 evrov (ceni slednjega lahko odštejete še 6.000 evrov ekosubvencije – skupaj torej 30.900 evrov).
Hibridni Ioniq je tako v primerjavi z “bratoma” cenejši za približno šest evrskih tisočakov.
Računica je zdaj sila preprosta. Ovrednotite svoje dnevne potovalne navade in potrebe (paziti morate seveda na električni doseg obeh preostalih različic, da ga v posamezni vožnji ne presegate) in število kilometrov primerjajte z razliko v ceni posameznega modela.
Čisto v grobem: Sami bi hibridno različico priporočili voznikom, ki dnevno delajo zelo malo kilometrov (povprečno do 40 km). Ti si bodo cenovno razliko do ostalih modelov zelo težko povrnili. Na drugi strani bi se k tej različici morali zateči tudi tisti vozniki, ki jim doseg električnega vozila za posamezno vožnjo (npr. na delo) ne zadostuje. A teh predvidevamo, da je v Sloveniji zelo malo, saj kapaciteta baterije električnega Ioniqa (38,3 kWh) po naših izkušnjah omogoča blizu 300 kilometrov dosega z enim polnjenjem.

Ioniq je z osvežitvijo modela prejel novo oblikovano notranjost v petih barvnih opcijah, nadzorno ploščo klimatske naprave (touch screen gumbi), 7-palčni digitalni zaslon instrumentne plošče pred voznikom ter ambientalno osvetlitev v modri barvi.

Odličen je predvsem novi (opcijski) “infotainment” sistem, s katerim upravljamo prek 10,25-palčnega zaslona. Deluje namreč zelo hitro in odzivno, poleg tega pa je zaradi ličnega in preglednega grafičnega vmesnika tudi zelo preprost za uporabo. Posebnost predstavlja tudi lastnost, da je mogoče prek Bluetootha nanj povezati dve napravi hkrati.
Ioniq hibrid je opremljen z 1,6-litrskim bencinskim štirivaljnikom, ki razvije 77,2 kW (105 KM) in 147 Nm navora, elektromotor pa doda 32 kW (43,5 KM) moči in 170 Nm navora.

Moč in baterijo lahko koristite po želji. Elektriko lahko koristite pri obračanju, speljevanju, “jadranju” (vožnji z le minimalnim dodajanjem plina). Če prestavite v način vožnje sport, bo program ponudil več pomoči elektromotorja pri pospeševanjih. A morate se zavedati, da baterija ni velika in ob priganjanju boste slej kot prej ostali brez električne energije, kar pomeni “obsodbo” na delovanje le precej podhranjenega bencinskega motorja.
Masa Ioniqa (odvisno od dodatnih obremenitev vozila) znaša okoli 1.500 kilogramov in s tem ni prevelika za lahkotno vožnjo. Tako je Ioniq zelo prijeten partner pri vsakodnevnih opravkih, ali relacijskih vožnjah. Pomanjkljivosti pravzaprav nismo zasledili.

Na elektriko se boste lahko vozili do hitrosti 120 km/h, omogoča pa Ioniq še eno dobrodošlo funkcijo: Vožnjo z uporabo zgolj ene stopalke. Če boste dobro predvidevali, lahko v Ioniqu izbirate med različnimi jakostmi rekuperacije električne energije. Med vožnjo boste slednjo občutili kot različno močan pojemek ob popuščanju stopalke za plin. Stopnjo rekuperacije lahko nastavite tudi kot zelo močno, kar pomeni, da se zgolj “igrate” s stopalko za plin – ko jo spustite v celoti, se bo avto dokaj hitro sam zaustavil brez dotika zavornega pedala.

Baterija hibrida je sicer nameščena pod zadnjimi sedeži. Prostornina prtljažnika je tako dokaj zajetna in znaša 456 litrov, oziroma 1.518 litrov ob podrti zadnji klopi, kar je primerljivo povprečnim kombilimuzinam, oziroma te celo še nekoliko presega (Golf ponuja 380 litrov).

Pod črto: Paradni konj družine Ioniq seveda ostaja popolnoma električni model. Kljub ne tako pomembni vlogi hibrida menimo, da bo slednji našel svoj krog uporabnikov. Ti bodo z njim dobili zelo prijetno vozilo za vsakdanjo uporabo, obenem pa bodo lahko s primernim slogom vožnje skrbeli tudi za veliko mero ekonomičnosti svoje mobilnosti.
Hyundai Ioniq 1.6 GDI/hibrid
- Cena vstopnega modela (brez dodatne opreme): 24.990 evrov
- CENIK
- Motor: 1580 ccm, bencinski, štirivaljni
- Največja moč benc. motorja: 77,2 kW/105 KM (5700 vrt./min)
- Največji navor benc. motorja: 147 Nm (4000 vrt./min)
- Elektromotor: 3 fazni sinhroni s permanentnimi magneti
- Največja moč elektromotorja: 32 kW/43,5 KM
- Največji navor: 170 Nm
- Baterija: litij-ionska polimerna
- Kapaciteta baterije: 1,56 kWh
- Napetost baterije: 240 V
- Število celic baterije: 4
- Pogon: dvokolesni, na prednji par
- Menjalnik: 6-stopenjski robotizirani z dvojno sklopko
- Največja hitrost: 185 km/h
- Izmerjena poraba na testu pri mešanem ciklu: 4,4 l/100 km
- Prostornina prtljažnika: 456–1.518 l
- Dolžina vozila: 4.470 mm
- Širina vozila: 1.820 mm
- Višina vozila: 1.450 mm
- Medosna razdalja: 2.700 mm
- Posoda za gorivo: 45 l
- Masa vozila: 1.445-1.552 kg
Vse rezultate meritev porabe goriva na Avtoportretovem testnem krogu lahko preverite TUKAJ.
Za vsa dodatna vprašanja o vozilu smo na voljo na Facebook profilu @Avtoportret.si ter Instagram profilih @Avtoportret.si in @LukaGregoric. Vabljeni tudi h komentiranju prispevka.