Ko je leta 2018 stekla prodaja električne Kone v Evropi, smo govorili o prvem električnem avtomobilu, ki lahko za mnoge pomeni tudi prvi/edini avto. Ta model namreč nastopa v danes najbolj priljubljenem avtomobilskem segmentu, za nameček pa njegov električni doseg presega 400 kilometrov z enim polnjenjem.

Še naprej prepričljiva

Tokrat smo preizkušali posodobljeno različico in ugotovili, da je Kona še naprej ne le kompetenten, pač pa eden vodilnih predstavnikov električnih vozil nasploh. Žal gre nekaj malega tudi na račun novejših električnih vozil, ki so kljub tehnološkemu napredku za široko uporabo še naprej omejena, v veliki večini pa je investicija v njihov nakup za večino potencialnih uporabnikov (pre)velik zalogaj.

Na zunaj so oblikovne osvežitve le vizualne narave, glavno novost v notranjosti pa predstavlja 10-pačni zaslon na sredini, ki postreže s posodobljeno programsko opremo. Slednji nudi eno najboljših uporabniških izkušenj med primerljivimi vozili, saj je zelo preprost za uporabo, pregleden, hitro odziven in nudi zelo bogat nabor funkcij.

Rekordno nizka poraba električne energije

Električna Hyundai Kona nas je ponovno presenetila z odlično povprečno porabo električne energije, ki ji med primerljivimi električnimi vozili ni para. Na našem testnem krogu smo namreč zabeležili povprečno porabo 13,4 kWh/100 km. Podatek boste poznavalci zakonitosti električnih vozil zagotovo prepoznali kot izvrsten, sploh ob dejstvu, da je tretjina vožnje potekala po avtocesti s konstantno hitrostjo 130 km/h.

No, moramo dodati, da je imela Kona na testu zelo dobre pogoje – termometer je namreč kazal 18 ºC zunanje temperature – a to vrednosti dosežka ne zmanjšuje.

Ob baterijski kapaciteti, ki znaša 64 kilovatnih ur, to uporabniku zadošča za kar 478 kilometrov dosega z enim polnjenjem.

“Dolgočasen” EV

Električna Kona postreže tudi s prijetnim vozniškim karakterjem. Zaradi zmogljivega električnega pogona in nizkega težišča je za vožnjo vsaj zelo zabavna, če že ne dinamična. Tako smo se z njo odpravili na približno 700 kilometrov dolg vozniški izlet, ki je vključeval dobršen del Slovenije in v Italiji ležečega zamejstva. Naša beležka, kamor pišemo zgode in nezgode, je tokrat ostala prazna.

Naša glavna ugotovitev je torej bila, da bi morali za iskanje morebitnih izzivov verjetno prevoziti precej večji del Evrope. Z električno Kono je bilo tokrat “dolgočasno” preprosto shajati.

Preberite tudi:

Avtoportretove ocene (1 = slabo, 5 = odlično):

Počutje v potniški kabini: 4
Intuitivnost infozabavnih sistemov: 5
Prostornost: 4
Varčnost: 5
Delovanje in naprednost asistenčnih sistemov: 4
Zvočna zatesnitev: 4
Udobje pri vsakdanji vožnji: 4
Užitek pri dinamični vožnji: 4

Skupna ocena: 4,25

Zakaj kupiti: Izjemno varčen električni pogon, ki odpravlja EV skrbi povezane z dosegom

Je vaša izkušnja drugačna?

Zapišite svoje mnenje v komentar ali nam pišite na Avtoportretovih družbenih omrežjih. Se že veselimo debate. 😉👍

Hyundai Kona Electric

  • Cena vstopnega modela po ceniku (brez dodatne opreme): 36.880 evrov
  • Doplačilo za večjo baterijo (64 namesto 39,2 kWh): 5.000 evrov
  • CENIK
  • Motor: 1x 3-fazni sinhroni elektromotor (nameščen spredaj)
  • Pogon: dvokolesni, na prednji par
  • Prenos: 1-stopenjski reduktor z diferencialom
  • Največja moč: 150 kW/204 KM | 6.000 vrt./min
  • Največji navor: 395 Nm | 1.000-2.850 vrt./min
  • Baterija: litij-ionska polimerna
  • Napetost baterije: 356 V
  • Kapaciteta baterije: 64 kWh
  • Število modulov baterije: 5
  • Največja moč polnjenja (DC): 77 kW
  • Največja moč polnjenja (AC – enofazno): 7,2 kW
  • Največja moč polnjenja (AC – trofazno): 11 kW
  • Poraba električne energije na testu (mešani cikel): 13,4 kWh/100 km
  • Električni doseg z enim polnjenjem (ob izmerjeni porabi): 478 km
  • Največja hitrost: 167 km/h
  • Pospešek do 100 km/h: 7,6 s
  • Število sedežev: 5
  • Prostornina prtljažnika: 332-1.114 l
  • Dolžina vozila: 4.180 mm
  • Širina vozila: 1.800 mm
  • Višina vozila: 1.570 mm
  • Medosna razdalja: 2.600 mm
  • Oddaljenost od tal: 158 mm
  • Zavore: kolutne (spredaj in zadaj)
  • Rajdni krog: 5,3 m
  • Masa vozila: 1.760-1.818 kg
  • Maksimalna obremenitev strehe: 80 kg

Vse rezultate meritev porabe goriva na Avtoportretovem testnem krogu lahko preverite TUKAJ.

Za vsa dodatna vprašanja o vozilu smo na voljo na Facebook profilu @Avtoportret.si ter Instagram profilih @Avtoportret.si in @LukaGregoric. Vabljeni tudi h komentiranju prispevka.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here