Prva generacija Hyundai Kone Electric, predstavljena leta 2018, je bila pomembna z več vidikov, tako za razvoj električnih avtomobilov kot za znamko Hyundai in širšo sprejetost električnih vozil. Pravzaprav bi ji lahko nadeli celo titulo enega najbolj prelomnih avtomobilskih modelov prejšnjega desetletja.

To je bil namreč eden prvih dostopnih električnih avtomobilov s dosegom nad 400 kilometrov (tega je bilo ob ugodnih pogojih mogoče doseči tudi v realnosti), kar je bistveno zmanjšalo skrbi glede dosega, ki so bile eden glavnih razlogov za zadržke kupcev pri prehodu na električna vozila. Pravzaprav je električna Kona postavila nov standard za električna vozila – vsaj v svojem razredu.

1. generacija Kone na Avtoportretovem testu

Električna Kona je bila v primerjavi z drugimi električnimi vozili s podobnim dosegom tudi cenovno dostopna. Hyundai je prav s tem modelom pokazal, da ni nujno, da so električna vozila le luksuzni izdelki, in da lahko ponudijo dobro kombinacijo zmogljivosti in cene. Ta model je bil za znamko Hyundai prelomen, saj jo je postavil v ospredje razvoja električnih vozil. Hyundai se je s tem modelom uveljavil kot eden vodilnih proizvajalcev električnih vozil.

Vseh teh pohval pa ne pišemo kar tako. To pomeni, da so bila naša pričakovanja pred tokratnim testom izjemno visoka. Pa zagrizimo v drugo generacijo Kone.

Nesporni duhovni naslednik

Ne le, da nosi isto ime – druga generacija električne Kone je nesporni in nezmotljivi naslednik svoje prve generacije. Pa tu ne mislimo le na futurističen dizajn s številnimi domiselno zasnovanimi detajli. Gre predvsem za občutek v vožnji, način uporabe in ostale zakonitosti, ki jih prvenstveno prinaša njen električni pogon.

Ampak druga generacija Hyundai Kone Electric vseeno prinaša številne izboljšave in nadgradnje, predvsem na področju praktičnosti in uporabnosti.

Bolj prostorna in intuitivna notranjost

Za začetek je druga generacija Kone v primerjavi s prvo nekoliko večja in ima daljšo medosno razdaljo, kar neposredno prispeva k večji prostornosti v notranjosti, zlasti za potnike na zadnjih sedežih. To izboljšuje udobje in omogoča boljšo uporabnost vozila za družine in daljša potovanja.

Prav tako druga generacija Kone prinaša bistveno večji prtljažnik (prirastka je za več kot 100 litrov). 466 litrov je za ta segment vozil zavidljiva številka in ta se z vidika praktičnosti vozila ne odraža le na papirju.

Notranjost vozila je na splošno zasnovana precej podobno kot pri prvi generaciji, najbolj očitne izboljšave pa se nanašajo na kakovost materialov, ergonomske rešitve in večji poudarek na detajle. Glavne kontrole vozila so v primerjavi z neposrednimi konkurenti izjemno intuitivne, pohvaliti pa moramo tudi velikansko množico fizičnih tipk, ki velja v primeru sodobnih avtomobilov za pravo redkost.

Električna Kona ostaja (tudi) dolgoprogaš

Na kratko povzemimo še ugotovitve pri preizkusu asistenčnih sistemov, ki so prav tako dobrodošli še zlasti na daljših poteh: Kona prinaša vse nujne in naprednejše funkcije, ki praviloma pripadajo vozilom njenega segmenta. A pohvaliti je potrebno tudi praktično brezhibno delovanje asistenčnih sistemov, predvsem kombinacije ohranjanja vozila na sredini voznega pasu ter aktivnega tempomata.

Kaj pa najpomembnejše – torej učinkovitost električnega pogona?

Nobenega dvoma ni – električna Kona ostaja (električni) dolgoprogaš. Z baterijo (neto) kapacitete 65,4 kWh smo v poletnih temperaturah (okoli 25 stopinj Celzija) uspeli doseči povprečno porabo energije 15,4 kWh/100 km pri mešanem ciklu, kar pomeni, da lahko z enim polnjenjem baterije prevozimo 419 kilometrov.

To pomeni, da Kona ostaja pravi varčnež, res pa je tudi, da te številke ne pomenijo kakšnega izboljšanja v primerjavi s preteklo generacijo. Pa to ni graja za novinca, pač pa le ponovno začudenje, kako so pri Hyundaiju že v prvem poskusu znali izdelati resnično vrhunsko učinkovit električni pogon.

Za nameček imamo pri drugi generaciji Kone odslej še boljše možnosti za spremljanje in upravljanje porabe energije (večinoma prek osrednjega zaslona), s pomočjo česar lahko še izboljšamo in optimiziramo električni doseg vozila.

Druga generacija podpira tudi hitrejše polnjenje (zdaj to lahko poteka z največjo močjo enosmernega toka 105 kW, pri predhodni generaciji pa je največja moč znašala 77 kW).

Pod črto

Druga generacija Hyundai Kone Electric je torej v primerjavi s prvo generacijo bolj prostorna, tehnološko naprednejša in še bolj praktična za raznovrstno rabo. Ponuja večje udobje, boljše funkcionalnosti in izboljšano uporabniško izkušnjo, kar jo postavlja korak naprej v primerjavi s predhodnico, pod črto pa tudi pred veliko večino neposrednih konkurentov. Absolutno priporočamo.

Avtoportretove ocene (1 = slabo, 5 = odlično):

Počutje v potniški kabini: 5
Intuitivnost infozabavnih sistemov: 5
Prostornost: 4,5
Varčnost: 5
Delovanje in naprednost asistenčnih sistemov: 5
Zvočna zatesnitev: 4,5
Udobje pri vsakdanji vožnji: 4,5
Užitek pri dinamični vožnji: 3,5

Skupna ocena: 4,63

Zakaj kupiti: Eden najbolj kompletnih električnih avtomobilov z učinkovitim pogonom, vrhunsko zasnovo voznikovega prostora in “najnižjo ceno na fizični gumb”. 🙂

Je vaša izkušnja drugačna?

Zapišite svoje mnenje v komentar ali nam pišite na Avtoportretovih družbenih omrežjih. Se že veselimo debate.

Hyundai Kona Electric 65 kWh

  • Cena vstopnega modela po ceniku (brez dodatne opreme): 43.490 evrov
  • Cena testne različice (brez dodatne opreme): 51.700 evrov
  • CENIK
  • Motor: 1x elektromotor (na prednji osi), 3-fazni sinhroni
  • Pogon: dvokolesni, na prednji par
  • Največja moč: 160 kW/217 KM
  • Največji navor: 255 Nm
  • Baterija: litij-ionska polimerna
  • Napetost baterije: 390 V
  • Uporabna kapaciteta baterije: 65,4 kWh
  • Največja moč polnjenja (DC): 105 kW
  • Največja moč polnjenja (AC): 10,4 kW
  • Poraba električne energije na testu (mešani cikel): 15,6 kWh/100 km
  • Električni doseg z enim polnjenjem (ob izmerjeni porabi): 419 km
  • Največja hitrost: 172 km/h
  • Pospešek do 100 km/h: 7,8-8,1 s
  • Število sedežev: 5
  • Prostornina prtljažnika zadaj: 466/1.300 l
  • Prostornina prednjega prtljažnika: /
  • Dolžina vozila: 4.355 mm
  • Širina vozila: 1.825 mm
  • Višina vozila: 1.575-1.580 mm
  • Medosna razdalja: 2.660 mm
  • Odmik od tal: 151-156 mm
  • Rajdni krog: 5,35 m
  • Masa vozila: 1.773-1.870 kg
  • Maksimalna vlečna obremenitev (z zavoro): 750 kg
  • Maksimalna vlečna obremenitev (brez zavore): 300 kg
  • Maksimalna dovoljena obremenitev strehe: 100 kg

Vse rezultate meritev porabe goriva na Avtoportretovem testnem krogu lahko preverite TUKAJ.

Za vsa dodatna vprašanja o vozilu smo na voljo na Facebook profilu @Avtoportret.si ter Instagram profilih @Avtoportret.si in @LukaGregoric. Vabljeni tudi h komentiranju prispevka.

PUSTITE KOMENTAR

Prosim vnesite svoj komentar!
Prosimo, vnesite svoje ime tukaj