Ford Tourneo Custom je med različnimi tipi uporabnikov zelo cenjen model zaradi svoje prilagodljivosti in vsestranskosti, saj ponuja različne konfiguracije sedežev in prostora, kar ga naredi primernega tako za družine kot tudi za poslovno uporabo. Poleg tega je znan po svoji zanesljivosti, visoki ravni udobja in naprednih varnostnih funkcijah, zaradi česar je priljubljena izbira za prevoz potnikov. Od lansiranja prve generacije v letu 2012 je bilo tako po vsem svetu prodanih več kot 6 milijonov vozil iz serije Ford Transit, vključno s Tourneo Custom.
Ford je nedavno predstavil drugo genreracijo svojega modela Tourneo Custom. Ta že na prvi pogled postreže z zelo elegantno, delno celo minimalistično obliko, s čimer nas je nagovoril k razmisleku, da bi bil ta avtomobil lahko primeren tudi za t.i. VIP prevoze, če se morda ne ozira celo proti premijskemu segmentu.
Fleksibilnost in udobje
Seveda bo odgovore na to ponudila predvsem notranjost vozila. Za začetek bi za VIP izkušnjo vstopanja v vozilo potrebovali električna drsna vrata. No, teh prvi primerki tega modela na trgu še niso ponujali (to je veljalo tudi za naš testni avtomobil), a to se je z letošnjim poletjem spremenilo.
Notranjost nas je ponovno prepričala s svojo fleksibilnostjo. Zadaj imamo lahko postavljene štiri sedeže, šest sedežev … Sedeže pa lahko poljubno premikamo po tirnicah in jih obračamo, da dobimo konferenčno postavitev. Zelo priročno je, da so ti sedeži precej lahki, sistem pa je tudi pametno zasnovan, zato za premikanje ne boste potrebovali preveč moči.
Za potnike (predvsem pa za voznika in sovoznika) je na voljo zelo veliko odlagalnih mest. Ta so najrazličnejših oblik in so razporejena praktično po vsej potniški kabini. Če želite več prostora za prtljago, Ford ponuja še različico z daljšo medosno razdaljo (L2), ki v primerjavi z našo preizkušeno (L1) v primerljivi izvedbi zahteva manj kot tisoč evrov doplačila.
Nova generacija torej prinaša bolj prefinjeno notranjost z boljšo kakovostjo materialov, naprednimi digitalnimi zasloni, izboljšanim infotainment sistemom ter večjo povezanostjo. Nova postavitev in prilagodljive možnosti sedežev še povečujejo uporabnost in udobje za potnike, slednjega pa nenazadnje nadgrajuje še dobra zvočna zatesnitev potniške kabine. Tudi na avtocesti bodo potniki poslušali zelo malo šumenja.
Tih in miren dizelski motor
K udobju pa svoje prispeva tudi turbodizelski motor.
Ena največjih novosti nove generacije modela Tourneo Custom je sicer razširitev elektrificiranih pogonskih sklopov, vključno s priključno hibridno in popolnoma električno različico. To omogoča bolj okolju prijazno vožnjo z nižjimi emisijami in večjo učinkovitostjo, hkrati pa še vedno zagotavlja veliko fleksibilnosti pri izbiri pogona.
A še nekaj časa lahko predvidevamo, da bo pri tem avtomobilu najbolj priljubljena klasična izbira – torej dvolitrski turbodizelski štirivaljnik – v našem primeru s 125 kW moči (170 KM).
Motor je izjemno tih in mirno delujoč, k udobju in prijetni vožnji pa veliko prispeva tudi samodejni 8-stopenjski menjalnik, ki prestave menja praktično nezaznavno. Na našem testnem krogu smo porabo pri mešanem ciklu izmerili pri 8 litrih na 100 prevoženih kilometrih, kar je za avto teh dimenzij popolnoma sprejemljiva številka.
Ko govorimo o voznih lastnostih, lahko poročamo, da je za krmilom ostalo zelo malo “dostavniškega” občutka. Vožnja je namreč izjemno avtomobilska – po zaslugi dokaj natančnega krmiljenja, nadpovprečno odzivnega podvozja ter minimalnega nagibanja karoserije. Seveda od takšnega avtomobila najbolj pričakujemo, da bo vožnja prijetna za potnike in ti so se v zadnjem delu vozila tekom našega testa vselej udobno in prijetno počutili.
Nenazadnje, Tourneo Custom je v svojem segmentu postavil tudi nova merila na področju asistenčnih sistemov. Paket naprednih asistenčnih sistemov (pri nižjih nivojih je na voljo za približno 2.500 evrov doplačila, pri višjih pa je serijski) postreže tudi z inteligentnim tempomatom, ki prilagaja hitrost glede na prepoznane hitrostne omejitve, zavoje, krožišča in križišča. In to povečin počne zelo prepričljivo, s čimer je vožnja prijetna in varna – tudi na zelo dolge proge.
Ugajal bo tudi bolj zahtevnim
Tourneo Custom po zaslugi napredne tehnologije, udobne vožnje, uporabe kakovostnih materialov in vizualne elegance vsekakor zmore zagotavljati najzahtevnejše VIP prevoze in menimo, da bo v bodoče to tudi izjemno pogosto počel. No, še vedno pa je to tudi izjemno prostoren in uporaben družinski avto, saj s svojo preprosto vožnjo in ne preveč zajetnimi dimenzijami (sploh v dolžini L1) več kot učinkovito nadomešča primanjkljaj velikih družinskih avtomobilov na trgu.
Preberite tudi:
Avtoportretove ocene (1 = slabo, 5 = odlično):
Počutje v potniški kabini: 4,5
Intuitivnost infozabavnih sistemov: 4,5
Prostornost: 5
Varčnost: 4
Delovanje in naprednost asistenčnih sistemov: 4,5
Zvočna zatesnitev: 4,5
Udobje pri vsakdanji vožnji: 4,5
Vozne lastnosti pri dinamični vožnji: 4
Skupna ocena: 4,44/5
Zakaj izbrati ta avtomobil: Dovršenost na praktično vseh področjih zagotavlja uspešnost na trgu in dolgo življenjsko dobo modela. To je (skoraj) premijski potniški kombi z nekaj (deset)tisočaki prihranka.
Je vaša izkušnja drugačna?
Zapišite svoje mnenje v komentar ali nam pišite na Avtoportretovih družbenih omrežjih. Se že veselimo debate.
Ford Tourneo Custom
- CENIK
- Motor: 2,0-litrski turbodizelski štirivaljni, vrstni
- Največja moč: 125 kW/170 KM
- Največji navor: 390 Nm
- Menjalnik: 8-stopenjski, samodejni
- Pogon: dvokolesni, na prednji par
- Poraba goriva na testnem krogu: 8,0 l/100 km
- Število sedežev: 8
- Prostornina prtljažnika: 672/4683 l
- Dolžina vozila: 5.050 mm
- Širina vozila: 2.032-2.275 mm
- Višina vozila: 1.959-2.040 mm
- Medosna razdalja: 3.100 mm
- Oddaljenost od tal: 140 mm
- Obračalni krog (robnik-robnik): 11,6-12,3 m
- Masa vozila: 2.156-2.232 kg
- Maksimalna vlečna obremenitev (z zavoro): 2.500 kg
- Maksimalna vlečna obremenitev (brez zavore): 750 kg
- Rezervoar za gorivo: 55 l
Vse rezultate meritev porabe goriva na Avtoportretovem testnem krogu lahko preverite TUKAJ.
Za vsa dodatna vprašanja o vozilu smo na voljo na Facebook profilu @Avtoportret.si ter Instagram profilih @Avtoportret.si in @LukaGregoric. Vabljeni tudi h komentiranju prispevka.